Hallo allemaal, Gisteren heb ik een terugplaatsing gehad van een 5 daagse blasto uit de vriezer. Volgens de arts was het een wat trage blasto, maar wel bruikbaar. Het is onze laatste cryo van deze cyclus. Hier in Duitsland vriezen ze 1 daagse in, om later te gebruiken. Ik was eigenlijk al gelijk uit het veld geslagen nog voor hij de blasto geplaatst had. Tsja volgens mij wordt dit niks! Heeft iemand van jullie ervaring met een trage blasto en een succesvolle zwangerschap?
Was het weer dezelfde arts die het vocht gemist had? Want ik zou in deze geen vertrouwen meer hebben en het is gewoon een blastocyste wat hartstikke goed is!
Een blasto op vijf dagen is perfect op tijd. Dus "traag" is het juist niet. Ik zou ook niet weten in welk opzicht de blasto dan traag is. Het heeft gedeeld volgens schema, anders was het geen blasto. De kwaliteit kan wel slecht of gemiddeld zijn. Maar dat heeft met fragmentatie te maken, niet met snelheid. (Ik ben nu trouwens ook zwanger van een blasto).
Tsja zo dacht ik het ook. Het is een blasto, maar hij ontwikkelde niet zo snel als verwacht. Fragmentatie heeft ie het niet over gehad. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Misschien een geruststellende gedachte dat mijn nu driejarige gezonde zoontjes op dag vijf na de punctie een morula een een beginnende morula waren.
Dat is fijn om te horen, inderdaad! Je weet het maar nooit. Ik hoop dat het goed gaat. Ik wilde eigenlijk geen puncties meer doen, maar als dit niet lukt misschien, dat ik toch nog een rondje mee doe.
Ik heb afgelopen donderdag ook een tp gehad. De kwaliteit van deze cryo was minder dan de vorige twee. De arts in het ziekenhuis zei dat de kwaliteit niet veel zegt. Blijf dus hoop houden, ik duim voor ons
Traag bedoelen ze denk ik mee dat een gemiddelde blasto in DD een 5AA/5AB 4AA/4AB miss zelfs 3AA/3AB. Wellicht was deze net in blasto stadium 1BB en moet die gewoon nog verder door ontwikkelen, dat die iets langzamer is met delen. De AA/AB enz staat idd voor fragmentatie en hoe de inner cell mass deelt.. Ik vind dit helemaal geen vreemde uitspraak overigens.. De ene blasto is nou eenmaal verder ontwikkeld dan de ander als die maar blijft plakken daar draait het om.. Je kan ze altijd mailen als je echt de kwaliteit wilt weten bijvoorbeeld