Roesje?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Noenoe, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Hallo dames,

Aankomende vrijdag word ik gecurreteerd. Heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen en vind het allemaal doodeng. Bij mn eerste zwangerschap heb ik het zelf opgewekt met cytotec maar dat was echt geen pretje voor mij. Nu is mij verteld in het ziekenhuis dat ik geen volledige narcose kreeg maar een soort roesje. Ik zou gewoon bij bewustzijn blijven en alles gewoon kunnen zien maar ze maken je als het ware een beetje stoned en je gaat het allemaal best vinden en dat je achteraf helemaal niks meer weet. Nu wil ik graag weten of er meiden zijn die ook zo'n roesje hebben gehad en ook niks hebben gemerkt van het hele gebeuren. Ik zou het vreselijk vinden om daar te liggen en alles mee te moeten maken...

2. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Niemand???

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik dat wel erg raar vind dat je er deels dan bij bent. Ik kreeg in september wel een volledige narcose en heb toen dus heerlijk even geslapen. Toen ik wakker werd was alles achter de rug.

Ik heb weleens gehoord dat als je er deels bij bent, je de geluiden dus ook meekrijgt en een heel vervelend 'zuig- geluid' te horen krijgt.

Dus ik zou vragen of je volledig onder narcose mag. Sterkte. Ik zit in hetzelfde schuitje, krijg nu ook een miskraam. :(

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb 4 keer volledige narcose gehad en 1 keer met een soort van morfine of drugsachtig goedje.

Vond dat geen pretje.

Als ik pijn had spoten ze meer in het infuus en werd ik weer meer high, maar ik zag wel die slang (die was doorzichtig) waar al dat bloed en stolsels , en dus ook stukjes van het kindje zeg maar..(al herken je dat echt niet) langs me stromen.

En hij kreeg niet alles weg, dus is zeker drie kwartier bezig geweest eer de baarmoeder schoon was. Had al 2 keer dat apparaat uit de baarmoeder gehaald, maar dus niet schoon was, moest dat ding weer door de baarmoedermond heen en dat deed zo n pijn.

Was trouwens begonnen met cytotec de avond tevoren, had niet echt geholpen.

Dit was in Gent.

5. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Jeetje Jel, heel veel sterkte meid...dit is echt niet leuk..:(

Don't give up...hoe moeilijk het ook allemaal is

6. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ohhh je hebt me echt bang gemaakt. Een volledige narcose was helemaal niet nodig zei hij.

Pff als ikeen narcose wil dan zal ik dus die afspraak moeten verzetten want het zou dan heel lang duren en ik wil niet nog langer wachten...

Ik weet het ff niet meer....

7. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Noenoe,

Het gaat er nu even niet om wat de gyn wil, maar jij!!!
    Voel je vooral niet bezwaard om voor jezelf op te komen!
    Als jij je niet goed voelt bij den roesje, dan moet je dat niet doen!
    Het is jouw lichaam en jij bepaalt!
    Sterkte!

8. Yfk

Yfk Lid

6 dec 2011
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 2 keer onder narcose geweest en dat noemde ze 'een roersje'weet je zeker dat je gedeeltelijk bij bent?
    Al met al is het best een heftige ervaring dus is zou er zeker niet voor kiezen gedeeltelijk bij bewustzijn te zijn.
    Succes meid, je kan het!

9. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ja ik vroeg het nog nadrukkelijk: is een roesje hetzelfde als narcose? Nee zei hij dit is wat lichter, je hebt je ogen gewoon open ed maar je bent er niet helemaal bij. Door het roesje gaat je angst helemaal weg en laat je alles gewoon toe en vind het allemaal wel best zo. En toen zei ik maar ik wil er helemaal niks van kunnen zien of meemaken en toen zei hij dat ik heel gek genoeg achteraf helemaal niks meer kan herinneren van het hele gebeuren...

Hij noemde het een roesje, of te wel sedatie...

10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik ben gecuteerd onder algehele narcose en ik mocht zelf kiezen of roesje of plaatselijke verdoving of algehele narcose heb zelf voor het laatste gekozen

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb voor iets anders wel eens zo'n roesje gehad. Geniaal spul.. Ik was gewoon bij, mijn man was direct na de ingreep weer bij me en heeft gewoon met me kunnen praten. Alleen weet ik daar niks meer van. Hij is later naar zijn werk gegaan, en pas toen kwam ik bij. Was hem dus even kwijt.. Maar het vergeet gedeelte werkte hier prima, en was ook prima ontspannen als ik het verhaal van mijn man hoor..

Later narcose gehad, en daar was ik wel een paar dagen door van slag. Veel slapen en misselijk. Met dat roesje was ik direct weer goed..

(ERCP gehad, galsteen verwijderd via slang in mijn keel)

12. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik heb afgelopen vrijdag een curettage gehad onder volledige narcose. Ik zag er heel erg tegen op omdat ik ook bang ben voor ziekenhuizen, naalden etc. Ik wilde ook wachten tot mijn lichaam het zelf zou gaan verwerken, soort van acceptatie maar omdat het allemaal zo lang duurde heeft mijn Gyn toch aangedrongen op curettage. Ik kon ook kiezen voor lokale verdoving in mijn baarmoeder maar dat was in mijn geval geen optie omdat ik zo bang en emotioneel was.
    Achteraf is het reuze meegevallen. Lichamelijk dan.
    Iedereen was erg lief voor me en ik had een goede prikker die in 1 keer het infuus prikte. Toen ik wakker werd ben ik wel nog misselijk geweest voor een dag maar daarna niets dan enkel wat buikkrampen.
    Emotioneel helemaal stuk.

@Noenoe, het is niet niks en als je al een beetje angst hebt kun je beter algehele narcose vragen. Opkomen voor jezelf! Ik mocht dezelfde dag weer naar huis.
    Sterkte met dit verlies!

13. Victoria25

1 feb 2011
    47
    0
    0
    Ik heb vorige week vrijdag een curretage ondergaan, onder een roesje (sedatie) en geen volledige narcose.
    Ik hoorde de anesthesist zeggen: nu krijg je medicatie waar je wat duizelig van wordt. Dat gebeurde ook en vervolgens merkte ik helemaal niks. Schijnbaar heb ik nog wel antwoord op vragen gegeven, maar daar weet ik echt helemaal niks meer van.
    Ik heb er echt helemaal niks van meegekregen en werd voor mijn idee pas wakker op de uitslaapkamer.

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik wordt volgende week maandag gecuretteerd!
    Ze hadden het ook over een roesje,maar eigenlijk wil ik ook volledig onder narcose.
    Ik vind allebei eng maar ik krijg ook liever niks mee.

Krijg vrijdag eerst nog een echo en zal dan meteen meer info krijgen over hoe en wat!
    Jullie verhalen maken mij sterk,ik kom hoor mezelf op en wil het zoals IK het wil!!!
    Daar ga ik hoor,ik moet dit mee maken!

Jij ook heel veel sterkte,laat je vrijdag ff wat weten als je daar behoefte aan hebt dan?

Dikke knuffel!!!

15. Jel

Jel Niet meer actief

Sterkte voor degenen die een curretage moeten ondergaan.

Aan degenen die het hebben over misselijkheid na de narcose: ik heb toen gezegd dat ik een fobie voor overgeven heb en niet misselijk 'durfde' te zijn. Dus ze hebben speciaal spul in het infuss gedaan tegen misselijkheid en ik heb dan ook nergens last van gehad.

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @jel, weet je zeker dat het een mk wordt dan?
    Ik heb zelf bij 3 voldragen zwangerschappen bloedverlies gehad, 1 was een deel van een tweeling maar de andere 2 is gewoon onverklaarbaar.

17. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Aller eerst heel veel sterkte!
    Toen ik gecurreteerd werd was ik echt onder narcose. Ik heb niks van het hele gebeuren mee gekregen. Lijkt me ook wel erg raar als dit wel het geval zou zijn.

18. Jel

Jel Niet meer actief

Nee, het eerste berichtje in dit topic schreef ik nog voordat ik de echo had gehad. Ik was echt in de veronderstelling dat ik door dat bloedverlies en stolsels een miskraam zou krijgen, maar nadat ik een vruchtje met kloppend hartje heb gezien, hoeft het helemaal niet zo te zijn dat ik een miskraam krijg. En sinds gistermiddag bloed ik niet meer, dus wie weet gaat het nu goed. Wie weet was dat van mij ook wel 1 deel van een tweeling of een andere reden. Maar ben nog onzeker.... Wel lastig hoor. Ben er wel heel bang voor dat dat hartje stopt met kloppen.

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nou ik was er wel helemaal bij hoor..pfff..
    Ik heb alles zeer bewust meegemaakt. Deed nog pijn ook. Afgezien van het feit dat die slang met zuigapparaat langs me stond en ik dus alles zag, mits ik de andere kant op keek..

Telkens als het erg pijn deed zei hij moet de verpleegster bijspuiten, en telkens was het jaaaaaa...

Geen pretje, de pijn niet, alles wat je meekrijgt niet, wat je ziet, en werkelijk, het was een zooitje. Overal bloed bij het uithalen van de slang.

En dat zie je dus. Onder narcose krijg je helemaal niets mee. Ik zou echt daar voor gaan. En je hebt een keuze hoor!!! Jij bent de baas!! Niet de gyn!!

Heel veel sterkte.

20. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik was helemaal bij, plaatselijk verdoofd( alleen de baarmoeder)
    ik vond het onwijs meevallen! de verdoving deed zeer, maar voor de rest goed te doen.
    ze waren met zn 3en, waarvan 1 iemand die met me praatte en me afleidde.
    ik stond na 20 minuten weer buiten!
    sterkte meid!

Deel Deze Pagina