Parket schuren

Discussie in 'De lounge' gestart door Poohbeer2, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij moeten nodig onze parket vloer opnieuw schuren en in de olie zetten. We zijn er niet aan toe gekomen toen we het huis kochten, maar nu is het toch echt hoogtijd.
    We zitten te tweifelen of we het zelf gaan doe (ondanks dat we er totaal geen ervaring mee hebben) of om het te laten doen.
    Schuurmachines zijn te huur bij de bouwmarkt ofzo, maar ik hoor ook weer verhalen dat je dat wel heel goed moet kunnen om geen kuilen te schuren.
    Wat zouden jullie aanraden en wie heeft er dan nog tips als we het wel zouden gaan doen?

Bedankt alvast

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij hebben ook een parketvloer, ligt er dit jaar 6 jaar in en wij gaan hem ook opschuren en opnieuw olien. Een vriend van ons is parketlegger, dus wij hebben wel een prof. Denk dat je dat ook wel moet doen. Een parket vloer is niet goedkoop, dus als je hem dan verknalt is dat een duur grapje.

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Dat is waar.
    Maar die schuurmachines zijn ook te huur, dus dan moet je het op zich ook zelf kunnen doen. Het lastige is dat we verschillende verhalen horen. De een zegt: ach dat kun je makkelijk zelf doen, de andere: Nee joh, voor je het weet heb je er allemaal kuilen in geschuurd.
    Ik denk dat wij ook maar voor een prof gaan.
    Het is echt hardnodig.
    De vloer ziet er niet meer uit. Vol krassen dooer het schuiven van meubels, loopgangen vooral in de keuken voor het aanrecht en kale plekken.
    Eerst maar eens zien dat we onze meubels verkopen via marktplaats, dan hebben we de kamer leeg. Het loopt helaas niet zo vlot.

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Hebben mijn ouders een aantal jaren ook laten doen. Moesten zie via een trap door het slaapkamerraam naar boven, want ze mochten er niet op lopen :)

Gedoe hoor, maar wel mooi een houten vloer.

5. sunflower

sunflower Actief lid

3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    Je kunt het wel zelf doen.
    Je moet er gewoon de tijd voor nemen en dan krijg je een mooi geschuurde vloer.
    Ik werk bij een bouwmarkt op de verhuurafdeling en verhuur ze erg veel en ik heb nog nooit een klant gehad waar het niet goed bij is gegaan. De meeste mensen kunnen het gewoon zelf doen.
    Heel veel succes als jullie het zelf gaan doen!!

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik eerst eens ga informeren om het te laten doen. Kijken hoe duur dat is.
    Deze parketvloer zat al in het huis toen we het kochten en de oude bewoners zijn er niet altijd heel erg zuinig op geweest. VOl met vlekken en kale plekken en er kwamen drie emmers koffiedik vanaf toen we gingen dweilen (met de hand, een emmer sop voor parketvloer en een doek op de knieën).
    We willen die vloer en de rest van de kamer nu wel eens netjes hebben.
    Eerst al onze meubels verkopen. En dan alles in één keer opknappen en vernieuwen.
    (De meubels staan ook bij "te koop aangeboden" hier op de site. Neem een kijkje als je belangstelling hebt of iemand kent die eventueel belangstelling heeft of zie de foto's in mijn fotoalbum)

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou het laten doen.
    Je kunt er daarna weer jaren tegenaan.
    De vader van een vriend van mij ging het zelf doen en er ging iets mis met de schuurmachine, waardoor er een hele hap hout uit de vloer was gegaan..
    Zij zijn nu verplicht om een kleed neer te leggen, want het ziet er niet uit.
    Ook scheelt het een hoop ergernis en zweet als je het laat doen :D

Deel Deze Pagina