De voedselzandloper. Wie eet er zo?

Discussie in 'De lounge' gestart door Syane, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik heb het boek nu gelezen en het inspireert me wel om gezonder en bewuster te eten. Ik lees echter op internet ook weer tegengeluiden oa over aardappels, pasta en brood. Dit weglaten vind ik ook best lastig. Kortom voor mij best een struggel. Hoe doen jullie dit?

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Op dit moment eet ik geen aardappels, pasta, brood of rijst en het bevalt me prima!!

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Heb het boek, maar ben verder nog niet gekomen :D Ben benieuwd naar de reacties!

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wat eet je dan als vervanger? Of gewoon zo anders dat je het niet mist?

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Hoe doe je dat ? Wat eet je als ontbijt en lunch bijvoorbeeld.

6. Hemelsblauw

Hemelsblauw Actief lid

1 aug 2014
    234
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lastig hoor. Geen brood, pasta, aardappels. Poeh. En ook geen zuivel...
    Melk/ vla eet ik al jaren niet meer. Yoghurt wel (zuurder melkproduct, minder zwaar voor je lijf om te verteren, beter voor de darmen)
    Ik ben eerst soja producten gaan eten als vervanger van zuivel) Tot ik er achter kwam dat dat ook niet zo gezond is (google er maar eens op)
    Dus dan liever yoghurt/ kwark/karnemelk dan soja!

Met heel veel dingen ben ik het wel eens uit dat boek (en +70 %pure chocolade is best lekker!)
    Toch vind ik brood (volkoren/meergranen/spelt) veel te lekker om te laten staan. En pasta vind ik ook heerlijk, kies nu wel de volkoren variant.
    Ik vond het een interessant boek om te lezen, maar lastig toe te passen in het dagelijks leven.

7. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet alles (behalve frisdrank, snacks & snoep etc) , maar vul de grotere helft van mn bord met groente en vlees. Wel kies ik voor volkoren/meergranen brood, zilvervliesrijst & volkoren pasta. Gebruik een calorieën teller om bij te houden hoeveel je binnenkrijgt. Je hebt calorieën wel nodig & dat moet je wel genoeg binnenkrijgen

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik eet ontzettend veel groenten en fruit. Ik ontbijt met yoghurt of kwark, of met fruit. Ik eet geen magere produkten of light, alles waar zoetstoffen in zitten laat ik staan.
    Ik eet wel 200 gr vlees per dag.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Zelf ontbijt ik altijd met halfvolle vanilleyoghurt met chiazaax en nu dus, stond in het boek ;) ,een handje walnote. Tussendoor neem ik fruit of noten of 70% chocolade of paprika/wortel/tomaat/komkommer er. Als lunch deed ik volkorenknackenbrod met avocado of kaas met paprika. Als avondeten toch ook vaak iets met zetmeel. Dus dat is dan een maaltje teveel. Ik wil inspiratie opdoen voor alternatieven :)

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik heb nu voor moederdag het voedselzandloperkookboek gevraagd. Dus daar hopelijk inspiratie genoeg in.

11. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het helemaal schrappen ook geen doen. Ik eet nu 1 keer per dag brood, ipv 2 keer. De andere keer eet ik havermout. Aardappels mis ik zelf niet.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Inderdaad. Dat doe ik dus ook. Soms een salade ipv brood. En als ontbijt dus altijd yoghurt. Niet de sojaversie, dus ook niet helemaal zandloperproof, maar ja.... het moet wel werkbaar blijven. En ook nog smaken.

Deel Deze Pagina