roken achter de babywagen

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind een peuk achter de kinderwagen geen gezicht.
    Maar het ergste wat ik ooit gezien heb:

Een zwangere vrouw die met haar dikke buik een buggy duwt met daarin een kleintje, met in haar ene hand een sigaret en in haar andere hand een ijsje.
    (het ijsje is niks mis mee trouwens :D)

Ik ben zelf ex-roker, ik weet hoe moeilijk het is, maar ik kan echt geen begrip opbrengen voor dit soort situaties....

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Roken achter de kinderwagen ziet er niet uit. Sowieso roken waar kinderen bij zijn vind ik verschrikkelijk. Ze ademen het toch in hoe de wind ook staat ;).
    Gewoon stoppen als je kinderen wil, dat is het minste waar je mee kan beginnen.
    Ik ben zo blij dat ik na 10 jaar gewoon gestopt ben toen we met de pil stopten. Volgens mij is dat ook de beste manier. Gewoon stoppen. Het is een gewoonte, en slechts een lichte verslaving.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    DAT roep ik hier nou ook altijd....

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom niet tegelijkertijd? Het is hetzelfde principe: niet doen! En niet snoepen / teveel / te vet eten is veel moeilijker. Dit is maar één dingetje!

Echt waar.. probeer het tegelijkertijd... straks ben je helemaal op gewicht en dan stop je met roken, kom je 3 kilo aan en dan denk je 'zonde' ... ik begin maar weer! Niet doen hoor. Je kunt het allebei echt!

En dat geldt voor iedereen. Het is een kwestie van NIET doen, ruggegraad tonen enne bedenk je eens.. 's nachts rook je toch ook niet? Zo verslaafd ben je dus ook niet..:D

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik lees nu dus wel de reacties en ik wil wel even zeggen dat ik zo moe wordt van bepaalde reacties op mensen. Ieder zijn mening, maar zo kwetsend. Ik zie woorden voorbij komen als kindermishandeling en weet ik veel wat allemaal. Schaamteloos

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eens, maar dat vind ik van roken achter een kinderwagen ook!

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik heb zelf ook gerookt dus ben echt geen anti maar heb het altijd beetje aso gevonden om buiten met en peuk in je mond te lopen.... Als ik al buiten rookte was het op een terrasje en niet al fietsend of lopend :) Ik vind dat gewoon geen gezicht hoor :D

wat mij opvalt is hoeveel mensen er nog roken tijdens de zwangerschap , en dan steken ze hem buiten aan. denk ik ja stop dan gewoon of zonder je even af...lijkt mij niet leuk al die afkeurende blikken maargoed wie ben ik.

8. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Geen gezicht....:x

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik las later in een bericht van jou dat je diverse pogingen gedaan hebt,en dat het ook al gelukt is.
    Heel veel succes met stoppen,je kunt een kind baren,dus dan kun je ook stoppen met roken:D...is maar een geintje hoor,wil je wel veel succes wensen met stoppen,en ik hoop echt voor je dat het lukt.
    Heb ooit gehoord van een kennis dat je er in je hoofd ook echt mee klaar moet zijn,anders werkt het niet.

Nou,zet hem op,you go girl!!

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    jep,daar heb je gelijk in!!

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Roken achter de kinderwagen ziet er niet uit. Roken bij kinderen is niet goed.Daar is het meeste al over gezegd. Maar ik vind het evenmin goed als je langs een drukke weg woont of in een drukke stad je dan denkt even met je kind in de frisse lucht te zijn. Die uitlaat gassen vind ik ook slechter dan slecht!!!

12. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik zou eigenlijk niet meer reageren maar doe het toch nog één keer:p

sommigen zijn erg hypocriet. Aszz, er stond me iets van bij dat jij in een ander topic (wel eens waar met een ander onderwerp) helemaal niet zo moeilijk bent.
    weet je nog dat je je kind wel eens een slokje bier hebt laten proeven? IK zeg niet dat dat het einde van de wereld is of kindermishandeling of wat dan ook. maar dit zeg jij wel over roken bij kinderen. jij bent blijkbaar nogal overtuigd van je eigen mening.
    ik weet wel dat dat misschien eenmalig is en roken binnenshuis niet, maar het idee is hetzelfde. je weet dat het slecht is en toch doe je het.

13. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik ben een flinke roker maar moest hier wel ff om lachen. Goed punt hihi

14. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ ichtus. Ik ben het echt met je eens. Zou dolgraag willen stoppen ( heb het ook al vaker geprobeerd ) maar mijn man doet niet met me mee. Doordat ik tussen allemaal rokers zit word het niet makkelijker. Maar zit er wel steeds vaker aan te denken.

Liefs

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Jij vergelijkt dagelijks roken met 1 x in wat, een jaar? Een slokje,drupje, bier??

Tja..... Dan ben je wel heel erg opzoek naar excuses om te roken ;)

En stoppen kan iedereen.... Zit gewoon tusseb de oren de angst dat het niet lukt, zoek dan hulp!

16. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Sorry, maar dat vind ik echt geen excuus. JIJ wilt toch stoppen?

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Een collega van mij heeft heel haar zwangerschap flink doorgestoomd.(Hier heb ik haar natuurlijk wel eens over aangesproken.)En nu dat kind er eenmaalis doet ze opeens heel spastisch erover:In huis mag niet gerookt worden etc.
    Hier zakt mijn broek dan vanaf hoor.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ik ben inderdaad vrij makkelijk. Behalve met roken.
    Niks hypocriet aan hoor. Ik zie wel degelijk het verschil met dat ene drupje dat hij toen heeft binnen gekregen ( deed mijn man trouwens ) of elke dag naast je kind zitten paffen.
    Slaat als een tang op een varken dus.

19. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

JOEHOE ik rook niet hoor.
    en ik vergelijk het niet, dat zeg ik er zelfs bij, maar
    ik heb het alleen genoemd omdat Aszz zich zo uit over roken terwijl forumleden toen ook heel erg over haar vielen met dat slokje.

20. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    #220 fokje, 21 feb 2011
    Laatst bewerkt: 21 feb 2011
    roken achter de kinder wagen ook ik heb dit wel eens gedaan (zucht) als ik een ander zie denk ik "moet dat nou" dus zelf deed ik nog snel peukje buiten en dan hup kids in de kinderwagen en lopen maar, maar als ik echt snel moest tsja dan gebeurde dit wel
    ( ja, gebeurde ik ben vandaag 2 weken van het roken af, en hoop het nooit weer aan te raken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, na de zwangerschap ben ik weer begonnen maar nu wil/hoef ik hem niet meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Deel Deze Pagina