roken achter de babywagen

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Juist door dit soort dingen is het voor een rokende zwangere moeilijk om te stoppen.

En ja ik heb ook gerookt in mijn zwangerschap en ja ook ik vond het vreselijk. Denk je dat we dat met opzet fout doen.:(

Denk toch eens na hier over. Ja het is een verslaving en in perode van stess is het moeilijker omte stoppen hoe je het went of keer een zwangerschap kan stress vol zijn.

Die afkeurende blikken helpen echt geen zier dan voelt ze zich noig rotter en ze steekt er als nog een op cirkeltje is rond steun haar, Je hoeft er niet achter te staan maar al een stukje begrip zal meer goed doen dan kwaad.

Mensen veroordelen elkaar zo bahhhh.

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Jong roken veroorzaakt blijvende hersenschade

Uitgegeven:21 februari 2011 10:09Laatst gewijzigd:21 februari 2011 10:09
    AMSTERDAM - Wie al op jonge leeftijd rookt, kan zich later moeilijker concentreren. Dat hebben onderzoekers van de Vrije Universiteit in Amsterdam ontdekt, meldt wetenschapsorganisatie NWO.

[​IMG] © Getty Images

Jonge ratten die in een experiment werden blootgesteld aan nicotine hadden daar op latere leeftijd last van. Volgens de onderzoekers zijn de effecten bij mensen vergelijkbaar.
    De onderzoekers stelden adolescente ratten gedurende een beperkte periode bloot aan nicotine. Op latere leeftijd bleken deze ratten zich minder goed te kunnen concentreren en impulsiever te handelen. Volwassen ratten die werden blootgesteld aan nicotine hadden geen blijvende problemen.

Aandachtsstoornissen

De hersenen van ratten en mensen lijken sterk op elkaar. Volgens de onderzoekers zijn de effecten bij mensen dan ook vergelijkbaar, en veroorzaken verslavende stoffen zoals nicotine blijvende schade aan jonge hersenen. Jongeren die roken hebben later meer kans om aandachtsstoornissen te ontwikkelen.
    Dat nicotine schadelijk is voor de ontwikkeling van de hersenen van adolescenten was al bekend. Het Amsterdamse onderzoek toont nu voor het eerst aan hoe die effecten op de lange termijn ontstaan.
    Het artikel van de onderzoekers verscheen afgelopen zondag in het wetenschappelijke tijdschrift Nature Neuroscience.

Over roken gesproken.........vandaag op NU.nl
    (en ben geen anti-roker hoor.... heb zelf tot een jaar geleden 18 jaar lang fanatiek gerookt, maar geniet nu van elke dag dat ik niet rook!!

3. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

@ pnirmal, Gefeliciteerd met je dochter.

Sorry offtopic

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Een moeder die goed en verzorgend is voor haar kinderen, kan altijd nog buiten roken en niet binnen BIJ haar kinderen, dáár gaat het om :x

5. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

trouwens, over dat naar rook ruiken, dat is niet schadelijk hoor.
    als mijn vriend savonds in de schuur heeft gerookt, ruik ik dat de volgende dag ook (en ja ik vind dat niet lekker) maar als ik met mijn kind door de schuur loop schaad ik zijn gezondheid niet hoor!
    als kinderen rook inademen vanaf een sigaret danwel de mond van de ouder kan het schadelijk zijn, maar als papa naar rook ruikt en hij tilt zijn kind op is dat misschien wel vies (vind ik ook) maar niet schadelijk.

en discussie is ook eindeloos. maar ik ben een niet-roker maar begrijp wel de dingen die rokers zeggen (niet alle)
    sommigen denken erg zwart wit

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik denk dat ze dit juist sarcastisch bedoelde;) en dus niet werkelijk meent

7. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Gelukkig zijn er nog voorbeeld moeders zoals jij. Jij hebt jou mening en ik de mijne. Aangezien ik jou niet ken en jij mij niet.
    Dit word een eindeloze discussie en daar hebben we niks aan.

8. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

tja, het eerste bericht op pagina 11 lijkt toch echt alsof ze het meent.

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    So dan,hoezo op de tenen getrapt;)..
    Er zijn tegenwoordig zoveel hulpmiddelen om te stoppen met roken,en ja,een zwangerschap is stresvol dat weet ik,en ik mocht geen koffie meer drinken want mijn bloeddruk was niet goed,maar hey,dat was mijn verslaving en als je hoort dat het gene wat je doet beschadiging voor je ongeboren kind kan zijn dan stop je er meteen mee.
    Ik dronk 8 koppen op een dag,en stopte er ook mee...het was voor mij ook moeilijk,en de decafe is niet te zuipen dus dat werkte niet bij mij.
    Ik steun mijn vriendin wel degelijk,maar dat betekend niet dat ik het eens ben met haar keuze...als zij het zo wil moet ze het doen,dat geldt voor iedereen!

10. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Vind het zelf helemaal niet asociaal.En hoeveel last heeft een kind nu van iemand die buiten rookt?
    Onze kinderen hebben er nooit geen last van gehad,nooit iets van gemerkt zelfs.
    Ik rookte dus ook gewoon achter de kinderwagen,had verder ook geen tijd om te roken,dus als we gingen wandelen in het park dan stak ik lekker een sigaretje op.

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik vind mensen niet aso, maar heb wel dat gevoel bij de actie.. (het roken achter de wagen bijv).. maar goed.. ik heb zelf ook wel s aso acties denk ik.. en ik ben ook geen aso...;)

kindermishandling.. pfff dat gaat wel erg ver hoor.. sjonge...

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ik meen het echt hoor. Ik vind het verschrikkelijk.

Mijn vader rookt, maar no way dat hij bij onze kinderen in de buurt rookt. Dan heeft hij ruzie, en dat weet hij. Hij wil het trouwens zelf niet, omdat hij weet hoe slecht het is.

En daarbij, ik zie nu van heel dicht bij hoe slecht het is. Vriendin van nog geen 40, longkanker met 2 kleine kinderen. En maar paffenpaffenpaffen. Ook waar die kinderen bij zijn.
    Ze gaat er aan dood, die haalt de 41 echt niet. Wij zijn ook echt niet op verjaardagen geweest, omdat ze er rookten. En niet 1 iemand, nee hoor gerust met z'n 6en daar te paffen.
    En die kindjes er lekker in spelen.
    Echt, gadverdamme. bah.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik vind roken er zowiezo belachelijk uitzien.
    Of je nou alleen bent, kinderen bij je hebt, binnen of buiten enz...

Maar ja, hier rookt hubby ook. Helaas.
    En ik ben van mening dat je bewust je lichaam aan het vergiftigen bent. Ik ben dus om deze reden ook nooit begonnen met roken. Waarom zou ik ook...

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tja ieder zijn mening, ik ben het met aszz eens.

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dankje wel ben nu weg bezoek. Verjaarsbezoek.
    ;)

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @ASZZ.. oh oke.. tkwam bij mij sarcastisch binnen.. dus toch gemeend.. mag ook..

SISA.. idd ieder zijn mening.. mag ook...

Ik vind het niet goed, maar kindermishandeling vind ik het niet..

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    JA

Kijk maar naar dat programma 'help, ons kind is te dik': dat vind ik kindermishandeling, ja. Die kinderen hebben (morbide) obesitas, op zeer jonge leeftijd. En daaraan hebben er maar twee schuld: de ouders. Dat kind is echt slachtoffer van de situatie. Zo zielig!

18. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

dit word ook zo`n topic waar je n zak popcorn bij kan nemen.

Jeetje wat behandelen we elkaar weer met respect ( niet dus )

@ aszz, jij hebt jou mening maar je dringt m op aan iedereen. Ik rook dus ik mishandel mijn kind volgens jou. Jij rookt niet maar misschien sla je ze wel verrot. Sorry hoor maar niemand die het zal weten he. Grote onzin dus.

19. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Wat mij betreft is dit helemaal geen discussie tussen rokers en niet-rokers. Ik heb zelf gerookt, ben er helemaal niet principieel op tegen, dat moet ieder voor zich weten.

TOTDAT JE KINDEREN HEBT!

Een kind die jou ziet roken en waarbij in huis gerookt wordt, zal sneller zelf ook gaan roken (natuurlijk zijn er ook bij die om die reden zelf juist niet gaan roken, maar de statistieken wijzen uit dat dit de minderheid is). Daarnaast zal dit kind een grotere kans op o.a. luchtwegaandoeningen krijgen en een hogere kans op bep. ontwikkelingsachterstanden (zie bijv. de eerder genoemde artikelen).

Wordt een kind rechtstreeks ziek van een moeder die achter de kinderwagen rookt? Nee, daar geloof ik helemaal niets van. Maar het draagt wel bij aan bovengenoemde risico's en DAT vind ik fout.
    Als iemand met alcohol op achter het stuur gaat zitten neemt hij een risico met andermans leven en gezondheid en dat vind ik asociaal. Als een moeder (of vader) een risico neemt met de gezondheid van haar kind vind ik dat dus ook asociaal. En dat wil helemaal niet zeggen dat ze op andere vlakken geen geweldige moeder kan zijn, heus wel. Maar dat doet helemaal niets af aan de consequenties van het roken in bijzijn van het kind.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat jij haar steunt ook al ben je het er niet mee eens is al een hele steun voor haar snaptje misschien wat ik bedoelde, Ik wilde je niet persoonlijk hier op aanvallen.

Maar veel mensen doen het wel ze kijken niet verder dan hun neus lang is.

En veroordelen mensen om dingen die andere weer doen.

En ja ik ben het met het gross eens roken in de zwangerschap bij je kinderen in de buurt roken is gewoon heel slecht en niet verstandig.

Alleen hoor ik zelf bij het deel dat wel rookt en ook gerookt heb tijdens de zwangerschap. Zeker niet voor de lol.

En ik ga niet meer reageren heb al een paar keer wat geplaatst en het is nu genoeg voor mij in elk geval;)

Deel Deze Pagina