roken achter de babywagen

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Dat is ongezond, maar de definitie kindermishandeling gaat dan in mijn ogen veel te ver. En kennelijk gaat dit ook voor de instanties zoals Jeugdzorg en overheid veel te ver.

Ik heb kindermishandeling van dichtbij meegemaakt en ik zou willen dat daar "alleen" in huis was gerookt bij de kinderen of dat ze "alleen" maar ongezond zouden eten...

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Tabak en roken
    We weten nog niet alles over zwangerschap en roken, maar een ding is zeker: wanneer u rookt, krijgt de placenta (moederkoek) minder bloed toegevoerd. Het ongeboren kind krijgt minder zuurstof. En dat vertraagt de groei. Bij de geboorte weegt zo'n baby al gauw gemiddeld 200 gram minder: hoe meer de moeder rookt, hoe lager het geboortegewicht. Dat maakt het kindje kwetsbaarder: de sterftekans wordt er groter door. Soms ontstaan er bloedingen in de placenta.
    Niet alleen de groei, ook de verstandelijke ontwikkeling van een kind kan door roken worden beïnvloed. Ook na de geboorte is het onverstandig te roken waar de baby bij is. Dit verhoogt namelijk de kans op wiegendood. Het enige dat er dus op zit als u uw verantwoordelijkheid voor uw baby serieus neemt, is stoppen met roken. Dat is geen gemakkelijke opgave. Maar als uw partner ook met roken ophoudt, wordt het misschien wat minder moeilijk.

Ik heb even op google gekeken!!

3. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

Ben het helemaal met je eens. We kennen elkaar niet maar oordelen wel. En wanneer doe je het goed:( Ik denk dat iedereen het beste voor heeft met hun kinderen (uitzonderingen daar gelaten)

4. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    ik wordt daar echt heel boos van! Ik heb ook gerookt, maar ben gestopt toen ik met de pil stopte. Door de stress na de geboorte van ons zoontje ben ik weer begonnen en nu inmiddels al anderhalf jaar gestopt met de intentie noooooit meer te beginnen. Ik ben nog steeds erg strikt met roken bij ons zoontje. Ik wil het niet en ook niet als wij bij iemand op visite komen. Ik merk dat het begrip voor mijn opvatting, nu ons zoontje ouder is, langzaam aan weggaat. Ik blijf voet bij stuk houden en leg mensen ook uit dat ons zoontje geen last van de verslaving van een ander hoeft te hebben en hij nog niet ervoor kan kiezen uit zo'n stinkende ruimte weg te lopen. Als we op visite gaan en mensen houden er geen rekening mee, dan even goede vrienden, maar ons zoontje komt dan niet mee. Roken achter een kinderwagen vind ik een verschrikkelijk gezicht!

5. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Overbekende info.. het klinkt altijd zo makkelijk.. was dat maar zo;)

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja als je rookt bij je kinderen, dus waar ze last van hebben, dan breng jij je kinderen bewust schade toe.
    En dan kan je dat wel gaan vergelijken met slaan ( wat ik overigens niet doe ) en jezelf iets goed proberen te praten, maar het is en blijft ontzettend slecht.
    Onderzoek na onderzoek na onderzoek bewijzen dat. En als je dan na al die onderzoeken nog bewust naast je kind een peuk op steekt, dan ben je echt niet goed wijs.
    Ik vraag me echt af WAAROM ga je dan niet bij je kind weg, dus even naar buiten, om dan te roken? Wat is de moeite nou?

En sorry hoor, niet kunnen stoppen... BS. Iedereen kan stoppen, als de wil er maar is. Je wordt niet rokend geboren ( alhoewel, sommige kinderen blijkbaar wel ) het is geen levensbehoefte, je gaat niet dood als je niet rookt ( juist niet )
    Dus nee, ik blijf er bij.

*edit typo*

7. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Amen. En dit is de allerlaatste zin die ik in dit topic zet.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    amen

10. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

volgens mij heb ik nooit gezegd dat ik binnen rook. Dat doe ik namelijk niet. Ik loop weg om even een sigaretje te doen. Maar mijn kleren ruiken wel naar rook, en ik rook wel achter de kinderwagen.

Maar goed in jou ogen is het kindermishandeling. Kijk maar ff op youtube naar het verhaal van brianna lopez. Misschien dat je dan wat minder idioot doet ( mijn mening ). en je zegt niet te slaan maar hoe weet ik dat. Ik geef in ieder geval toe dat ik niet perfect ben

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik vind het ook geen gezicht , maar goed om nou meteen te zeggen aso foei waar mensen zich nou niet druk om maken zeg.

Ik rook zelf ook , en doe dit netjes buiten moet er wel bij zeggen als ik 4 peukies rook op een dag is het veel. en achter de wagen zou ik ook geen sigaret opsteken maar zie het probleem niet zo.

Maar binnen roken waar je kind bij is vind ik een slechte keuze, jij kiest ervoor om te roken prima maar je kind niet dat vind ik dan wel ego. Mijn ouders rookte ook waar wij bij waren maar om vroeger er nu bij te halen , Oke ben het ook wel eens dat bepaalde dingen nu wel overtrokken worden , maar je kind in de stank laten zitten vind ik persoonlijk goor en vies. zou me dood schamen een verrookt kind af te leveren bij het kdv.

Verder dit is een discussie waar we met zn alle nooit uitkomen :p

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ...

13. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik hoef iemand toch niet te kennen om te kunnen oordelen dat het feit dat zij in bijzijn van haar kind rookt slecht is? Al zat ik er dagelijks op de koffie en kende ik haar vanuit de wieg, dan werd het er geen spatje minder slecht van!

En wanneer doe je het goed: als je je uiterste best doet om alles wat je kindje kan schaden te voorkomen en alleen het beste mee te geven! En niet in bijzijn van je kindje roken lijkt me daar een heel makkelijk uit te voeren voorbeeld van.

14. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik vind het ook geen gezicht... maar dat is meer op het uiterlijke. En het is natuurlijk geen goed voorbeeld.
    Erger vind ik als ouders gewoon in huis of nog erger in een auto roken waar kinderen op de achterbank zitten. Dat kan echt niet vind ik.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waarom voel je je dan aangesproken? Ik heb in 1 van mijn eerdere post gezet dat iemand achter een kinderwagen die rookt, mij weinig boeit. Moeten ze lekker zelf weten, het ziet er niet uit, maar je kind zal er weinig last van hebben.
    Ik heb al meerdere keren aangegeven dat het om roken binnen gaat waar je kind bij is.
    Misschien moet je even die rook voor je gezicht weg blazen, kan je wat duidelijker lezen. En i.p.v. te gaan suggereren dat ik mijn kinderen net als Brianna Lopez ( van wie ik het verhaal trouwens ken ) behandel, zou ik maar eens hulp gaan zoeken om te gaan stoppen. Wellicht dat je dan wat langer en gezonder leeft.

16. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Als je het beste met je kind voorhebt, stop je met roken. Zo simpel is dat.

(En uiteraard geef je hem dan ook geen junk food, laat je hem geen 20 uur per dag tv kijken, sla je hem niet, schreeuw je niet in huis enz.)

17. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

het is ook hartstikke slecht om te roken, dat weet iedereen. en zeker naast je kind (behalve buiten als je kind het niet inademt)

en je kunt wel lekker bij je standpunt blijven, maar kindermishandeling is het niet, dat is iets heel anders! en 1000 x erger.

en nou zeg ik niks meer

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb zelf dus wel gerookt. Niet lang, een jaar of 4. Een pakje per dag.
    En ja, ik ben van de 1 op de andere dag gestopt.
    Lang voordat ik zwanger was trouwens. Was ons eerste eigen huis en ik wilde niet dat er in gerookt ging worden. Dus toen zijn we gestopt :)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goh, heb 17 jaar gerookt en gewoon gestopt toen ik zwanger was.. geen centje pijn. Dat is nu ruim 3 jaar geleden en geen sigaret meer aangeraakt. Kan dus best want ik ben niet superwoman!

Ik vind dat je de morele verplichting hebt om alles te doen om zolang mogelijk zo goed mogelijk voor je kind te zorgen. Rook je, dan doe je het tegenovergestelde. Dat is misschien geen kindermishandeling maar dom is het in ieder geval wel!

En terug naar het begin? Roken achter een kinderwagen? Dan weet ik in ieder geval dat je twee keer dom bent geweest... Eén keer gesext zonder voorbehoedsmiddelen en nog roken.. tja, geen hoge pet noemen we dat dan.

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb 10 jaar gerookt, maar zodra ik een positieve test in handen had heb ik het hele zooitje meteen weggegooid (incl asbakken) en never nooit meer aangeraakt. En dat terwijl ik toch een stevige roker was. Gewoon de knop omgezet en nooit meer een sigaret aangeraakt.

Deel Deze Pagina