Nog wachtend op 1e ongesteldheid?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door knorretje84, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Allereerst: respect dat jullie naast je baan en drukke leven tijd vinden om vragen te beantwoorden op dit forum: RESPECT!

Ik heb al eerder een vraag gesteld, nog bedankt voor het antwoord maar ik heb hier toch nog een vraagje over:

Ik ben 1-9 gestopt met de pil. 2 dagen erna ongesteld geworden zoals dat altijd met de pil gaat. Hierna ben ik na 38 dagen opnieuw ongesteld geworden. Is dit een "natuurlijke" ongesteldheid of een ontrekkingsbloeding? Inmiddels ben ik 61 dagen verder en ben ik niet meer opnieuw ongesteld geworden. Ik ben tov mijn vorige ongesteldheid 23 dagen overtijd. 3x zwangerschapstest gedaan maar helaas negatief.....

Mijn vorige vraag ging over het feit dat ik wel een week lang bruine "smurrie" heb gehad met 1x een paar druppels bloed. Ik vroeg mij toen af wat dit te betekenen had......Jullie antwoord was: dat ik waarschinlijk mijn 1e echte ongesteldheid nog niet heb gehad en dat die bruine smurrie duidt op het feit dat er wat aan de hand is in mijn baarmoeder.......

Voor de duidelijkheid (want dit is mij niet duidelijk geworden nav jullie antwoord): ben ik nu al wel of niet "natuurlijk" ongesteld geweest? Wacht ik dus nog steeds of is dit wel mijn 2e cyclus? Ben ik al vruchtbaar of moet ik nog rustig wachten tot ik nu echt ga bloeden?

Alvast bedankt voor het antwoord.....

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Knorretje,

de eerste keer was wel een gewone ongesteldheid. Je weet alleen niet of er die cyclus ook een eisprong is geweest. Je zit nu nog in je 2e cyclus. Er kan een eisprong optreden dus in principe ben je vruchtbaar. Maar je weet nooit wanneer. Omdat deze cyclus al zo lang duurt is de kans dat je nu nog een eisprong krijgt klein, maar je weet het nooit. Op een gegeven moment zul je weer een ongesteldheid krijgen en dan weet je weer een beetje waar je aan toe bent. Het is heel lastig allemaal maar dat hoort (helaas) bij ontpillen.

Mirjam

3. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Super bedankt voor je antwoord.....

Ik wacht rustig af....Al duurt het me nu wel erg lang....Die bruine smurrie kan ik dus niet als ongesteldheid rekenen? Ik moet dus echt wachten op "echt" bloed?

Heb inmiddels erg last van mijn tepels, hopelijk is dit een teken dat de ongesteldheid eraan zit te komen!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

nee dat bruine is geen ongesteldheid, je moet echt rood bloed verliezen.

Mirjam

5. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Super bedankt voor je snelle reactie.....een straaljager is er niks bij! hahaha!

Ik ga dus maar rustig afwachten tot ik weer ongesteld wordt......Hopelijk zijn mijn zeer pijnlijke tepels een teken dat ik zo ongesteld wordt.......

Oja, die bruine smurrie kan geen teken van een verlate eisprong zijn geweest en dus een innesteling? Dat waren een aantal suggesties van meiden hier op het forum. Zeker nu in combinatie met mijn pijnlijke tepels, vermoeidheid en veel plassen? Ik weet het allemaal niet meer......

Ik geloof dat ik geduld moet hebben......

Deel Deze Pagina