Roken bij de buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Mitsy1983, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik zou het wel vragen. Die mensen snappen toch ook wel dat roken niet gezond is, en dat je kinderen niet in een rokerige ruimte wilt hebben. Ze willen heus wel een uitzonderingen maken hoor! (denk ik)

2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Toen mijn dochter zo klein was, deed ik dat ook. Nu minder snel. Die enkele keer dat ze mijn rokende buren is....

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik vraag hooguit of er een raam open mag, ook voor mezelf...dan heb ik er geen problemen mee, heb je dat wel dan niet gaan en ze bij jou uitnodigen. Dan kan je natuurlijk best zeggen dat het vanwege de rook is en dan zie je wel hoe ze erop reageren maar zou niet bij iemand met die vraag/eis in huis vallen...zou er dan eventueel voor die tijd over beginnen maar niet tijdens het binnen komen wanneer de koffie al pruttelt zeg maar.

4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Altijd een lastig dilemma. Gelukkig roken alle rokende mensen die ik ken uit zichzelf al buiten. Vragen staat vrij toch?

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ik vind dat mensen thuis moeten kunnen doen wat ze willen..maar niet als het anderen mensen schade toebrengt.

Van roken is het algemeen bekend dat het schadelijk is en ongezond. Prima dat mensen zichzelf daarmee willen vergiftigen, maar anderen moeten daar niet de dupe van worden. Het is destijds ook niet voor niks afgeschaft in treinen en bussen e.d.
    Niet rokende mensen horen zich niet aan te passen aan wel rokende mensen.
    Als je wil roken dan is dat jouw eigen keuze en verslaving. Daar hoef je anderen geen deelgenoot van te maken door ze mee te laten roken en ze daarmee te schaden.

In het geval van TS zou ik of niet gaan of aangeven dat ik het zeer op prijs zou stellen of ze niet bij mijn baby in de buurt willen roken.
    Ik ga mijn kind niet blootstellen aan de verslaving van een ander.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee hoor, ik vind dat je het gewoon kan vragen.
    Lijkt me niet meer dan normaal.

Ik heb nooit gerookt bij kinderen in de buurt.
    Als mijn vriendin langskwam met haat zoontje, dan ging ik op het balkon staan.
    Nu rook ik ook altijd buiten...

Ik rook er maar zo'n 5 per dag gelukkig

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik zou zeker niet ergens naartoe gaan met mijn kleintje als daar binnen gerookt wordt. En ik vind het echt niet raar om dat bespreekbaar te maken.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou het gewoon aangeven. Hier wordt ook gerookt. Maar zeker niet met een kindje in huis.
    En vooral als je een goede band met ze hebt moet je dat gewoon kunnen zeggen toch. Als ze bij jullie komen roken ze toch ook buiten? Dan kan dat nu vast ook wel:)

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dit zou ik ook gedaan hebben!

10. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Mijn kindjes komen niet in huizen waar gerookt wordt (op het moment dat zij er zijn.) Als de mensen roken belangrijker vinden dan mijn kindjes dan is het byebye! Buiten roken of in de keuken/bij afzuigkap/raam vind ik prima. (Heb zelf 10 jaar gerookt, maar nooit in huis met kinderen, zelfs niet als ouders wel rookte in huis met hun kinderen erbij)

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Rook blijft 8 uur in huis hangen.. dus als ze dat ene uurtje niet roken hangt de lucht e.d. er ook nog..

Ot: ik zou vragen of ze naar mij willen komen..

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je kunt inderdaad vragen of je het raam kan openen.
    Vragen om niet te roken vind ik zelf not-done.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Die rook krijg je er met 1 dag niet uit hoor. Zou lekker bij jou thuis afspreken en eerlijk zeggen dat je liever niet in een rookomgeving komt met je kind.

14. sjak

sjak Niet meer actief

Ik vind je ook geen zeur! Ik ga zelf absoluut mijn dochter niet in een rookwolk zetten.
    Volgens mij kun je beter bij jou thuis afspreken. Ik zal ook niet aan mensen vragen of ze niet in hun eigen huis willen roken, maar het is wel mijn eigen keus om mijn dochter hieraan bloot te stellen (of dus niet!)

15. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Je bent absoluut geen zeur!!!! Veiligheid van je kind staat voorop. Dus het is zeker jou recht om er iets van te zeggen... Of om te vragen of zij rekening houden met je kindje. Denk wel dat alle nette/beschaafde mensen weten wat rook kan aanrichten bij zo'n kleintje!

Daarnaast is het (zoals velen hierboven mij schrijven) beter om bij jou eigen thuis af te spreken. Omdat daar JIJ de regels bepaald :)

16. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik zou vragen of ze bij jou thuis komen, als die mensen altijd binnen roken, dan hangt die lucht daar gewoon. Als ze dan net hebben zitten dampen voordat jij er komt met je kindje, dan helpt het ook niet echt als ze op dat moment niet roken. Die lucht zit overal in.
    Ik sprak lekker thuis af:D

17. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Omg serieus?
    Je kunt je niet voorstellen dat dat schadelijk is voor zo, n kleintje?
    Vind ik behoorlijk egoïstisch.
    Ik zou het heel normaal vinden om uit mijzelf niet te roken bij kinderen of zwangere.
    En ja heb altijd gerookt....totdat ik zwanger was
    kan me dus wel inleven in een roker.....

18. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Vind je dat?
    vragen staat vrij toch?

Ik vind roken bij een kind not-done .....

19. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Ik ben daar heel stellig in, als ze voor die paar uurtjes niet even buiten willen gaan staan zou ik niet gaan.
    Ja het is hun huis, maar ik moet de keuze maken voor mijn kind.
    Maak het bespreekbaar en waarschijnlijk hebben ze vast wel fatsoen genoeg om buiten te gaan staan en anders komen ze naar jullie.

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou je kan iemand niet verbieden of vragen niet te roken in zijn of haar eigen huis, maar je kan altijd vragen of er een raam open mag of met dit zonnetje buiten ofg je lekker buiten kan gaan zitten :D

Deel Deze Pagina