roken bij een baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sa1980, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik rook als een ketter om eerlijk te zijn maar ik weet niet beter dan dat er in het achterhuis word gerookt. :p (woon in mijn ouderlijk huis) Daar stond mijn moeder vroeger ook te roken. En ik vind het ook heel normaal om bij anderen buiten te roken. Ben eerder verbaasd als ik binnen kan roken :)

Maar als roker vind ik eigenlijk wel dat je een beetje gediscrimineerd word hoor. Horica rook vrij. Okee.
    Maar wat is er mis met een goede afzuiging? #-o
    Alsof die zweet geur zo heerlijk is die nu daar de boventoon voert.
    Bah. Dat stinkt pas zeg. :cry:

groetjes Jann

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij roken zelf maar dan alleen buiten en bij vrienden van ons die ook roken wordt ook buiten gerookt en soms onder de afzuigkap.
    het vervelende is alleen dat alyssa ook gaat hoesten en last van dr luchtwegen krijgt als er onder de afzuigkap gerookt wordt.
    nu doen die vrienden dat ook niet meer als we komen.

het blijft helaas heel moeilijk om te vragen of mensen niet willen roken in hun eigen huis.
    voordat wij kinderen hadden hebben we er altijd rekening mee gehouden.

liefs doris

3. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik heb in dezelfde situatie gezeten. Op verjaardagen verwacht ik gewoon dat mensen niet zo aso zijn om in dezelfde ruimte waar een baby of een kind zich bevind te roken. Als ze dit niet bereid zijn om te doen dan kom ik niet klaar. we hadden toen noa 5 maanden was met me nichtje en haar man afgesproken maar noa was heel erg aan het hoesten dus ik belde van roken jullie binnen want noa hoest heel erg (eigenlijk wilde ik zowiezo niet komen als er binnen gerookt werd) mijn nichtje haar antwoord was in principe wel. mijn antwoord was ok dan spreken we wel een andere keer af. Ik heb haar sinds dien niet meer gesproken. Ik was zo boos! ik heb zoiets van als je niet eens even buiten je sigaret wil roken als je voor 1 a 2 uurtjes een baby op visite krijgt en helemaal als de baby erg hoest dan ben je gewoon kansloos maar zo denk ik er in het algemeen over.. mensen met een baby blijven op een verjaardag toch meestal niet zo lang dus kan je best even buiten roken maar de mensen die daar moeite mee hebben die hebben vast zelf geen kinderen

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik ben het helemaal mt kemjansen eens en zo hebben wij het laatst ook op een verjaardag gedaan,.. van mijn oom in het begin deed hij moeilijk toen ik vroeg of er binnen gerookt zo worden.. het begon om half 7 en om half 8 gaat ze naar bed dus 1 uurtje niet binnen roken...toen ze naar bed ging boven gingen ze binnen roken en dat vind ik niet erg. het gaat mij er gewoon om dat ze geen rook inademt. Toen we weer weggingen zijn we vanuit de gang door de voordeur naar huis gegaan

5. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ja best lastig, Wij roken zelf allebei wel maar NIET in huis ik wil niet hebben dat er bij ons in huis gerookt wordt. En bij vrienden en familie leden thuis (die zelf roken) wordt overal BUITEN gerookt vanwegen de kids. Dus wij hebben dat probleem eigenlijk nooit, Bij mijn ouders thuis wordt normaal wel binnen gerookt maar als wij komen dan gaan ze ook naar buiten.
    Het blijft inderdaad lastig om te vragen maarr als je erzelf niet prettig bij voelt dat er gerookt wordt zou ik het toch vragen

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn ouders houden er automatisch rekening mee, ze roken niet binnen als Alyna beneden is .Als ze op bed ligt wel maar dan doen ze zo'n afzuigding aan.(ze hebben er speciaal 2 gekocht)
    Als we dan eens een keer naar een feestje gaan waar gerookt wordt maak ik me er ook niet te druk om, en probeer het gewoon een beetje te vermijden.
    Dat gebeurd toch bijna nooit.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is toch zo cliche. Heb je er uberhaupt wel eens last van gehad?

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Idd zeg, wat een onzin.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou, laat mij dan maar lekker in die zweetlucht zitten.

10. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Bij ons wordt er ook alleen buiten gerookt. Ik rook niet en mijn man rookt wel eens een sigaretje mee buiten als er vrienden zijn maar ik ga ook niet met mijn dochter ergens heen als er binnen gerookt wordt dus dan blijf ik huis of er wordt buiten gerookt. Je kan niet van iemand anders verwachten dat ze in hun eigen huis buiten gaan roken maar zij kunnen dan andersom ook niet verwachten dat ik daarin ga zitten. Zo lang beide partijen daar respect voor hebben lijkt het mij prima.
    En over die zweetlucht volgens mij is dat niet schadelijk voor je luchtwegen :D of ik heb iets gemist tijdens de biologieles.

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    het is wel waar wat janna zegt! ik vind die zweetgeur niet te harden en ja daar heb ik echt last van!! ik rook zelf ook maar mijn zus die niet rookt vind zelf ook dat die rooklucht beter te harden is dan n ongewassen oksel! dus ik zeg ook wat is er mis met n goeie afzuiging (en deo!! zo duur is dat niet hoor...)

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

nee zweetlucht is niet schadelijk, maar jezelf wassen en n beetje deo ook niet!! ik vind het ronduit storend als iemand naar zweet stinkt.

13. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    o maar daar ben ik het ook zeker mee eens!! ik bedoel er ook niet mee dat je jezelf niet moet wassen of geen deo moet gebruiken. :) maar het ging over de schadelijkheid van roken en dat is zweetlucht natuurlijk niet maar ik ben het helemaal met jullie eens niets zo goor als een zweetlucht van een ander!!

14. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Wij roken zelf allebei (en behoorlijk :oops: ), maar tijdens mijn zwangerschap stond manlief buiten... en ik ook weer sinds ik met de bv gestopt ben. Eigenlijk raar: ik heb bijna een jaar zonder gekund, om dan toch weer te beginnen... maar da's een ander onderwerp!

Ik heb jaren binnen gerookt, maar sinds wij het niet meer doen kan ik me er niets meer bij voorstellen! Het lijkt me gewoon vies... Bij anderen vragen we het netjes, maar ik ga niet zo ver dat ik niet kom als er binnen gerookt wordt (ik blijf alleen een stuk korter haha). Gelukkig hebben we dat nog niet echt meegemaakt, iedereen is keurig naar buiten gegaan! Alleen bij mn vader thuis wordt in de keuken onder de afzuigkap gerookt, maar die heeft zo'n enorme woonkamer dat je daar in de zithoek onmogelijk wat van merkt...

15. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    jeetje zeg wat een hoop reacties!!

Ik lees uit sommige reacties dat mensen denken dat ik van andere verwacht dat ze niet binnen in hun huis roken als ik met een kleine baby kom maar zo heb ik het niet gezegt..

De 2 hele goede vrienden darvan weet ik wel dat ze buiten gaan roken maar van de visite heb ik dar mijn vraagtekeens bij. We zijn met de kleine uitgenodigd en zitten daar de hele avond.

Vorig jaar liep er een kleintje van 3 rond en door de VISITE werd er toen gewoon binnen gerookt.

Voor mij is het een norm dat ik zelf niet zou roken (als ik al zou roken) bij kleine kinderen maar niet iedereen heeft die norm.

Zlef ben ik ook opgegroeid tussen rokende feestjes net als veel mensen van onze leeftijd denk ik.... en oke wij zijn er ook gewoon groot mee geworden.

Maar ik wil graag het beste voor de gezondheid van de baby en vandaar jullie mening.

16. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik bedoel eigenlijk ook niet specefiek die zweetlucht. Maar je ruikt nu dus ook echt alles als je in de kroeg komt. En niet iedereen is dus zo riant met de deo en de parfum of juist te veel. En 1 iemand die hem laat waaien? :D
    Maar verder ben ik wel voor een rookvrije werkplek hoor maar laat ze dan alsnog iets aan de lucht versheid doen.
    En ik heb er ook geen bezwaar tegen om ergens anders te gaan staan roken. Tenslotte kies ik er voor om te roken.Laatstaan bij kinderen. [-X [-X

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben wel een aantal vrienden/familie/kennisen die roken, een aantal daarvan rookt zelf al niet binnen omdat ze zelf kinderen hebben. En de anderen roken buiten of onder de afzuigkap als wij langskomen met de kleine. Dus hier houdt iedereen er wel rekening mee.
    Bij een vriendin thuis had ik niet verwacht dat ze er rekening mee zouden houden, en dat hield me toch een beetje tegen om langs te gaan(ze woont nog thuis met haar ouders en zusje en roken allevier behoorlijk veel). Maar ze gingen gewoon onder de afzuigkap staan.

Maar ik vind: het is jouw huis, dus jouw keuze. Als ze binnen blijven roken, dan blijf ik gewoon niet zo lang, en zal ik minder vaak langs gaan, maar ik zou niet wegblijven.

Deel Deze Pagina