Direct zwanger geraakt na miskraam .. wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nolewsky, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nolewsky

Nolewsky Niet meer actief

Hallo Allemaal..

Ik maak me een klein beetje zorgen.. en zou graag mn verhaal met jullie willen delen! misschien dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.

Mn partner en ik zijn in September 2010 gestopt met anticonceptie.. en ik werd maar niet zwanger.. tot op 5 December 2011.. Ik had een positieve zwangerschapstest.. Helaas bleek het zakje leeg te zijn en werd het een opgewekte miskraam met medicatie! Cytotec....

Ik heb toen 13 December de Miskraam opgewekt en heb gebloed tot 23 December. 3 Januari ben ik weer bij de arts geweest en die heeft een zwangerschapstest gedaan. Deze was toen Negatief ( dus neem aan dat HCG dan uit mn lichaam is ) Ook een echo laten maken en volgens haar zag alles er goed en schoon uit.

Eigenlijk zijn we direct weer verder gegaan na de opgewekte miskraam... EN tot mn grote verbazing had ik 26 Januari weer een Positieve zwangerschapstest in handen.. Ik vraag me echt af hoe ik zo snel zwanger heb kunnen worden? Terwijl het daarvoor 15 maanden heeft geduurd? Heeft iemand zoiets ook meegemaakt? Ben bang dat ik nog zwanger ben van voor de miskraam .. dat het vruchtje zeg maar niet goed afgestoten is.. maar dan kon mn zwangerschapstest toch nooit negatief zijn geweest tussendoor?

Hoop echt dat jullie reageren en dat dit een nieuw zwangerschap is. Dat ik nu lekker kan gaan genieten ipv alleen maar lopen denken en piekeren....

hoor graag jullie mening/advies/verhalen!

xx

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik snap dat je zorgen maakt, maar je raakt (bijna) altijd sneller zwanger na miskraam/zwangerschap.

Ik had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en weg laten halen met 6wk en 1 dag en dat was 9 januari en 3 februari ovulatie gehad en gelijk zwanger.

Je lichaam onthoud het zeg maar (hormonen).. Zo heb ik me dat laten vertellen door de kraamhulp.

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Waarom pieker je zo ? Heb je nog geen echo gehad ? Je bent nu toch zo een 14 weken zwanger dus lijkt me tijd voor een echo ?

4. kalli

kalli Niet meer actief

Ik heb een soortgelijk verhaal. Bij mij is mijn spiraaltje jan 2010 verwijderd, nov 2011 eerste positieve zwangerschapstest in mijn handen, dec 2011 een natuurlijk mk en 14 februari had ik weer een posi test!

Ik heb ooit het idee dat er iets "geactiveerd" moet worden in je lijf en dat de eerste zwangerschap daarvoor gezorgd heeft. Je hoort wel vaker dat het bij de eerste heel lang duurt en dat de tweede heel snel komt.

Op dit moment maak ik me ook nog enigszins zorgen, maar ik denk/hoop dat die zorgen wegtrekken na m'n 12-weken echo.

Hoe waren je echo's? Was daar wel alles goed?

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier afgelopen september gecuretteerd, testen bleven posi, maar aangezien mijn temp daalde zijn we toch gaan klussen ( had de mnd ervoor n tempdaling voor m'n ei...). En ja hoor toch een eisprong! En dus zwanger!
    En zie banner, nog 11 weken dan is onze kleine er!

6. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Hey bekend verhaal maar bij mij heeft er iets langer tussen gezeten.

Ik heb de medicatie ook gehad en alsnog een spoed curettage moeten ondergaan in sept. 2011.
    Nu ben ik inmiddels 10 weken zwanger.

Het is niet onmogelijk dat je gelijk weer zwanger bent want je cyclus gaat natuurlijk gewoon door, wij hadden zelfs het idee na 1 jaar proberen dat de miskraam nodig was om juist me hormoonhuishouding op gang te brengen.
    Klinkt misschien raar....

Maar ik denk dat het wel goed zit bij je... Ik hoop dat je er van kunt genieten voorral als je je eerste echo hebt gehad en er zin nu wel een baby in het vruchtzakje.

7. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hier ook snel zwanger na curretage. Je lichaam is dan helemaal schoon en dus ben je een stuk vruchtbaarder. Hoop het beste voor je!

8. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    hallo dames,

ik ben nog niet zwanger na mk, maar wel 14 mrt een miskraam gehad.
    Heb in ronde 7 positief getest. Ben idd ook bang dat het nu weer "zo lang" gaat duren.
    Heb ook de verhalen gehoord van sneller zwanger zijn ivm met de hormonen die nog in je lichaam bezig zijn.
    VK zei dat dat er verder niets mee te maken heeft.
    Maar kima snap wat je bedoelt, nu is je lichaam er misschien wat meer klaar voor. Of ben je zelf er meer klaar voor.
    Ik hou dit topic even in de gaten om een beetje hoop te houden

9. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    ik kreeg op 6 dec 2011 een miskraam, gebloed tot en met 14 december. Op 15 december een negatieve zwangerschapstest. Daarna op 3 januari 2012 mn 1e eisprong na de mk en op 15 januari een dikke posi test en nu dus alweer 16 weken zwanger :D
    Zwanger worden van mn dochter duurde btw 1,5 jaar.

10. WenndiiY

WenndiiY Lid

22 jan 2011
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was in januari 2008 zwanger, en kreeg eind maart toen een echo wat de 12 weken echo moest zijn. Het bleek een leeg vruchtzakje en ben toen begin april gecurreteerd.
    En begin juni had ik al een super positieve test!!
    Eind maart, dus een jaar na die klap van de eerste echo is mijn dochter geboren!!
    Ik was dus ook heel snel weer zwanger.. En wat ik al meer lees en wat ook tegen mij werd verteld is dat je dan 'schoon' bent en goed vruchtbaar bent!!

Ik kreeg overigens bij de 2de vanaf 5 weken al echo's om de week om het goed in de gaten te houden. En zelfs bij de 1e echo zag je al een vruchtzakje met een vruchtje erin, een week later zag je een knipperlichtje!! Dus gewoon snel een echo aanvragen dan heb je ook zelf meer zekerheid :)

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben ook direct zwanger geworden na een miskraam en het resultaat vebouwd hier dagelijks de boel haha.

Meerdee kennissen die ik ken zijn direct na een miskraam zwanger geworden..

Linda89 vindt dit leuk.
  12. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    kreeg in augustus een miskraam bij +/- 5 week...
    werd daarna niet meer ongesteld en werd gelijk weer zwanger !!!!

13. tinkerbell1982

28 feb 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ook hier een curretage na een miskraam, daarna maand later nog 1 omdat mijn lichaam nog niet schoon was. en toen 7 weken een controle echo...en wat bleek; ik was al 5 weken zwanger!!

Dus ik zeg ga uit van het positieve!! (ik ben nu 25 weken zwanger :)

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Heb op 31/12/11 een vmk gehad en had op 26/01/12 weer een positieve test in handen, dus het kan makkelijk! Wel bleek ik iets minder lang zwanger dan gedacht omdat de cyclus toch iets in de war was.

Moet er wel bijzeggen dat ik erg makkelijk zwanger raak.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ook 6 weken na de miskraam een positieve zwangerschapstest, het resultaat is nu 3,5 week oud :)

16. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hier ook na een mk (MA) zonder ongesteld te zijn geworden, weer zwanger. Helaas is dit een vmk geworden (5/6 weken).. Volgens mij 4 of 5 rondes daarna zwanger van deze jongen!
    2 mk's achter elkaar heeft m'n lichaam en geest geen goed gedaan,..Heb er na de vmk flink doorheen gezeten..Je lijf staat stijf van de hormonen, zonder nut eigenlijk.

Heel veel succes met deze zwangerschap, probeer een beetje te genieten. Als je nu idd een week of 14 zwanger bent, mag dat best :)

17. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Hier t zelfde, 1-2 een miskraam, 1-3 positieve test.
    Ik heb er wel vertrouwen in. Heb al behoorlijk wat echo's gehad! Jij nog niet?

18. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    het is wel fijn om als nog niet zwangere na mk te lezen dat het daarna toch vlot kan gaan!zit nu in 1e ronde na mk dus we wachten af

19. evita26

evita26 Bekend lid

5 nov 2011
    551
    0
    16
    Vrouw
    ben huis moeder op dit moment
    zuid holland
    bekend verhaal
    ik heb in nov vorig jaar een miskraam gehad met 5 en halve week
    heb me ongi afgewacht die kwam netjes in dec
    en op 6jan dit jaar een positest in me handen
    en nu al weer 18 weken zwanger dus ja t kan heel snel gaan na een ms
    want had ergens gehoord dat je dan meer vruchtbaar bent .

20. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ga er maar vanuit dat het een nieuwe zwangerschap is, gefeliciteerd!

Wij hebben een jaar geklust zonder resultaat na de 1e miskraam was ik in het jaar 2011 in totaal 4x zwanger dus steeds zonder 1 menstruatie of met 1 menstruatie ertussen weer zwanger.

Deel Deze Pagina