Verklaring voor oud-bloedverlies gezocht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    De ene ronde wel, de andere ronde weer niet: bloedverlies voor mijn NOD. Alle kleuren komen wel aan bod: donkerbruin, donkerrood, oranje/roze, enz. Wel minimale proporties, dus geen ongi-hoeveelheden.

Soms begint het gewoon 1 dag voor m'n NOD, dan weet ik dat ik ongesteld ga worden. Maar ik heb ook een paar keer 4 of zelfs 5 dagen voor mijn NOD bloedverlies gespot, wat na anderhalve dag weer helemaal weg was.

Waar komt dit vandaan? Als het dus geen innesteling is, wat is het dan? En waarom is dat er? Is het altijd een voorbode van ongesteld worden? Waarom verdwijnt het weer?

Sorry voor mijn (misschien) rare vragen, maar ik blijf het een vreemd iets vinden.. En wie weet zijn er meer meiden die hier last van hebben of wellicht een antwoord op weten!

2. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil ook graag antwoord

3. MBeeb

MBeeb Lid

8 jul 2010
    68
    0
    0
    Ben ook erg benieuwd.. Heb hier zelf ook last van.. en een onregelmatige cyclus

4. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    En nou maar hopen dat we hier iemand tegenkomen die wat antwoorden voor ons heeft.. ;)

5. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Vol spanning wachten we allemaal op iemand die hier antwoord op weet....

6. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Waarschijnlijk bijna niemand.. Maar ik moest het gewoon even kwijt :D

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Als je googelt op oud bloed, dan komt je serieus dit tegen:

proefjes.nl - uitleg kleur van poep

Nou moet ik zeggen dat het er soms wel op lijkt.. ;) Dat doet ons dan weer geloven dat het dus inderdaad iets van oud bloed is wat we verliezen, hahah!

8. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    Ik heb hetzelfde probleem.. oud bloed doorgaans zo'n 2 dagen voor de duivels er aankomen, maar soms zelfs al 2 dagen na de eisprong. Heb dit nu al aan 2 gynaecologen gevraagd en ze geven de volgende verklaring: (ahum :))
    Bij niet-bevruchting breekt het baarmoederslijmvlies al af vanaf dat de eisprong voorbij is. Dus naarmate je NOD nadert, is dat slijmvlies al goed dunner geworden. Dat bloedt kleine beetjes en tegen dat het bloed 'naar buiten' komt, is dat dus al een tijdje onderweg (uren?) en ziet dat al bruin. 'Doodnormaal', zei men mij. Nou ja. Ik dacht ook eerst dat ik problemen had met de dikte van het slijmvlies, maar niet dus. Zij zijn de dokters, dus geloof ik het maar ;)

Ik vraag me wel 1 ding af: een bevrucht eicelletje is toch nog 5 dagen of zo onderweg doorheen de eileider? Dat hangt toch nog nergens aan vast? Hoe weet je slijmvlies dan of er iets bevrucht op komst is of niet? En hoe weet het dan of het alvast moet afbreken of niet?

Volgens mij is het niet uit te dokteren of het afkomstig is van innesteling ofwel van afbrekend slijmvlies.. maar als ik oud bloed zie, dan is de hoop bij mij al weg...:(

Bon, of dit 100% klopt allemaal dat weet ik niet, maar dit is wat de gyn mij zei.

9. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    framboos, bedankt voor dit heldere antwoord!

Ik heb me ook ooit eens verdiept in de start van hCG-aanmaak. Volgens mij is het zo dat er al hCG-hormoon wordt aangemaakt zodra er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Dat zou een verklaring kunnen zijn hiervoor.
    (Het is echter wel een zodanig kleine hoeveelheid hCG dat het weer niet met een testje te meten is (uiteraard.. Pff!))

10. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    België
    MamaCharlotte, dat zou een verklaring kunnen zijn. Merci, alweer een puzzelstukje op zijn plaats :)

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb even mee gelezen, want ik vraag me dat ook al een tijdje af. Bij mij is het bruin bloedverlies ook wisselend, soms een week voor mijn nod en soms een dag.
    Nu weet ik waar het vandaan kan komen en dat bruin bloedverlies eigenlijk altijd niet zwanger betekent.
    Bedankt voor je antwoord Framboos, jammer genoeg weet ik op jouw vraag geen antwoord.

@ MC: lang geleden! Hoe gaat het nu met jou?

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hee leentje! Ja, ons topic is een beetje dood gegaan he, haha! Wel jammer. Mjah, eigenlijk nog steeds hetzelfde hier, nog steeds niet zwanger en alweer in ronde 15 :( Pff.. En met jou?

13. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Maar is dat echt zo? Ik heb (volgens mij) 1x een echte innestelingsbloeding herkend. Dat was in de ronde dat ik ook een licht positieve test had. Toen had ik op dag 14 mijn eisprong, op dag 21 een kleine (maar volgens mij wel bruine) bloeding die langzaam afbouwde in een paar dagen. Helaas is dat misgegaan. Maar je zou zeggen dat het bijna niet te onderscheiden is. Want de bloeding die ik deze maand heb gehad leek er ontzettend op. En ik weet heel zeker dat er dit keer niks zat.

14. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    De research gaat verder.. Beetje gegoogeld op het verschil tussen innestelingsbloed en ongesteldheidsbloed. Ook hierover zijn de meningen verdeeld op internet! Dus lekker verwarrend..

'Behalve dat innesteling minder bloed is, zonder troep erin, is het helderder, beetje rozig en duidelijk vers. Zuurstofrijk bloed zeg maar, ipv die vieze zooi die menstruatie heet. Je kan het ong. een week voor je menstruatie verwachten.'

En dit is ook wel een boeiende: Menstruatie of innestelingsbloed? Hoe herken ik het verschil? - - Ben ik zwanger? - Baby.be

15. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.869
    113
    Ik had jou al wel eens stiekem gevolgd mamacharlotte ;) Geloof dat we enigszins in hetzelfde schuitje zitten, voor zover ik gelezen heb dan hoor.

Ik heb standaard vanaf 9 dpo bruine (van licht tot bijna zwart) troep tot aan 13 dpo dan wordt ik ongesteld. Heeeeel soms wijkt het een dagje af maar dan heb ik denk ik eerder mn eisprong fout bepaald ;)

Ik word er zelf heel onzeker van... dat kán toch niet goed zijn. En volgens jullie eerste verklaring zou dat betekenen dat ik nooit een bevruchting heb gehad (met supergoed zaad en vrij regelmatige cyclus dus eisprong?!) dat stemt me wel verdrietig ;) Ook krijg ik 2 keer teleurstelling in 1 ronde.. het eerste bruinverlies is kut want het is over voor mijn gevoel want dat is elke ronde zo, maarrrr er zijn ook dames met bruinverlies die wel zwanger zijn dus bouwt die hoop stiekem toch weer op tot 13 dpo... waarna ik gewoon weer teleurgesteld word.

Ik moet de 17de nog terug naar het ziekenhuis en ik krijg er waarschijnlijk wel medicatie tegen! Kijk daar erg naar uit. Mijn arts zei dat het kan dat het baarmoederslijmvlies te vroeg wordt afgestoten en dat ze daar wel iets aan konden doen.. Maar of het de kansen op een zwangerschap zou kunnen verkleinen daar lijkt niemand iets over te weten..

Mijn cyclussen zijn nooit echt goed gevolgd, waarschijnlijk omdat ik wel positieve ovutesten krijg en mn eisprong regelmatig voel... heb 1 keer gezien dat ik een aantal dagen voor mn eisprong al goed genoeg bmslijmvlies had en een follikel van 17bij nog wat. Mn samenlevingstest was toen ook prima.

Ik ken ook wel iemand die ook altijd bruinverlies heeft van te voren ook bij de ronde dat ze zwanger was, maar toen bleef de menstruatie daarna uit.

Heb zelf ook een lichte menstruatie jullie ook? (4 dagen klein beetje bruine zooi wat steeds iets meer wordt, maar meer dan 1 inlegkruisje per dag zal het niet zijn) dan 1 dag rood met soms wat buikpijn en daarna nog wat dagen bruin..).

16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.063
    2.869
    113
    Oeps wat een verhaal ;)

17. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hoi Lief, grappig dat je me al eens gevolgd had ;) Als je zo'n tijd op een forum zit, dan kom je toch vaak weer dezelfde mensen tegen he! :D

Wat balen dat je echt elke maand last hebt van bruinverlies.. Lijkt me heel irritant, zeker als je dan ook weet dat het voorbij is! Ik heb het niet elke maand, maar ik kan wel heel duidelijk mijn (zeer heftige) menstruatie onderscheiden. Wat hebben ze bij jullie verder al voor onderzoeken uitgevoerd?

Wat je schrijft over wat je arts zegt (dat het baarmoederslijmvlies dan al begint met afbreken), dat is ook een beetje wat framboos schreef volgens mij. Maar of dat dus echt zou betekenen dat je nog nooit een bevruchting hebt gehad.. dat weten wij ook niet zeker ;)

Zou het niet kunnen inhouden dat je dan eigenlijk een te korte LF hebt? Dan zou een bevrucht eitje dus niet de kans hebben om dan in te nestelen, omdat het al vroeg af begint te breken? Ik wil je niet bang maken ofzo, maar probeer een beetje mee te denken :)

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @MC: Hier ook hetzelfde, nog steeds niet zwanger. Wij gaan over een paar weken eens bij de huisarts aankloppen. We zijn nog geen jaar bezig, maar omdat we boven de 30 zijn vind ik het wel mogen.

@Lief:mijn menstruatie lijkt op die van jou, een paar dagen bruinverlies, daarna 1,5 dag ongesteld en daarna weer wat dagen bruinverlies. Pfff dan liever maar gewoon 4 dagen ongesteld en verder geen bruinverlies.

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Leentje en Lief, hier idem dito!
    Heel vervelend en ik word er soms onzeker van. Toch hebben 4 gynaecologen en een huisarts onafhankelijk van elkaar gezegd dat het vaak voorkomt en niet erg is en je kansen op een zwangerschap niet verkleint (na onderzoek dat je progesteron goed is en je baarmoederslijmvlies dik genoeg is).

20. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Vervelend he en ik heb me wel eens afgevraagd of het de bevruchting niet in de weg kan zitten. Ik heb het ook met de gynaecoloog besproken en hij zei ook dat het de kans op zwangerschap niet verkleint. Dus nu al 5 gynaecologen die dat gezegd hebben ;).

Deel Deze Pagina