Ik rookte 2 pakjes per dag en ik was een 'echte' verslaafde roker... Als iemand het waagde om mijn roken te bekritiseren of te opperen dat ik ergens niet mocht roken, dan werd ik woest. Op een dag had ik een soort openbaring. Ik zag mezelf en de afhankelijkheid/verslaving opeens heel duidelijk en dacht "ja, maar dít wil ik niet!". En toen ben ik gestopt. Cold Turkey. Van de ene dag op de andere van 2 pakjes naar 0. Dat is nu ruim 10 jaar geleden. Was het makkelijk? Nee. Roken is een verslaving die deels lichamelijk is en deels geestelijk. Zodra je stopt gaat de verslaving als een soort duiveltje op je schouder zitten.. "Ach, eentje kan toch wel..." "Weet je nog hoe lekker het was..." Maar ik wilde het echt niet meer. Ik wilde geen verslaafde zijn. En dus zei ik steeds maar weer tegen mezelf "dit is niet echt, dit is de verslaving in je hoofd". En dan ging ik iets anders doen. Na 2 weken was ik door het lichamelijke afkicken heen. Het geestelijke heeft langer geduurd, ik kan niet zeggen hoe lang. Ik weet dat het altijd een valkuil zal blijven. Zelfs nu, 10 jaar na dato, zijn er nog momenten dat ik denk 'een sigaret zou nu wel lekker zijn'. En ik weet ook dat als ik toe zou geven, dan zou ik meteen weer een roker zijn. Zo werkt het nu eenmaal bij mij. Ik kan niet 'een beetje' roken. Mijn 'geheim' is dus: gewoon niet meer doen. Roken is een handeling. Je moet sigaretten kopen, ze uit het pakje halen, in je mond stoppen en aansteken. En dat doe ik dus gewoon niet meer. Punt. Klinkt vast veel te simpel, maar dit is wel wat het is. Wat dat betreft vind ik stoppen met roken veeeeeel makkelijker dan op dieet gaan. Want met eten kan ik niet stoppen. Ik moet eten. Met roken kon ik echt breken.
Ik zou het gewoon nu doen, stoppen. Je hebt nu dit bericht gehad, ga ervoor! Je bent dit simpelweg verplicht naar je kinderen toe. Mijn vader is vanaf mijn tiende alleen maar bezig geweest met copd, dichtgeslibde aderen, longemfyseem. Weet je hoe het is voor een kind om van hot naar het gestuurd te worden omdat hij weken op de ic lag na een lastige hartoperatie, snachts ambulancebroeders in je huis te hebben staan omdat hij weer zo benauwd was. Toen was ik vooral erg bang, nu vooral erg kwaad. Kwaad omdat dat vieze gerook uitjes niet meer mogelijk maakte en er veel spanning was. Maak het niet te moeilijk in je hoofd meid, je kunt dit!
10 jaar geleden ben ik cold turkey gestopt. Ik had toen buikgriep en ineens stond het me tegen en het leek me het juiste moment om te stoppen. Ben blij dat het zo gegaan is en heb nooit meer zo'n gifstokje aangeraakt. Ik wens je veel succes Elmo. Het is medisch gezien zeer noodzakelijk en doe het voor je kinderen, maar ook zeker voor jezelf! Je zult ook ervaren hoe heerlijk het is dat je een hoop geld gaat besparen. Succes!
Als ik een broodje toast en die is zwart, dan is die kankerwerwekkend. Waar of niet? als ik een broodje toast zoals die hoort. Is die dan ook kankerverwekkend? Als je een elektronische sigaret gebruikt zoaks het hoort is er helemaal niks gevaarlijks aan! Helemaal niks, is totaal niet schadelijk! Je hoort de juiste batterij te gebruiken, te dampen op het juiste voltage,... en er geen rare dingen mee doen. Niks bestellen op ali baba of andere plekken waar het goedkoper is want dan krijg je het gevaar van het zwarte geroosterde broodje. Niet dat ali baba slecht is maar je hebt dan kan op neppers Als je er niks van weet, waarom doe je dan alsof een elektronische sigaret slecht is? Je hebt je er helemaal niet over ingelezen. En ja, ik ben niet van mijn verslaving af maar moet ik me schamen om mijn verslaving van de nicotine? Caffeine is even schadelijk. Ik denk dat de meesten hier wel dagelijks koffie drinken. En dan zal ik maar zwijgen over de suikerverslavingen, diabetes,...
Als dit voor jouw helpt is het al een stuk beter dan ( echt roken)in mijn eerste post.Ben ik drie jaar gelden idd ook zes weken gestopt met roken en over gestapt op de E sigaret de eerste week hoesten ik mij gek daarna eigenlijk al eerder ik had lucht ik liep beter kon de trap op zonder gehijg. Mijn fout is denk geweest dat ik mij zelf idd beloonde met op de dag een echte sigaret tijdens een feest van mijn vader ben ik die avond weer gaan roken. :x:x:x Ik zet dit nog niet op zij de gedachten aan een e sigaret.
Dank je umm voor je eerlijk post. Klinkt idd heftig dat met je vader. Dit is ook denk wel iets wat mij nu ook echt aan het denken zet. ( wil kleinkinderen zien.) en idd de last voor mijn ook nog jonge dochter. Die een steeds ziekere mama gaat krijgen. Dat is idd een spook beeld.Voor de oudste ook maar die is al ( snel volwassen) maar heeft mij ook nog heel lang nodig.
Ze bedoeld het wel goed op haar manier helpt ze ook jouw en mij en het is ook waar wat ze schrijft. Je laatste geld uit geven voor een bus shag klinkt niet onbekend in mijn oren. Wel altijd eerst eten koop ik. Maar toch zit er een kern van waarheid in.
ik ben gestopt met roken nu inmiddels bijna 5 jaar geleden is het makkelijk? no way! en nog steeds niet heel soms zo bij mijn koffie of op vakantie op een terrasje mis ik nog steeds een sigaret hier gewoon op eigen kracht zonder nicotinepleister of andere onzin omdat IK vind dat het ook op eigen kracht kan als je er echt voor wilt gaan. je moet echt die knop omzetten en de wil om echt door te zetten
Het is de manier waarop ze het schrijft. Uiteraard is het gewoon hartstikke fout om je laatste geld uit te geven aan een pakje peuken. Daar is iedereen het over eens denk ik.
De lange termijneffecten van de e-sigaret zijn nog helemaal niet bekend. Dat hij vooralsnog minder schadelijk lijkt dan een gewone sigaret dat wil ik best geloven. Maar hoe lang is dat ding nou helemaal op de markt? Natuurlijk hebben de fabrikanten mooie praatjes. Die ampullen zijn trouwens levensgevaarlijk. Je moet er toch niet aan denken dat je kind zo'n ding bepakken krijgt en kapot bijt. Daar is niet zo lang geleden nog voor gewaarschuwd. Als jij je er niet voor schaamt is het prima toch? Jou leven jou ding net als of iemand een klontje suiker in zn koffie doet. Maar vind je reactie naar de TS toe op zn minst een beetje vreemd. Ze geeft aan te willen stoppen en dat moeilijk te vinden. Als je de verslaving niet afzweert dan is de weg naar de gewone sigaret terug een stuk kleiner dan als je helemaal stopt. Mag hopen dat je geen nicotine binnen krijgt tijdens een zwangerschap want ondanks dat je het voor jezelf allemaal geen punt vind is nicotine in je zwangerschap net zo'n goed idee als teveel cafeïne.
Als je gelezen hebt ben ik zelf een exroker. .. ik doe normaal. En weet je ? Als ik morgen zo stom zou zijn om weer te gaan roken ben ik weer net zo verslaafd. En dat is gewoon sneu.
Ik ben in november 2014 cold Turky gestopt. Eerste weken was wel lastig, vooral omdat je die vaste rookmomenten hebt na het eten, in pauzes op het week, pauzes van de tv etc. Maar na een week of 2-4 was dat ook wel weer voorbij. Ik heb zo'n app geïnstalleerd, quit buddy en die motiveerde wel enorm. Ben blij dat ik er vanaf ben. Mijn grootste angst is op een jonge leeftijd overlijden aan een nare ziekte als gevolg van roken wat ik misschien had kunnen voorkomen. Succes hopelijk lukt het je te stoppen.
Bijna niks is makkelijk in het leven! Dus dat is gewoon pech Schouders eronder en doorzetten Vervanging zoeken bij aandrang bijvoorbeeld kauwgom Vorige week nog jonge man met 3 kids door longkanker naar het graf gebracht. Waarom zou je dat jezelf aan willen doen?
Roken is een verslaving, zoek hulp om er van af te komen! Je kan het zelf nog zo graag willen, soms zijn er gewoon factoren waardoor het niet lukt zelf te stoppen. Dus zoek hier hulp en steun bij!
O en ja ik schaam me dood dat ik mijn kinderen geconfronteerd heb met een rokende moeder. Dat ik met mn stinkende adem boven hun bedjes heb gestaan, zonder mij te beseffen hoe vies dat voor hun was. Dat mijn dochter geïrriteerd raakte omdat ik weer moest roken en zij moest wachten tot ik klaar was als we lang binnen hadden gezeten. Er is niks elegant, niks moois en niks positief aan roken. .. en zolang je dat niet inziet kun je niet stoppen. . Want je zult altijd smoesjes blijven bedenken!