Roken en beginnende gevolgen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmo, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik heb het hele topic gelezen en het heeft me de ogen wel even geopend. Zo herkenbaar..ook ik rook...Wil er graag vanaf maar ook ik verzin steeds weer een ander excuus. En nu zie ik nog eens extra (onbewust weet ik t wel) hoe ik mezelf voor de gek houd met al die excuses. Op die manier kom ik er nooit vanaf. Las ook een lijstje hier tussen met nadelen en voordelen....en ja...er zijn idd eigenlijk geen voordelen. En heel fijn om hier te lezen hoe anderen het ook is gelukt. Dus geen excuses meer ...ik ga ervoor! Doe je mee @elmo ?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Speciaal voor jouw reageer ik nu nog even.

Ik denk dat ik idd morgen met je mee gaat doen.

Tot morgen. Als k het doet. Open ik nieuw topic.

Gedeelde smart is halve smart.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ben n paar dagen geleden radicaal gestopt, samen met man. Lukt prima! Gewoon doen!

4. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
  5. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Tot morgen dan hoop ik! Knop om en ervoor gaan! (Zit ik mezelf op dit moment ook steeds te zeggen haha). Zo nog een peuk..en dan snel n bed.

6. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Thanks @born2bemom!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Volgens mij ga ik morgen poetsen tot ik er bij neer val.

Ga ook denk heel veel lollies kopen of kauwgom.. hihi

Dan maar tien kilo zwaarder even. . Of peper munt.
    Reageer toch weer.. muts dat ik ben.

8. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

9. sneakers

sneakers Actief lid

5 okt 2015
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed van je dat echt wilt stoppen. Dan kan je het ook. Ik zelf heb nooit gerookt maar mijn man wel. Toen ons zoontje kwam is hij radicaal gestopt en veel gaan sporten. Nu is hij sport verslaafd haha. Ik denk dat als je verslavend gevoelig bent je jezelf op iets anders moet richten. Bijvoorbeeld sporten. Dan voel je lichamelijk ook veel beter. Heel veel suc6!

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Je kan het! Zet hem op. Wqt zal je huis mooi blinken morgen 😂

11. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Als je wilt, kun je het echt! Het is al eens genoemd, het boek ' stoppen met roken' van Allen Carr. Die vertelt zoo goed hoe het werkt met een rookverslaving. Echt gewoon beginnen met lezen en je wil wordt sterker. Als je gestopt bent, sigaret vervangen door een glas water of kop thee, eten of snoepen is niet aan te raden omdat alles toch al beter smaakt. Je proeft nl meer...

12. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.392
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik vind het boek van Alan Carr ook een aanrader. Ik rookte ook maar en ben niet direct na het lezen gestopt maar toen ik stopte merkte ik wel echt dat het boek een grote stok achter de deur is. Het is even schakelen naar het waarom je zin hebt in een sigaret. Hoe kun je nu zin hebben om kankerverwekkende rook in te ademen? Als je dat even ziet is stoppen een plakje cake ;) succes!

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Neem ipv wat te kauwen een flesje water bij je. Als ik trek kreeg in een sigaret, dronk ik een half flesje leeg en ebde de trek weer weg. En ga wandelen, werkt ook heel goed.. Ben inmiddels 2 jaar gestopt.. Ik ben in het begin 2 kilo aangekomen, maar die zijn er inmiddels allang weer af. Accepteer ook dat je altijd in je leven momentjes hebt dat je trek in een peukie hebt. Dit moment duurt echter maar even, het gevoel van voldoening doordat je niet toegeeft aan je behoefte duurt veel langer en voelt zò fijn..

Succes!!! Besef dat je ten allertijde mág roken, het is een keuze om het nìet te doen;)

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Een kind uit mijn klas hield ooit een spreekbeurt en daar kwam een foto van rokerslongen voorbij.
    Dat was voor mij een reden om cold turkey te stoppen.
    Dus ik zou zeggen.. google eens op wat fotootjes ;)

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Grappig. Je zit in dezelfde situatie alleen nog zonder de diagnose van de dokter. Je weet dat je dezelfde kant uitgaat. Je hebt ook kinderen en zelfs zwanger en toch rook je ook?
    Typisch dat ts dan wel moet stoppen en jij kennelijk nog niet?

16. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Het is al vaak gezegd maar als je het echt wil dan kun je gewoon stoppen, zo makkelijk is het.

Nog wat tips:

- niet afbouwen maar gewoon hop in 1 keer stoppen.
    - besef je dat het moment van behoefte aan een sigaret maar 5 minuten max duurt. Daarna is dat gevoel weer voorbij. Dus zodra je de behoefte voelt als een soort mantra blijven herhalen: dit gaat voorbij dit gaat voorbij.
    - sporten

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ga toch met een schema beginnen. Een per uur. Eerst al heel flink afbouwen heb klok op mobiel elk uur ingesteld.

Dit spreekt mij voor nu het beste aan. Bijvoorbeeld een week na die week om de twee uur. Daarna om de drie uur en zo afbouwen.

In een keer zie ik niet zitten nog. Dit is geen afstel. Maar voor mij iets om uit te gaan proberen. Ook dat afkicken beter te kunnen overbruggen. Denk dat het mij anders helemaal niet gaat lukken. Daarnaart tijdens die uren water pakken met trek. Iets doen in huis.

Heb een heel schema gemaakt ook verplicht elke dag informatie lezen over copd rokerslongen bekijken. En die afspraak. Zo dat ik ook voor mij zelf duidelijk heb welk doel ik mij zelf stel.

Lukt het niet voldoende dan hoop ik dat ik medicatie kan krijgen waar ik ook verder mij in gaat verdiepen.

Dit alles heb ik net voor mij zelf op papier gezet. Denk dat ik v echt een aanloop nodig heb. Om mijn persoonlijke knop te kunnen om zetten.

Direct totaal stoppen ik zie het niet zitten wel zie ik het zitten om een stappenplan dat afgestemd is voor mij zelf ik raak nog te veel in paniek met alles weg gooien naar v zie het wil zitten om een plan van aanpak te aan.volgen.

Mijn doel is stoppen met roken en voor ogen houden waar ik het voor gaat doen. Voor niemand anders ga ik het doen. Voor een persoon wel. Mijn zelf. Ik hou genoeg van mijn zelf ook dit aan te kunnen en gek ga ik er niet van woorden uit eindelijk sterker.

Dit besluit heb ik ook genomen na alles na gelezen te hebben. Van iedereen waren er goede tips ik neem de tips door mij persoonlijk het beste lijken. De ene stopt cold turky.

De ander bewandeld zijn weg weer op zijn manier.

Gelukkig ken ik mij zelf zeer goed. En moet luisteren naar wat het beste voeld voor mij zelf.

18. Meagantje

Meagantje Niet meer actief

Hier ook hevige ex roker.

Ik piefte de ene na de andere en vooral tijdens stressmomenten rookte ik mezelf bijna de keet uit..

Mijn tip?

Niet zeuren. Stoppen. Klaar. Ben eens een keer echt eerlijk en streng voor jezelf ipv excuses en "maniertjes" te vinden waardoor je niet ff gewoon met een rot gevoel zit.

Want die krijg je. Effe maar. Een paar weken.

En ineens merk je het.

Je krijgt meer lucht. Je huid word beter.
    Je hebt dat ranzige rokerskuchje niet meer. Je stinkt geen uur in de wind meer.

Geloof me maar.

19. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Whahaha, serieus? Zo heerlijk dit :) ik vind je een bijzonder goede arts ;) Zou je ook mn eerste echo willen maken? Ben benieuwd wat je vind dan, je weet iig meer dan ik.

Nadeel van een forum dus; niet alles zomaar klakkeloos aannemen, als je niet weet hoe het zit ;)

20. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry hoor maar als je rookt weet je ook zonder arts toch wel dat de kans op COPD aanzienlijk is?

Deel Deze Pagina