Röntgenfoto?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jebb, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb al zitten googlen, maar toch even aan jullie de vraag.
    Ik heb vorige week een röntgenfoto moeten maken van mijn voet. Ik heb mijn enkel vezwikt, zag de stoeprand over het hoofd. Lopen was al vrij snel geen probleem meer. Toch even langs h.a. hij stuurde mij meteen door omdat het drukken op mijn knokkel wél ontzettend pijnlijk is. Nu hadden ze een foto gemaakt van de bovenkant en de binnenkant van mijn enkel. Ik had nog gezegd dat juist de buitenkant pijnlijk was, maar wilde ook niet betweterig over komen.

Nu heeft h.a. het gister in getaped "om lopen te vergemakkelijken en te verlichten", weer aangegeven dat ik hier geen last van had. Geen reactie, alleen dat het nodig was ter ondersteuning. Nog steeds heb ik gigantisch last (steken, kramp, jeuk) aan mijn knokkel aan de buitenkant, niet bij lopen, maar gewoon continu. Kramp straalt dan uit naar mijn tenen. :(
    Het tape heb ik er net afgehaald omdat ik allergisch bleek, helemaal onder de rode uitslag en het brandde. Maar heb vandaag express rustig aan gedaan. Ik wil het weekend sowieso rustig aan doen en nog aankijken.

Heel verhaal voor een korte vraag. Hoe wordt zo'n röntgenfoto gemaakt? Zien ze alles op een foto van de bovenkant en 'verkeerde' zijkant? Want hetgeen wat vermoedt werd door h.a. is naar mijn idee niet direct op de foto gezet.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk niet dat ze je buiten knokkel aan de binnenkant kunnen beoordelen nee. Als ik de röntgen foto's bekijk dan zou je niet 'door het bot heen' kunnen kijken nee... Helaas denk ik dat je dus toch nog een foto zult moeten maken...

3. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als er een goede instelling is gebruikt en jij je voet / enkel goed hebt gehouden dan is de schaduw van je knokkel te zien op de binnenste foto. de foto van boven staat hij wel mooi op. Het nadeel van een enkel is dat er veel botten heel dicht bovenop elkaar zitten. dit maakt het maken van een foto van je knokkel heel lastig. En in jou geval kunnen ze dan waarschijnlijk op de foto van voren zien of het gebroken is en op de foto van binnen of het als er een breuk zit nog op zijn plek zit. Maar het beoordelen is niet mijn werk. de foto maken wel.

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Mijn man is röntgenlaborant en geeft aan dat het niet uitmaakt van welke kant de röntgenfoto gemaakt wordt. De foto's zijn zoals beschreven op de juiste manier gemaakt, aldus mijn man.

Veel sterkte met het herstel.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Mijn reactie is naar aanleiding van je geschreven tekst. Ik kan geen foto's zien?!

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wat ze hier boven zeggen. Ze hebben hem ook uit twee richtingen genomen dus daarmee kunnen ze het wel zien.

Sterkte!

Deel Deze Pagina