Lichte tepels en borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by Vica86, Oct 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo dames,

Wie kan mij helpen.

Ik lees ergens in een ander topic dat het meestal zo is dat als je lichte tepels hebt en borstvoeding geeft het altijd een pijnlijke bedoeling blijft.

Bij mijn dochter bleven mijn tepels ook gewoon roze. Wat ze dus altijd zijn en ik vond het een hel om BV te geven. Puur omdat het zo'n pijn deed. Op een gegeven moment durfde ik haar niet meer aan te leggen. Links ging meer pijn doen dan rechts dus gaf ik op een gegegevn moment meestal rechts..
    Ik zat na de voeding mij al zorgen te maken over de volgende voeding.

Kan dit echt verband hebben met mijn roze tepels?
    Ik zie bijna altijd dat ze bruin zijn bij mensen, nou bij mij komen ze niet eens in de buurt bij heeeel licht bruin. Zelfs niet na de bevalling.

Wat is jullie ervaring ermee?

Ik wil het liefst wel bv geven omdat mijn vriend een erfelijk te hoog cholestorol heeft.
    Maar ja, aan de andere kant wil ik niet weer op zien tegen elke voeding, want dan stop ik er alsnog direct mee. Het moet wel leuk blijven. En angst om te voeden maakt het er vast niet beter op..

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou het echt niet weten, hier ook vrij lichte tepels, ze zijn iets verkleurd in de zwangerschap. Ik voel het voeden altijd nog wel maar het is niet pijnlijk en de pijn in het begin was ook wel goed te doen.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok ja dat gevoel had ik toen echt niet. Toch werd er gezegd dat ze vanaf de geboorte gelijk goed hapte. Dus ja, denk ook niet dat het daaraan ligt.

Ik wil het zoo graag, maar ik wil echt niet weer doorgaan als het zoveel pijn doet. :(

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    O, ik moest echt even in mijn bh kijken! :D
    Hier ook gewoon roze tepels (geloof ik) en in het begin was het ook wel gevoelig. Wij bleken spruw te hebben.
    Ik zou zeggen: Begin gewoon! Iig krijgt je kind dan colostrum. Gaat het niet goed raadpleeg dan op tijd een lactatiekundige. Meestal is er bij echte pijn bij het voeden een aanhapprobleem en zij kan je daar echt heel goed bij helpen. Lukt het echt niet dan kun je altijd nog stoppen.
    Oja en haal een goede tepelzalf in huis (purelan van medela of lansinoh (= allebei wolvet).

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook roze en geen pijn hoor :)
    In het begin wel, maar ze hapte niet goed aan :(

Ik ben wel benieuwd wie dan zei dat je kindje wel goed aanhapte? Want als dat geen lactatiekundige was zou ik die alsnog eens mee laten kijken, en anders heeft die misschien passende tips voor je? :)

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik had witte en soms zelfs blauwe tepels, die deden pas pijn!
    Nooit bruin geworden en momenteel... roze *duikt het bloesje weer uit*:p

Share This Page