Ik had mijn vraag ook al gesteld in het bv forum maar ik zou ook nog graag advies willen van een deskundige Ik geef mijn zoontje al bijna 5 maanden volledige bv en het gaat erg goed. Voordat ik zwanger was van beide kindjes was ik een gezelligheidsroker. In mijn zwangerschap heb ik uiteraard nooit gerookt. Nu heb ik afgelopen zaterdagavond voor het eerst weer eens 2 sigaretjes gerookt. Mijn zoontje slaapt al de hele nacht door van 20.00 tot 8.00 ongeveer en ik had gerookt rond 22 uur 's avonds. Nu kolfde ik deze week op het werk iets minder dan normaal dus ik vroeg me af of dit verband had met die 2 sigaretten. Als ik nou heel af en toe eens 1 of 2 sigaretjes rook (en dan praat ik over misschien 2 x per maand) hoe schadelijk is dat dan voor mijn zoontje???? En is het ook slecht voor je melkproductie? Gaat je melk er sneller door achteruit? Ik kan het roken prima laten hoor, maar ik vroeg het me toch even af. Alvast bedankt voor je antwoord.
Nicotine komt in de borstvoeding, maar hoe langer de tijd tussen de sigaret en de voeding , hoe minder nicotine er zin zit. Met die paar sigaretten zou ik niet teveel in mijn maag zitten. Kijk liever naar al het positieve dat je doet voor je baby. Ik denk dat we over een verwaarloosbare vervuiling van de moedermelk praten. Geniet er af en toe van, Linda