Pijnlijk toeschietreflex

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Johannal, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hallo,

Mijn oudste heb ik een jaar, zonder al te veel problemen (wat Spruw in het begin) borstvoeding gegeven en nu bij mijn dochter geef ik weer borstvoeding maar nu heb ik, overigens niet vanaf de eerste week maar vanaf een maand oid gok ik, een vrij pijnlijke toeschietreflex :(

Ik ben behandeld voor Spruw (Daktarine bij mezelf) maar volgens de huisarts en het cb hadden we geen Spruw en was dit slechts om Spruw uit te sluiten. Maar inmiddels is er nog geen oplossing. Ook de Lactatie deskundige van het cb kwam niet met een antwoord waar ik wat aan heb (zij raadde aan om te kolven... ik heb zo'n 10-15 reflexen op een dag!?!?).

Toevallig waren we afgelopen week bij de kinderarts en die constateerde wel Spruw bij mijn dochtertje, en inderdaad zag ik het nu ook zitten, daarvoor zag ik het zelf ook steeds niet zitten. Dus nu behandel ik haar al 5 dagen met Nystatine (en is haar mondje weer schoon) en mezelf al 5 dagen met Miconazol maar het gaat niet over.... Moet ik geduld hebben of is er toch wat anders aan de hand?

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Spruw kan heel hardnekkig zijn en het is van belang dat je zowel jezelf als je kind behandelt.

Onder deze link vind je een aantal zinvolle artikelen om spruw te bestrijden en te voorkomen. Hopelijk heb je er wat aan. Succes!
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

3. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Heb eens zitten lezen maar ik lees steeds maar weer dat Spruw een continue pijn geeft en ik heb het echt alleen maar bij de toeschietreflex....

4. happymama

happymama Niet meer actief

dat t toeschietreflex pijn doet heb ik ook gehad t brikt dan heel erg in je borst , dit is normaal over een tijdje word t minder als de voeding goed is afgestemd op je kindje .
    als t goed is voel je t ook regelmatig tussen de voedingen door !!??
    had ikk ook
    nu een aantal maanden verder heb ik er helemaal geen last meer van . heb wel toeschietreflex tijdens t drinken maar t pikt niet meer ....

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb er ook last van gehad bij mijn dochter. gelijk vanaf het begin tot een week of 6 denk ik. het is vanzelf overgegaan.
    we hebben ook spruw gehad in week 2 maar dat was anders, dat was meer het aanhappen dat pijnlijk was. niet de toeschietreflex.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat heel goed helpt bij spruw is Gentiaan Violet je hoeft het ook maar 1x per 24 uur aan te brengen.

Deel Deze Pagina