roken en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ALeV84, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jeetje, ga lekker douchen, lees een tijdschrift / boek, drink kamillethee etc etc... Er zijn 10.000 manieren om stress te verlagen en dus nog altijd geen ENKELE reden om te roken. Roken verlaagt stress niet maar verhoogt het alleen maar!

2. Cupcake1

Cupcake1 Actief lid

28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Voor zover ik weet is roken in combinatie met borstvoeding geven nog steeds beter dan flesvoeding geven.
    Maar de nicotine komt wel bij je kindje terecht. Dus als je het kunt laten zou ik dat doen!

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nouja als je een pakje sigaretten per dag rookt en borstvoeding geeft lijkt me dat echt niet beter hoor ;)
    Maar dat is ook niet wat TS zou gaan doen/vroeg etc... Zou proberen ergens anders ontspanning uit te halen, helemaal omdat je nu ook niet rookt (dan is weer beginnen zo zonde).

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als dit al waar is (wat ik niet geloof) dan is dat alleen als je al een roker bent... ts overweegt te BEGINNEN met roken.

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    wilde ik ook zeggen.

6. adi

adi Niet meer actief

Roken is kankerverwekkend en is een drug! Je geeft via roken kankerverwekkende stoffen aan je kind via borstvoeding. Alle andere goede ingredienten van moedermelk kunnen nog steeds geen kanker genezen of voorkomen.
    Via kv geef je geen kankerverwekkende stoffen door.

Dus de onderbouwing van je eerste zin zou heel interessant zijn..
    Een drugsverslaafde die verder supergezond eet is nog steeds bezig met langzame zelfmoord. Het ene heft het andere niet op of zo..

7. Karoke

Karoke Niet meer actief

Dit zou gelden als TS nog zou roken en zou proberen te stoppen. Dan zou ze inderdaad meer stresshormonen aan gaan maken. Maar roken zorgt NIET voor een daling van de stress hormonen. ;) Wat bijvoorbeeld wel zorgt voor een daling van stresshormonen en een stijging van endorfines, is sporten. En dat is nog gezond voor je ook. ;)

8. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    maar zo bedoelde ik het niet.. nu komt het net over alsof ik iets fout doe. Ik adviseer niet om te gaan roken. Maar, verslavingszorg is complex. (en dat is, want ze begint niet met roken, maar herstart)TS schrijft overspannen te zijn. Mensen die rustig een boekje kunnen lezen, genieten van een warme douche zijn niet overspannen want dan lukt dat niet meer. Als kamillethee zou helpen, zouden de psychiatrieafdelingen gesloten kunnen worden. '
    Mensen met een nicotine verslaving, óók al is ze nu gestopt, worden wel degelijk rustiger van het roken van een sigaret. En daarmee wil ik niet zeggen dat ze moet gaan roken, maar als dat wél voorkomt dat ze helemaal uit der slof stuiterd waarom niet?
    Ik krijg het niet anders uitgelegd. hoop dat jullie mijn insteek begrijpen!

9. Bri

Bri Niet meer actief

TS, wil je echt weten hoe ik erover denk?

Blijf van die sigaretten af! Er zijn heel veel betere manieren om stress te verlagen. Het is slecht voor jou (dus slecht voor de moeder van je baby) en slecht voor je kind, en heeft geen enkel positief effect. Bovendien is er een levensgroot risico dat je van één sigaret naar twee gaat, en als je kindje wat groter is en jij geen borstvoeding meer geeft een half pakje en daarna misschien nog wel meer. Doe het niet. De meeste rokers zijn verslaafd, en verslaafden kunnen niet 'een beetje' gebruiken. Je voedt je verslaving er alleen maar mee, en er zal altijd een verlangen naar meer zijn.

Ga ontspanningsoefeningen doen, ga sporten of gewoon iedere dag een (half) uur buiten wandelen. Dat zijn 'therapieën' die bewezen effectief zijn bij klachten als overspannenheid en depressie, en die geen kwaad kunnen voor je kind.
    Lukt het je daarmee niet? Zoek dan hulp. Maar blijf van die gore peuken af!

Als laatste puntje: rokers stinken. Ook als jij denkt van niet, een roker stinkt. Kun je je tanden 10 minuten poetsen en je handen helemaal schoon schrobben, je stinkt gewoon als je gerookt hebt. Wil je dat je kind die geur van jou in zich opneemt?

Ik wens je veel kracht toe. Overspannenheid, in wat voor vorm dan ook, kan zwaar op je schouders drukken. Gun je zelf een beetje licht.

10. Bri

Bri Niet meer actief

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Roken? Ieuw.
    100x beter kunstvoeding dan borstvoeding met het risico van een spoor nicotine (mijn kind dronk niet gepland en was dus slecht te voorspellen). Wat mij betreft dan.
    NIet beginnen dus ;)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik hoop dat je snapt dat psychiatrische aandoeningen niet het zelfde zijn als stress hebben of onvoldoende kunnen ontspannen... Er is nog nooit iemand opgenomen voor een nicotine verslaving binnen de GGZ dus ik zou die vergelijking maar niet maken. Na 12 jaar werken in de GGZ kan ik het wel weten, denk ik...

Mensen die toegeven aan hun verslaving ERVAREN tijdelijk een lagere stressgehalte maar die komt na zeer korte tijd in veelvoud terug. Het is dus ALTIJD slecht om toe te geven aan je verslaving.

13. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik zou het persoonlijk niet doen. Dat is hetzelfde dat ik ergens heb gelezen dat je ook wel 1 glaasje wijn een keer kan drinken en gewoon borstvoeding blijven geven. Zelfs dat doe ik niet.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je al overspannen bent dan help je jezelf van dwaal in de sloot als je gaat roken.
    Je moet denk ik wel actie ondernemen, ben je al bij je huisarts geweest? Zijn er dingen van buiten die je kunt afzeggen of veranderen om jezelf meer rust te geven?

15. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik ben al gestopt met borstvoeding. Absoluut niet om het roken hoor, maar omdat het gewoon niet goed met me gaat. En iedere nacht om de uur wakker worden voor borstvoeding maakt het allemaal erger. Ik ga volgende week naar de huisarts want volgens mij ben ik meer dan alleen overspannen ;)

16. Bri

Bri Niet meer actief

sterkte! je hebt groot gelijk om aan de bel te trekken bij de huisarts, want er is echt iets aan te doen als je zo slecht in je vel zit. ik hoop dat het gauw beter met je gaat.

17. Karoke

Karoke Niet meer actief

#37 Karoke, 1 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2012
    ...

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Heftig meis, hopelijk kan de HA je verder helpen!

Deel Deze Pagina