Hoi allemaal, Ben erg benieuwd wanneer jullie gaan vertellen dat je zwanger bent aan: -ouders -vrienden -rest familie -werk -enz. Hoor sommige het nieuws al vertellen bij 3 weken zwangerschap. Vind dit nog zo pril! Zelfs om het dan al aan ouders te vertellen! Hoe denken jullie daar over? Ik zou zel aan ouders vertellen bij 8 weken en de rest met 10 a 12 weken!
Er zijn drie mensen die weten dat ik gestopt ben met de pil en die zou ik het ook meteen vertellen! Ook als het mis zou gaan, zou ik dat ook met deze personen willen delen.. De rest zal ik het pas vertellen als ik drie maanden ben!
Ik zou het pas aan iedereen vertellen zodra ik een echo heb gehad. Dan kan ik dat ook laten zien. Maar ik weet niet of ik wel 10-12 weken kan wachten met het vertellen aan mijn ouders en zus. Aan mijn zus zal ik het wel meteen vertellen denk ik.
Het lijkt mij namelijk fantastisch om die 8 weken het geheimpje met mijn vriend te delen. Lekker stiekem en helemaal voor onszelf! Lijkt me heerlijk!
Wat betreft die echo, sommigen krijgen die ook met 8 weken geloof ik. Waar hangt het allemaal van af wanneer je je echo krijgt?
Ik had het nog makkelijk voor me kunnen houden, maar mijn vriend dus niet . Dus rond de 5 weken hebben we het aan ouders, zussen en beste vrienden en vriendinnen verteld. De rest van de familie/kenissen en werk heb ik vorige week verteld nadat ik een echo heb gehad en een kloppend hartje gezien heb
hoi ik vertel het pas als ik 12 weken ben. Wanneer je de echo krijgt hangt een beetje er vanaf/ Mijn vorige zwangerschap was een miskraam dus heb nu aangegeven dat ik de echo eerder wil krijg de echo dan ook al volgende week dinsdag ben ik ruim 8 weken. gewoon voor mijn eigen gemoetsrust. Want zit nou gewoon steeds in de spanning of alles wel goed is. Maar normaal krijg je je echo bij 10-12 weken. groetjes
Hoi! Wij hebben het onze ouders meteen verteld en ook pebaalde vrienden. Ik wilde als het mis zou gaan voor die 12 beruchte weken het ook kunnen delen met deze mensen... Broers en zussen hebben we het verteld met 8 weken omdat we toen met kerst allemaal bij elkaar waren. Iedereen moet doen waar ze zich zelf prettig bij voelen. Maar 12 weken je mond houden tegen echt iedereen is echt wel moeilijk! Er gebeuren zo veel dingen in je lichaam en je wilt zooooo graag je blijdschap delen! Ik heb na de eerste echo mijn collega's ingelicht en het echt openbaar gemaakt. Maar er waren al wel een hoop mensen die het voor die tijd al wisten. En dat vond ik ook heel prettig het is toch een geheimpje maar je kunt wel in ieder geval met wat mensen delen wat er allemaal speelt in je lichaam! Iedereen heel veel succes, hopelijk komen jullie allemaal snel voor de keuze; wie vertellen we het nu al dat we zwanger zijn!
Als je eerder een miskraam hebt gehad dan willen ze die echo nog wel eens eerder doen. En als je niet zeker weet hoe lang je zwanger bent dan is je echo soms ook te vroeg, maar dat is dan niet expres
ik heb het met de 5,5 wk verteld. En misschien maar goed ook want met de 7 weken begon ik al te groeien!
Wij willen het onze ouders ook gelijk vertellen, plus mijn zus zij is ook de enige die weet dat we "bezig" zijn. En mijn beste vriendin mag het gelijk weten. De rest mag het na een goede echo horen
Vanochtend aan mijn moeder! En heel ongelukkig was daar ook de werkster dus ik denk dat over een aantal weken het hele dorp er vanaf weet. Maar goed, ik woon in het buitenland. Andere vriendinnen ook pas rond een week of 12. En de werkgever ergens volgende maand denk ik. Bij 8 weken.
Als het zover is, Meteen: -vriend -moeder -allerbeste vriendinnen 3 maanden: -collega's en de rest van mijn kennissen etc.
ik ben nu bijna 6 weken en heb het al wel verteld aan mijn man moeder en aan me broer en aan een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel stel vage vrienden die ik alleen via het intenet ken en mis pas 2x in rl heb gezien. verder hou ik het nog stil tot na de 13de dan heb ik me eerste echo met de 6/7 weken.
Ik zou het mijn zus denk ik wel heel snel vertellen, maar verder zou ik het gewoon een geheimpje voor mijn vriend en mij houden tot in ieder geval 3 maanden, daarna krijgt de rest het pas te horen, wel eerst onze ouders en dan de vrienden en broer en zussen pas!
Als ik zwanger ben vertel ik het eerst me vriend natuurlijk!En dan willen we met 8 a 10 weken Iedereen af om het persoonlijk te vertellen! Dus de fam en vrienden! XxX juuls
Aan mijn ouders en schoonouders en mijn beste vriendin wil ik het wel meteen vertellen.....broertjes/zusjes en de rest wil ik dan toch nog even mee wachten als ik het uberhaubt kan! Toch wel tot ik mijn eerste echo heb gehad. Groetjes Debby
Wij willen sowieso wachten tot we de eerste echo gehad hebben. Lekker ons eigen geheimpje nog even. Bij ons in de familie komen veel miskramen voor, dus ga er ook een klein beetje vanuit dat we daar ook nog wel mee te maken krijgen en wil gewoon niet dat mensen weten dat we bezig zijn tot we de 13 weken voorbij zijn. Als je het iedereen verteld en het gaat fout dan weet iedereen dus dat je bezig bent. Dat vind ik gewoon niet zo leuk, wil het gewoon als echte verrassing na de eerste echo vertellen.