roken en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hitchke, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind ik zo gemeen je stelt gewoon een vraag,, heeft er iemand tips?

en wat krijg je voor een antwoord gewoon stoppen!!! DUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHH

x

2. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    ach ik heb het er moeilijk genoeg mee om de stress van op het werk te verwerken, laat staan de spanning van het zwanger worden... dus als er één ding is wat mij nu niet moet worden afgepakt is dat sigaretje smorgens en savonds....

3. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    hoi hoi

hier nog een roker ....heb al 2 kids en rookte toen ook al al heel lang dus pfff... maar toen ik zwanger was zat ik gelijk op de 5 sig per dag en uiteindelijk niet gelukt om helemaal te stoppen bij de 2e net zo ... maar was bij beide gelijk zwanger na het stoppen met de pil ...
    nu iets langer overgedaan maar moet ook zeggen dat ik nu 35 ben en toen 21 dus een heel verschil ....
    als je echt wilt stoppen om zwanger te worden moet je gemidd al 5 jaar van te voren stoppen omdat het zo lang duurt voor dat alles echt uit je lichaam is ..
    ik rook nu normaal ook een pakje per dag nu sins ik weet dat ik zw ben ben ik aan het af bouwen ben gelijk na de 10 gegaan 3 dagen later op de 8 en nu al op de 7 mijn steef is om over 2 wk op de 5 en minder te zitten ... maar moet ook zeggen dat ik zelf sigaretten draai en ik draai halve dat is ong per halfje 3 trekjes en dan is het op dus veel rook ik niet en de ene dag is makkelijker dan de andere heb het ook overlegt met de gyn en die zegt af bouwen en niet radikaal want dan is de stres gevaarlijke dan het zo nu en dan roken .... als men het vies vind is het anders ....

iedereen veel succes weet hoe moeilijk het is ... maar ik merk dat ik op deze manier er veel baat bij heb en het uiteindelijk voor mij meer resultaat heeft om niet meer te roken ...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113

Ha ha,

Nee gelukkig niet MEER

Ik heb 12 jaar gerookt en ik rookte een pakje per dag.

Daarom snap ik het niet. Het gaat om een leventje wat je probeert te maken dus vandaar snap ik het niet dat je gewoon niet stopt.

Oja, en ik heb het ook 1 jaar moeilijk gehad met het stoppen. Maar als je werkelijk wilt kun je alles.

En elk ander excuus is gewoon te makkelijk. Ik ben zo gestrest is al helemaal geen excuus omdat je juist minder gestrest wordt als je niet rookt. Niet direct maar wel na verloop van tijd.

Als je iets vraagt moet je ook antwoorden kunnen accepteren en niet gelijk moord en brand gaan schreeuwen.

Als je niet met het antwoord kunt leven stel de vraag dan niet....

5. narcisje80

narcisje80 Actief lid

22 okt 2009
    498
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey,

Ik heb ook tijdens mijn twee zwangerschappen gerookt.
    Het rare is dat ik bij allebei na de bavalling spontaan ben gestopt.
    De eerste keer doordat ik een bloedtransfusie had en me heel slap voelde.
    De tweede keer doordat we wat langer in het ziekenhuis moesten blijven. Dan laat je je baby toch niet zo lang alleen.
    Na de eerste was ik 1.5 jaar gestopt. En nu ben ik ook al bijna drie jaar gestopt.
    Maar... Ik moet eerlijk bekennen dat ik het roken nog vaak mis. Misschien niet de smaak meer, maar het idee eraan. De gewoonte zeg maar.
    Heb stiekem wel af en toe een hijsje geprobeert, maar gelukkig vind ik het echt vies nu. Ben namelijk altijd bang dat je idd na die ene niet meer stoppen kunt en dan toch maar door blijft met roken.
    Had namelijk met mijzelf afgesproken om tijdens de derde en laatste zwangerschap gestopt zou zijn/gebleven.

Echt tips heb ik dus ook niet en wens iedereen veel succes met hun beslissingen.

6. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36

lees mijn vraag terug opnieuw, VOOR AL WIE ROOKT ??? daar ben jij dus NIET bij ....

7. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    en dit antwoord is voor BOSI 333...

8. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    dames dames,,laten we het volwassen houden hier;):D
    lees net ergens dat je GEWOON moet stoppen en als je iets wilt je alles kan,,,,ben ik het gedeeltelijk mee eens,,ware het niet is dat ROKEN 1 van de moeilijkste dingen is om mee te stoppen:x:x:x
    en nog even over stress,,,,,ja de 1 kan meer stress aan dan de ander!!mijn man was op advies van de dokter gestopt,,4 jaar eraf geweest,tot het moment dat zijn vader te horen kreeg dat hij nog maar een paar weken te leven had:({en nee,,hij rookte NIET!}
    en het is niet goed te praten,maar veroordeel iemand niet,als je zelf wel iets voor elkaar krijgt!vindt ik altijd zo kleinerend overkomen;)
    veel succes voor diegen die nu nog roken!

9. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je wil bosi kan ik ook de bitch uit gaan hangen maar heb ik geen zin in!!,,,

is dit wat je wilt horen ja het is slecht ja ik vind het knap va je dat je gestopt ben,, maar inderaad je bent zelf degene die de vraag niet goed gelezen heeft!!

10. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks nummer 4 inderdaad is moeilijk en mijn vriend wil niet stoppen grmbl! dus sta er alleen voor liefs

11. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    I know,tweede poppie,,,,hier het zelfde probleem,,en ben toch bij alle 3 de zw gestopt{nouja de laatste heb ik af en toe gezondigd,,maar was lang niet dagelijks hoor:)}
    ik vindt dat mensen niet zo snel moeten oordelen over de ander.
    wacht maar eens af als ze zelf voor een soort gelijke keus komen te staan:x{in wat voor opzicht dan ook}dan zijn die mensen ineens 180 graden omgedraaid,,want dat treft het hunzelf;):p
    liefs nummer 4

12. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Vita don't worry. ik ga ook 30 worden volgend jaar en heb ook nog geen kids. Ben druk bezig maar het wil niet lukken. Ik wilde al kids toen ik 20 was maar wilde eerst een basis, trouwen, goede vent en stoppen met roken was ook een eis. nu is het zover maarja nog niks helaas.............

13. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht

Dank je...gelukkig:D ben ik niet de enige;). Nee hoor, vind het echt niet erg,alleen hoop ik natuurlijk wel, dat het nu niet nog jaren gaat duren,maar ja,daar heb je niets over te zeggen he. jij bent al lang bezig dus?

14. spiffy

spiffy Niet meer actief

Sorry maar kan het ECHT niet laten....roken als je zwanger bent?!?! Snap daar echt helemaal niets van, is die korte behoeftebevrediging dan echt belangrijker dan de gezondheid van je baby?

15. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    heb 3 kinderen en heb tijdens de eerste 2 zwangerschappen geen 1 sigaret aangeraakt!!
    bij de derde heb ik in 9 maanden tijd dus wel geteld 4 siagretjes gehad en dat verdeeld over 9 maanden.
    de oudste heeft adhd{NIET gerookt tijdens de zwangerschap}
    de tweede heeft een vernauwing aan haar strottenhoofd/luchtpijp{NIET gerookt tojdens de zwangerschap}
    en nummer 3 is zo gezond als een vis!!{en ja,,4 sigaretjes gehad over 9 maanden}
    dus bij deze,,kon het ff niet laten om dit neer te zetten.want de vraag was of je Voor DE ZWANGERSCHAP al gestopt was met roken en niet TIJDENS

16. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    spiffy rook jij?

17. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    nummer 4 je moet niet eens reaegeren ZE KUNNEN GEWOON NIET LEZEN!!!!!

18. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    thank tweede poppie:)
    ja je hebt helemaal gelijk,maar ben zo fel tegenwoordig!?
    moest het ff kwijt,al die vooroordelen elke x,leven en laten leven!!!
    liefs mij

19. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    nummer 4 weetje we zijn echtgeen slechte mensen hoor wij zijn niet degene die roken hebbe uitgevonden we laten geen abortus plegen we houden van onze kinderen, who the fuck zijn hun die ons vertellen dat we fout bezig zijn,,,,, god is er voor ons allemaal even veel!!!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113

Dank je. Je hoeft niet te schreeuwen hoor, ;)

Want ik heb het over een ander stukje van je :

mmm dan moet ik daar al ni voor vrezen... ze hebben mij op één of andere site bang gemaakt over vruchtbaar zijn en roken....

Dus ik weet heus wel waar ik op reageer.

Jij stelt de vraag inderdaad hoe lang het duurt om zwanger te raken als je nu rookt. Iemand heeft je vertelt dat het weleens langer kan duren als je rookt omdat je dan minder vruchtbaar zou zijn.

Nou en ik denk dat het zeker niet bevorderlijk is.

En verder vind ik het maar raar dat je zo reageert. Ik geef je gewoon niet het antwoord wat je wilt. En dan ga je schreeuwen. :(

Moet ik zeggen dat het super goed voor je is terwijl dat niet zo is?

Deel Deze Pagina