roken en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hitchke, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    en ik zeg AMEN!ga op bed want heb een mega migraine aanval in het vooruitzicht:x:(gatver,,ik haat koppijn!
    truste meid
    xxx

2. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    @ Hitchke...hier ook een roker voor de zwangerschap.. Ik rookte vanaf mijn 14e tot vorige week... wij zijn 5 maanden bezig geweest..mijn vriend is ook een roker...

En discussies zul je altijd houden over dit onderwerp... of je nou wel of niet zwanger bent.. er zullen altijd mensen tegen het roken blijven en zijn.. en ja iedere roker weet heus wel dat het slecht is... We zijn niet gek hoor...we zijn verslaafd...

3. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    en zo is het maar net,,,,,als ik een pos test in handen heb deze maand??gooi ik ze zo in de vuilnisbak.:D:D:D

4. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    ojaa van harte met de zwangerschap:);):D

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Dank je. Je hoeft niet te schreeuwen hoor, ;)

Want ik heb het over een ander stukje van je :

mmm dan moet ik daar al ni voor vrezen... ze hebben mij op één of andere site bang gemaakt over vruchtbaar zijn en roken....

Dus ik weet heus wel waar ik op reageer.

Jij stelt de vraag inderdaad hoe lang het duurt om zwanger te raken als je nu rookt. Iemand heeft je vertelt dat het weleens langer kan duren als je rookt omdat je dan minder vruchtbaar zou zijn.

Nou en ik denk dat het zeker niet bevorderlijk is.

En verder vind ik het maar raar dat je zo reageert. Ik geef je gewoon niet het antwoord wat je wilt. En dan ga je schreeuwen. :(

Moet ik zeggen dat het super goed voor je is terwijl dat niet zo is?

Even nog erbij, ik heb niks tegen roken en rokers.

6. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bos tegen wie praat je??

snap er de ballen niet van!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Tegen de muur blijkbaar....

Laat maar dames. Ik ga mijn tijd niet verdoen aan mensen die alleen maar "goede" dingen willen horen.

8. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    Ik zou iedereen willen vragen om te stoppen met nijdig te doen, want anders wordt dit topic dus gesloten, heb het nog even kunnen tegenhouden, maar als de discussies te fel worden gaan ze dit topic niet lang meer open houden, dus lieve mensen, lieve rokers, niet-rokers ... laten we gewoon verder praten over koetjes en kalfjes voor mijn part !
    groetjessss

9. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja het is ook een gevoelig onderwerp.
    Iedereen weet dat stoppen met roken natuurlijk het allerbeste is.
    Maar ik begrijp dat het heel moeilijk voor iemand kan zijn om daar, soms na jarenlang stevig te hebben gerookt, mee te stoppen.
    Het is echt een verslaving, zowel geestelijk als lichamelijk.
    Een alcoholist of een drugsverslaafde weet ook dondersgoed dat ze hun lichaam kapot maken. Maar de drang is groter dan de angst.
    Ik heb er nog even over nagedacht gisteren en dacht hier aan.

Wat mij het meest heeft geholpen is om echt naar een datum toe te leven. Mijn stopdag zeg maar. In die tijd heb ik veel gelezen over stoppen met roken, hoe slecht het is en wat het met je lichaam doet. (lang leve internet!) En iedere sigaret heeel bewust roken.
    Waarom rook ik nu, wat proef ik, wat voel ik? (Ik probeerde zelfs mijn longen voor te stellen vol met rook:)) En ik kreeg er steeds meer afkeer van.
    Misschien is dat iets:(
    (Hint:het duurt nog even tot 31 dec, mooie datum om naar toe te leven toch?)
    Ach baadt het niet, schaadt het niet;)
    Liefs Gwen

10. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    31 december???? dat is tog geen dag om te stoppen met roken he gwen bah.
    haha ik zie het nog mooi voor me in het jeugdhuis waar wij vrijwilligers waren telkens op oudejaar. iedereen ging stoppen met roken om 12 u. 12U01 grace steekt een sigaret op. tegen 1u hing de zaal vol rook. volgend jaar beter ???

11. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    haha, mja 1 januari is mss beter alternatief, nadat je wakker bent natuurlijk hé, dan heb je snacht zoveeeel gerookt dat het de dag erna gewoon belachelijk slecht smaakt !!!

12. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik ben van de week naar de gyn geweest en ik rook dus. ik ben bijna 30, maar ze vertelde mij dat mijn vruchtbaarheid omdat ik rook bij iemand tussen de 35 en 40 jaar ligt. daar schrok ik toch echt behoorlijk van.
    toch maar stoppen. was ik sowieso wel van plan, maar t is best moeilijk he. maar t MOET :D

13. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0

WOW! Mendie wat heftig om te horen. Ik ben zelf net 30 geworden...bijna een jaar bezig, mij namn is ook al wat ouder...
    en rookte/rook dus. Wist wel dat eht je vruchtbaarhed wat verminderde maar dit...probeeral sinds 1 mei te stoppen, het gaat steeds beter, eignlijk alleen misals ik eens uitga of een etentje heb = dus met lekker borrelen/wijntjes. Dan steek ik er bijna altijd een op.

Schrok ook al van wat eerder in dit topic stond dat ej de baby op monitor ineen ziet krimpen als de moeder een trekje neemt.
    Ik ben eigenlijk nooit gemotiveerd geweest om te stoppen ,maar wil nu echt doorzetten, na een jaar proberen ben ik behoorlijk sip. moeder worden ismijn grootste wens.

Heb 18 okt met etentje vrienden voor het laatst gerookt, kreeg plotseling een vroeg ei, op dag ei geklust en wil nu volhouden. ook bijna geen wijntjes deze rond, het is nog maar even tot nod (4-6 nov) . Ik wil nu ff doorbijten want wie weet zijn af en toe die uitschieters met FLINK wijntjes met een peuk de reden dat ik nog niet zwanger ben.
    Nogmaals makkelijker gezegd dan gedaan want ik wek heel veel en hard en wijntje etc is echt ontspanningsmomentje voor me.

succes meiden het gaat ons lukken!

xxx

14. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    ben overigens eerst van elke dag redelijk wat roken, naar weekenden 2-3 en de mand erop pas probereb echt stoppen. Meestal stak ik er weer een paar op na ongi ,dn was ik sip..

15. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ja ik schrok er ook echt behoorlijk van. ik ben een behoorlijke roker...een pakje marlboro van 6 euro per dag...echt heel erg dus :(
    heb 2 weken geleden lasertherapie gedaan om te stoppen met roken en helaas heeft t niet gepakt. ik mag gelukkig weer terug komen en dan hoef ik niet weer te betalen. die vrouw zei: we halen jou sowieso van t roken af...dat gaat gewoon lukken.
    dus ik ga dat ook echt weer doen en nu ik bij de gyn ben geweest en dat heb gehoord, heb ik een NOG grotere stok achter de deur. dus ga keihard me best doen.
    me vriend rookt trouwens ook, maar hij zegt dat t m echt nog niet gaat lukken om te stoppen.
    nou ja als 1 vanons gestopt is, is dan al een hele verbetering. beter dan alle 2.
    dus ik ga ervoor knokken! want ook mijn grootste wens is een mooi en gezond kindje.

16. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    Schrok ook al van wat eerder in dit topic stond dat ej de baby op monitor ineen ziet krimpen als de moeder een trekje neemt.

meen je dat?????!!!!
    dat heb ik niet gelezen. neen ik wil dit wel eens zien hoor. want bij mij hoort de wet niets geloven voor je het gezien hebt.

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Meiden, als roker en al tien keer ex-roker weet ik hoe moeilijk het is om te stoppen. Begin eens met minder te roken, spreek met jezelf af dat je zoveel sigareten per dag mag. Na een week nog maar zoveel etc. Mss dat dat jullie kan helpen.
    Ja, het beinvloed idd de vruchtbaarheid en als je zwanger bent vind het kindje het idd niet fijn. Google maar eens, of eigenlijk, beter niet.

Jullie zijn nog niet zwanger en hebben dus nog de tijd om een hele goede poging te gaan doen om te stopppen.
    Maar aub, rook NIET als je zwanger bent.

18. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    helemaal mee eens!!!!!!!!:):):):)
    ga nu toch echt weer een poging ondernemen,,,poging nummer 600!!ZUCHT!!

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Probeer elkaar te steunen hier. Zodra je trek krijgt ga je wat doen, hoe zinloos ook. Schoonmaken, wandelen, tekenen, snoepen. Zorg dat je geen sigaretten in huis meer hebt. Zeg 1000 keer per dag: ik kan best zonder sigaret. Klinkt stom maar het werkt wel.

SUCCES!!

Deel Deze Pagina