roken en zwanger worden..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kabouter24, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Even een vraagje voor de dames die rookten voordat ze zwanger waren. Zijn jullie er voor al gestopt of pas met positieve test? Hoe lang duurde t voordat jullie zwanger waren?

ik rook dus ook en mn vriend ook. Ik zou heel graag van te voren al willen stoppen omdat ik bang ben dat ik minder vruchtbaar ben. Maar ben heel bang dat t niet gaat lukken
    Vriend wil sowieso niet stoppen geloof ik :( hij blowt ook nog eens. Dus vrees dat t nog wel eens lang kan duren voordat we zwanger zijn.
    Nu las ik over foliumzuur dat mannen dit ook kunnen slikken om de kwaliteit van t sperma te verhogen. Zou het helpen? En hoe lang van te voren moet hij starten?

2. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Mijn man rookt niet en ik wel ik stop zodra ik een positieve test heb ik vind dat ook lastig wij zitten in onze 2e ronde ik denk dat je het gewoon aan moet kijken je partner kan zink gaan slikken dat schijnt de kwaliteit te verbeteren ... zowieso kan het heel lang duren als je net met de pil gestopt bent een jaar is niet ongebruikelijk ....

3. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik rookte behoorlijk wat. 12 juli 2013 gestopt cold turkey, en 14 juli 2014 positieve test.

4. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Dus geen foliumzuur maar zink?

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik rookte 2 pakjes per dag en ben gestopt toen ik actief over kinderen krijgen begon te denken. Mijn man was ook echt een kettingroker. Hij is gestopt toen wij IVF gingen doen. Zijn aandeel in het traject ;) Ik was en ben daar enorm blij mee!

6. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Ja ook b vitamines, omdat hij een roker is zijn anti oxidanten belangrijk dus de b vitamines(foliumzuur is b11) maar ook vitamine c (1000mg) zijn belangrijk en vitamine E daarnaast mineralen als magnesium en zink.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij mij duurde het 3 rondes voordat ik een positieve test had. Vanaf dat moment ben ik ook gestopt met roken, helaas werd dit een miskraam, maar ben niet van plan om weer een sigaret op te steken. Vl daar in tegen rookt wel nog steeds maar wel een stuk minder als eerst

8. sther3

sther3 Niet meer actief

Wij rookten allebei, na drie maanden al zwanger, ik ben gestopt na de positieve test en mijn man rookt nog..

9. bpu

bpu Niet meer actief

2 dgn geleden positieve test gehad, direct gestopt.
    Ik zei altijd al zogauw ik zwanger ben stop ik direct. Ik was in ronde 2 zwanger, mijn man rookt ook.
    Die heeft uit eigen beweging gisteren zijn shag de deur uit gedaan.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Het is gewoon slecht.. ik zou bedenken wat je wil. Wil je nu stoppen of wil je stoppen bij een positieve test? Stress is ook niet bevorderlijk natuurlijk.
    En het is geen gegeven dat het ineens snel gaat als je stopt met roken, wij roken al zeker vier jaar niet meer namelijk:).

11. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Wij roken allebei niet, maar het is wel een van de eerste dingen die de fertiliteitsarts ons vroeg. Het kan nl heel veel invloed hebben op je vruchtbaarheid. Maar zoals je hierboven kan lezen, hoeft dat niet.

Persoonlijk zou ik stoppen of gaan afbouwen.. Als het wel direct raak is, 'moet' je het ook.

Je schijnt betere zwemmers te krijgen van zink en selenium. Zelf slik ik VSM puur mama daar zit dat ook in naast foliumzuur en een aantal andere vitamines. Dus wij eten uit hetzelfde potje :)

12. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker stoppen! De combinatie roken en blowen is echt ontzettend slecht voor de vruchtbaarheid. Je verminderd je kansen aanzienlijk.

Ik rookte en wij zijn 1,5 jaar bezig geweest. De maand dat we stopten was ik zwanger.

13. samaa

samaa Niet meer actief

Ik heb gewoon gerookt. (12 jaar gerookt) dag na positieve test gestopt. Mijn vriend rookte al jaren niet meer. Doe waar je jezelf goed bij voelt. Het stoppen met roken was voor mij nu niet moeilijk aangezien ik een goede stok achter de deur had, hierom heb ik er ook geen stress door gehad. Succes met je beslissing

14. Screamxme

Screamxme Niet meer actief

Ik rook ook nogsteeds en mijn vriend ook. Er zal vast een kern van waarheid in zitten maar ik zie in mijn omgeving meer rokers die snel zwanger worden en niet rokers die in de MMM komen... ik kan de motivatie gewoon niet vinden maar heb altijd gezegd zodra ik een positieve test heb stop ik per direct.

15. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gestopt voor die tijd, onder druk van man. Hij heeft een hekel aan roken en zijn reactie is het beste antirookmiddel wat ik ooit heb gehad (kauwgom, pleisters, mezelf helemaal ziek roken - niks hielp.)

Maar wat ik wou meegeven. Ik ben via de MMM zwanger geworden. IVF eigen cyclus en 4 terugplaatsingen gehad van de 6 behandelingen (1 punctie mislukt, 1 verkeerde bevruchting). De laatste ronde besloot ik gewoon al te gaan leven als zwangere, al voordat er een punctie was geweest (dus tijdens het rijpen van het follikel). Dat eitje wat er toen is geprikt, was volgens onze IVF arts het mooiste ei wat we konden hebben. Een perfecte bevruchting. Ik ben er toch van overtuigd dat dat er mee te maken heeft dat ik die maand ook al de alcohol had laten staan voordat er een terugplaatsing had teruggevonden. Dus ja in mijn beleving werkt alles wat je rookt of drinkt door in je lijf.

16. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik rook ook en mijn man ook en ben bij alle zwangerschappen gestopt meteen toen ik het wist (en in januari zelfs voordat ik een posi test had maar was een gevoel!) ik heb dit jaar 2 mk's gehad en volgens mijn gyn is het ondanks dat je stopt bij een posi test eigenlijk niet voldoende. De zwangerschap begint immers te tellen bij cd 1 van de cyclus waarin je zwanger raakt. Het 'voorwerk' zoals rijpen van eitje aanmaak bm slijm etc gebeurd dan natuurlijk al voordat je stopt. En dus wil ik in de cyclus wanneer wij ervoor willen gaan stoppen op cd 1 en idd vast leven alsof je al zwanger bent :) wij hebben overigens geen problemen om zwanger te worden (van de 5x 'proberen' of onzorgvuldig zijn rond ei zijn er 4 zwangerschappen ontstaan.) helaas is het zwanger blijven en een gezond kindje krijgen bij ons gecompliceerd.

17. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Toen wij besloten voor ons eerste kindje te gaan ben ik gestopt met roken. In het begin heb ik het er wel moeilijk mee gehad, helemaal als we een feestje hadden waar iedereen rookte. Ik was in ronde 5 zwanger.

Ik ben nu, 2,5 jaar later, nog steeds gestopt en dat bevalt prima. Ik voel me veel beter dan toen ik nog rookte.

Dat je vriend blowt vind ik wel een "risico" als jullie voor een kindje willen gaan. Als mijn vriend dat zou doen zou ik haast van hem eisen daarmee te stoppen. Het lijkt me niet goed voor de vruchtbaarheid en al zeker niet voor een kindje. Dan kan hij maar beter alvast gestopt zijn toch?

18. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn topic dit!
    Mijn vriend rookt en blowt ook. Ongeveer 2 pakjes shag per week en ik denk 1joint per week (dat laatste is denk ik gemiddelde, ben er nl nooit bij) overigens rookt hij in de schuur. Doordat wij in de mmm zitten heft er zaad onderzoek Plaats gevonden. Ik had gehoopt dat dit slecht zou zijn zodat hij met al die onzin ging stoppen. Helaas of misschien gelukkig was zijn zaad helemaal perfect! Meer dan 85miljoen goede zwemmertjes....dus rookt en blowt hij nog steeds evenveel als voor het onderzoek

19. migske

migske Niet meer actief

Ook ik was een kettingroker, 16 jaar lang 2 pakjes per dag;)

Ik had een posi test 3 maanden na stopen met de pil en ben per direct cold turkey gestopt en ja het was moeilijk maar alles voor een gezond kind! En ben nu al een jaar en 3 maanden gestopt :D geen behoefte mee aan ook!
    Mijn vriend slikte in de maand dat we zwanger werden trouwens op aanraden ha Selenium+zink tabletten en idd foliumzuur.
    Toeval of niet maar was wel zwanger geraakt haha
    Succes hoor! maar als ik het kan kan iedereen het ;)

20. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook een roker ben met een positieve test gelijk gestopt ik was in de 4 e ronde zwanger werd mk helaas, hierna weer in ronde 4 zwanger en in die ronde ook weer sigaretjes gerookt. Nu bezig voor een tweede en stop als ik een positieve test heb en stop dan voorgoed had er veel spijt van dat ik weer ben begonnen na bevalling

Deel Deze Pagina