Wij rookten ook allebei. Ik ben iedere keer binnen 2 à 3 maanden zwanger en gelijk gestopt na een positieve test. Na elke miskraam gelijk weer begonnen. Ook na mijn bevalling vorig jaar ben ik door alle ellende de dag erna weer begonnen. En ik vond het nog net zo lekker als daarvoor . Nu weer zwanger en gelijk weer gestopt, maar moet zeggen dat ik het er heel erg moeilijk mee heb. Probeer nu vast te stoppen. Hoe makkelijk dat ook gezegd is! Heel veel succes!
ik ben gestopt na een positieve test en ook nooit meer begonnen na de bevalling vond ik het even moeilijk om niet te roken maar nu mis ik het totaal niet meer
Dat heb ik ook gelezen, maar dat was wel in combinatie met zink. Ik ken alleen niemand die hierover uit eigen ervaring kan praten. Wij roken allebei. Gemiddeld 1 pakje per dag. We zitten nu net in ronde 2. Omdat wij over het algemeen al redelijk ongezond leven mede door onregelmatige diensten heb ik mij hier het afgelopen half jaar op gericht en daar ben ik nog steeds dagelijks mee bezig omdat het nog steeds geen gewoonte is geworden. Ik probeer een zo regelmatig mogelijk voedingspatroon aan te houden, ben bewuster bezig met wat ik in mijn mond stop (aan voedsel dames ) en ik probeer meer te bewegen waardoor ik hopelijk wat meer conditie opbouw voor als het dalijk hopelijk raak is. Alcohol drink ik nooit. Hooguit 2 keer per jaar een alcoholisch drankje (cocktail op vakantie alleen maar).
Roken en blowen hebben een negatief effect op je lichamelijke gezondheid. Je eicellen en de zaadcellen worden dan gevormd in een ongezond lichaam dus je loopt meer risico als je pas stopt bij een positieve test.
Lastig zeg. Ik wil wel graag stoppen maar ik denk dat het me lastig gaat worden omdat hij ook rookt.. Misschien dat ik een poging ga doen na onze vakantie! Ik heb vandaag foliumzuur gekocht voor hem, haha. Hij mag er over 2 weekjes mee beginnen
ik was 2 maanden gestopt om zwanger te worden. we zijn nu bijna 8 maanden bezig denk ik. en ik ben nog steeds niet zwanger. mijn schoonzus bevalt rond oktober ik hoop voor die tijd een positieve test te hebben. maar de moed zakt me steeds meer in de schoenen ook aangezien me moeder en me schoonmoeder maar steeds zeggen raar te vinden dat hun niet bergrijpen dat ik nog steeds niet zwanger ben, dan word er gezecht ik ( moeder) * ( Schoonmoeder ) ( Schoonzus ) dat ze wanneer ze een kindje wilden gelijk zwanger waren. ik voel me nu mislukt.
Ik heb 13 jaar gerookt en ben in 1x zomaar gestopt, ik was er klaar mee... Inmiddels alweer 5 jaar geleden. Geloof me, je voelt je zoveel beter! Naar mijn mening kan iedereen stoppen, maar je moet het wel willen. Denk eraan hoeveel beter het is voor je lichaam en portemonnee!! Nog even een voorbeeld, ik ken iemand, ze wilden voor een 2e gaan. 1e kind via iui gekregen. Nu weer dat traject ingegaan, alle pogingen mislukt. Verder gegaan op ivf, ook niet geslaagd. En maar door blijven roken, wat ik echt onbegrijpelijk vind... Tja, voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn!
Fijn zo'n schoonmoeder en schoonzus. Wat heb je daar nou aan? Met zulke opmerkingen schiet je niks op en je gaat je er alleen maar rot door voelen. Ik zou dat ook zeker tegen ze zeggen of het je partner laten doen. Zijn ze nou helemaal. Natuurlijk is het helemaal je eigen keus maar ik zou toch proberen te stoppen met roken. Ik snap en zie ook om me heen dat er rokers zijn die gewoon zwanger raken en van een gezond kindje bevallen maar laten we eerlijk zijn. Gezond is het niet en helpen doet het ook niet. O en ik was echt een behoorlijke roker, zoals al in mijn eerdere post vermeld. Het enige middel wat bij mij hielp was mijn enorm teleurgestelde en gekwetste partner als ik had gerookt...
Hier 20 jaar gerookt en na de eerste positieve test van mijn zoontje (na 2,5 maand zwangerschap) direct gestopt.......zwanger in de eerste ronde. Na de bevalling door stress weer gaan roken en nu ook weer direct gestopt na de eerste positieve test (na twee rondes) dus ik denk dat het per persoon verschilt hoeveel effect het heeft op je vruchtbaarheid
Ik denk ook inderdaad dat het heel erg scheelt per persoon. We zullen eerst maar eens afwachten. Kijken hoe het straks loopt!
Ik ben april 2013 gestopt. De reden dat ik zwanger wil worden speelde absoluut mee. Maar ook meerdere factoren. Zoals dat ik bijvoorbeeld geen enkele fatsoenlijke trap meer op kon omdat ik stond te hijgen als een oude vrouw, ik vond het echt vreselijk stinken en ik kreeg gele vingers (bah!). Ik rookte ook shag. Nu ben ik mooi al 15 maanden gestopt. Ik heb weer een conditie als een paard, ik loop namelijk 5 km. hard en ik sport 's avonds ook nog. Ik ben blij dat ik al ruim van te voren gestopt ben, en niet nog eens moet stoppen als ik al zwanger ben.
Tuurlijk verschilt het per persoon of het invloed heeft op hoe snel je zwanger wordt. Feit is wel dat eicellen die ontwikkeld worden/groeien (dus voor de eisprong) in een lijf dat regelmatig rookt, van mindere kwaliteit zijn en dus meer kans is op miskraam en afwijkingen OOKAL stop je meteen bij een positieve test.
mee eens! ik ben altijd bang geweest dat mijn dochtertje iets had doordat ik de eerste prille weken nog had gerookt Als we straks voor en brusje gaan ben ik iig nog steeds gestopt en heb ik daar geen angst meer voor heerlijk!!
Jeetje.... niet beginnen met zwanger worden... wat voor toekomst heeft een kind met een pa die blowt?!
Nou nou, alsof je dan automatisch een slechte vader bent. Overdrijven is een kunst, zolang er niet gerookt/geblowd wordt in het bijzijn van het kind lijkt me dan echt geen wereldramp hoor als je af en toe een blowtje rookt.
Pardon? Jullie allooi? En jij kent mij? Mijn vriend en ik roken (en blowen) beiden niet. Dus oordeel niet zo snel alsjeblieft. Maar dan vind ik het nog lichtelijk overdreven om te zeggen dat je niet aan kinderen moet beginnen. Ja, roken tijdens de zwangerschap of in bijzijn van het kind keur ik ook af.
Daarom zeg ik toch ook niet in het bijzijn van het kind. En er zit ook een verschil in af en toe een blowtje of iedere dag flink blowen. Als je continu stoned rondloopt lijkt het me ook wat anders, maar kunnen we beiden niet uit de tekst halen, dus om meteen zo hard te veroordelen vind ik niet heel netjes.