hoihoi . misschien een rare vraag maar wij zijn in nov 2014 gestopt met de pil en nog niet zwanger , wij roken wel allebei klopt het ook echt dat je daardoor minder vruchtbaar bent ? vrienden om ons heen roken ook en die waren met 6 mnd al zwanger dat ik dacht oke ? waarom lukt het bij ons niet . wil heel graag stoppen maar als die stress elke maand en maar weer afvragen waarom lukt het bij ons niet lukt het ook nog niet echt .
Hoi Diva, Roken maakt inderdaad minder vruchtbaar. Ik snap dat het moeilijk is om te stoppen, maar als je een klein wondertje wilt neem je toch je verantwoording en stop je toch voor je al zwanger bent?
Ik begrijp dit ook niet.. Natuurlijk is stoppen moeilijk, maar is dat sterker en groter dan je kinderwens?
Ja roken is slecht voor de vruchtbaarheid (voor zowel man als vrouw!), maar dat betekent natuurlijk niet dat je nooit zwanger kunt raken als je rookt. Je vermindert je kans, als je niet rookt heb je een theoretische kans van 1 op 4 om zwanger te worden. Als je rookt wordt die kans kleiner, bijvoorbeeld 1 op 8 oid. Hoe het je beïnvloedt is voor iedereen anders. Waar je sowieso rekening mee moet houden is dat als je verdere stappen gaat ondernemen ivm niet zwanger worden, er wel altijd gevraagd zal worden of je rookt en dan zal er ook altijd aangeraden worden om te stoppen.
Mijn vriend en ik roken ook, ben nu behoorlijk geminderd en ga vanaf morgen compleet stoppen. Wij zijn in 5 rondes zwanger geraakt. Misschien helpt dat een beetje.. (Ik weet dat het ontzettend slecht is en daarom ben ik er ook enorm mee bezig de afgelopen week met afbouwen en stoppen)
Mijn gyn liet mij zien wat het met het eitje doet. Het sterft al af voordat het aankomt in de baarmoeder. Het was een heel filmpje. Toen voelde ik mij schuldig. Ik kon het dus min of meer zelf in de hand hebben. Dan bedoel ik; of ik het eitje al kapot maak voordat het de baarmoeder in komt
Ik heb ook gerookt en toen ik zwanger was van de 1e heb ik mezelf 2 dagen gegeven om te wennen aan t feit dat er een kindje zou komen (niet gepland nl) daarna gestopt. het enige wat ik voor ogen hield was een pasgeboren baby een rokende sigaret in dr mond te stoppen en dan te weten dat ik t zelf doe. En zo kon ik de behoefte onder controle houden. Roken in zwangerschap vind ik zelf echt not done.
Ik heb ook elke keer gerookt en was drie keer heel snel zwanger. Maar het is wel waar dat je minder vruchtbaar wordt.
Gelukkig wordt je daar minder vruchtbaar van inderdaad. Ik zou eerst eens stoppen voordat je uberhaupt over zwanger worden nadenkt
Het beïnvloed de vruchtbaarheid zowel voor de man als voor de vrouw nadelig. Als ik jullie was zou ik alles op alles zetten om te stoppen.
Als je een zwangerwens hebt, zou je eigenlijk ook moeten stoppen. Maar ik weet hoe moeilijk t is.... Uit ervaring weet ik ook dat stoppen terwijl je zwanger bent helemaal niet fijn is. Ik dacht dat dat wel makkelijker zou zijn, omdat je een enorme stok achter de deur hebt. Maar in plaats van genieten was ik alleen maar bezig met die rotsigaretten. Toen ik na 5 wk een miskraam kreeg, voelde ik me zo schuldig! Want wie weet kwam dat wel door t roken... Daarbij komt dat je nu nog hulpmiddelen kan gebruiken (nicotine kauwgom enzo) Als je zwanger bent mag dat weer niet... Lekker stoppen dus, hoef je je daar ook niet meer druk om te maken
Ik begrijp hoe je je voelt! Ik ben nu ook aan minderen en ga van de week echt stoppen. En het is zo'n stok achter de deur als je voor ogen houd waar je het voor doet!! Bij mijn eerste is het me gelukt om te stoppen, stom genoeg na zwangerschap weer begonnen.. maar dit keer is de wil om te stoppen heel groot! Ik kijk naar mijn zoontje!
Wat vreemd, misschien moet je het probleem bij je vrienden zoeken.. Zonder grapjes, roken is onwijs slecht en verminderd de vruchtbaarheid, dat is over het algemeen wel bekend. Stoppen voordat je zwanger raakt voorkomt een hele hoop ellende.
Mijn arts heeft me gezegd dat roken het proces van zwanger worden met 50% verlengd... Dus het heeft inderdaad een grote invloed. Mijn arts stelde het zo: Als je er gemiddeld 6 maanden tot een jaar over doet om zwanger te worden, zal het bij rokende mensen een jaar tot 2 jaar kunnen duren... En natuurlijk zijn er in mijn omgeving ook mensen die heel snel zwanger waren en toch rookten, maar dat geldt niet voor iedereen zo. Ik raad je ook aan om te stoppen. Ik ben gestopt en voel me er werkelijk veel beter bij! Heb ook geen hulpmiddelen gebruikt en buiten wat meer eten en snoepen (enkele extra kilo's, maar die kon ik wel gebruiken) heb ik er echt geen last van! Het is het proberen waard!
Gewoon stoppen, dan heb je er straks ook geen moeite mee tijdens een zwangerschap.. mijn vriend had er ook altijd moeite mee, en moest niks van stoppen weten, gelukkig wel een stuk geminderd. Tot dat hij de uitslag van zijn sperma onderzoek te horen kreeg, hij heeft geen sigaret meer aangeraakt..
Dit dus, maar ik heb wel al 3x een miskraam gehad. (Overigens steeds gestopt bij posi test en de laatste 2x al voor de positieve test)
Wij Hebben deze maand besloten om voor een 2e kindje te gaan als dat lukt natuurlijk en ik ben dus ook in 1x gestopt met roken, en nu nog steeds ,was dat zoiezo ook van plan. Maar ik denk dat dat ook best invloed kan hebben op de vruchtbaarheid inderdaad , vriend rookt nog wel helaas maar hij is duidelijk geminderd
Ik heb voorheen veel gerookt en raakte bij de eerste twee in de eerste maand (eerste kindje was ongepland) zwanger. Bij de derde rookte ik niet. Maar ik heb heel veel last gehad van schuldgevoelens toen ons dochtertje niet levensvatbaar bleek. Volgens de arts was het niet veroorzaakt door het roken voor en tijdens de zwangerschap (ik ben direct gestopt toen ik erachter kwam, dit was met 6 weken) maar ik heb er altijd een slecht gevoel bij gehad. Het is heel moeilijk om te stoppen! Dus ik zal de laatste zijn om je een rotgevoel aan te praten, dat zou ik pas doen als je nog rookte tijdens een zwangerschap Maar ik begrijp de stress van het niet snel zwanger raken maar al te goed. Ik hoop dat het je lukt snel te stoppen en anders in elk geval meteen een goede reden hebt om je sigaretten te dumpen wanneer je een positieve test hebt. Succes!
Ik snap ontzettend goed dat het moeilijk is om te stoppen en ik vind het altijd vervelend dat er meteen een verwijtende toon wordt aangeslagen als het over roken gaat, topic schrijfster heeft een vraag waar ze gewoon antwoord op wilt. Ik zelf ben bij beide Zwangersxhappen meteen gestopt en had hier ook geen moeite mee, maar ik snap dat t voor sommigen heel moeilijk is om de verslaving uit te bannen! Ik hoop dat t je lukt om te stoppen met roken en dat je steun krijgt vd mensen om je heen!