Ik heb de eerste 2 x gerookt duurde wat langer en werden beide miskramen.. Toen hen ik gestopt omdat ik bang was dat het door het roken kwam De 3 e , 4 e en 5 e zwangerschap was ik in een maand zwanger Succes het is moeilijk ik ben er nu gelukkig 5 jr van af
Bij de eerste zijn we anderhalf jaar bezig geweest. Man stopte met roken en de maand daarna was ik zwanger. Ik rookte toen zelf nog wel, maar ben gelijk gestopt na de positieve test. We zijn niet opnieuw begonnen met roken. Toen we anderhalf jaar later voorzichtig eens aan tweede begonnen te denken was ik gelijk in de eerste maand zwanger. Bij ons heeft het roken dus zeer waarschijnlijk een zwangerschap tegen gehouden. Maar ik weet hoe moeilijk het is en hoe rot je je erdoor kunt voelen!
Ik ben 1 januari gestopt met roken en met de pil het gaat eigenlijk hartstikke goed. Ook doordat mijn vriend gestopt is en we steun hebben aan elkaar haha. Soms heb ik er nog wel trek in... Maar ik ga volhouden! Mn vriend schopt me weer aan de pil als ik er 1 opsteek
Wil je wel stoppen als je eenmaal zwanger bent? Zo ja, dan zie ik nl niet in waarom je nu niet al stopt als je weet dat het je vruchtbaarheid negatief beïnvloed.
Ik ben van mening dat iemand die heel graag zwanger wil worden er alles aan wil doen om de omstandigheden zo optimaal mogelijk te laten zijn. Dus roken en alcohol (en drugs) laten staan, gezond eten en de juiste vitamines tot je nemen.
Ik begrijp de reactie van Veera wel. Roken tijdens een zwangerschap is in mijn ogen een vorm van kindermishandeling: tijdens het roken krijgt je kindje het heel moeilijk in de buik en benauwd. Kinderen worden geboren met achterstanden, verschillende problemen (op jonge of late leeftijd) of overlijden al voor de geboorte. Gelukkig valt het voor sommige kinderen mee, maar geen enkele ouder zou dit risico moeten willen nemen!
Dat is idd de verstandigste manier. Maar om praktisch verminderde vruchtbaarheid te wensen voor de mensen die hun sigaretten niet of moeilijk kunnen laten liggen vind ik echt wel zo kwaadaardig. Kotsneigingen krijg ik van mensen die zichzelf zo geweldig vinden en neerkijken op degene die het in hun ogen niet goed doen.
Wat een misselijke opmerking zeg. Dus mensen die roken zijn niet goed genoeg om kinderen te krijgen? Nou,ja fijn dat jij zo perfect bent
Ik heb jou gequote omdat ik het eens ben met wat je schrijft. Het andere gedeelte dat ik typte had eigenlijk nog vrij weinig te maken met jouw post maar meer met waarom ik, ondanks het verstandigste, de opmerking van Veera, nog steeds niet begrijp. Dus bij deze nogmaals, ik doelde niet op jou.
Ik snap t Ik vind het ook veel te ver gaan om mensen zoiets te misgunnen. Ieder moet het voor zich weten, leef en laat leven. Ik vind alleen wel dat je je er bewust van moet zijn dat het inderdaad langer kan duren en bepaalde risico's met zich meebrengt als je minder gezond leeft en zwanger wil worden. Ts vraagt zich af waarom het bij hun nog niet lukt dus dan zou het mij de moeite waard zijn om er alles aan te doen de kansen te vergroten dat het wel lukt
vandaag is maandag dus een nieuwe dag en nieuwe week en ga maar is proberen te stoppen het zou niet makkelijk worden maar dat komt ook wel goed iedergeval de mensen die wel normaal reageren bedankt voor de normale reacties en voor de mensen die denken dat ze perfect zijn en het zoooo goed doen en andere mensen geen kinderen gunnen omdat ze hebben gerookt of nog roken of keer een wijntje drinken in het weekend of wat dan ook zoekt het lekker uit en reageer lekker niet als jullie niet normaal kunne reageren achterbakste lui !!!
Heel goed van je dat je de stap zet om te gaan stoppen. Zal vast niet makkelijk zijn maar je kan het! Voor het geval je er nog niet mee begonnen bent; foliumzuur, vitamine D en B12 slikken naast een gezonde voeding en dan ben je al een heel eind op weg! Succes en dat je maar snel een positieve test in handen mag krijgen.
foliumzuur slik k al vanaf het moment dat ik ben gestop met de pil heb ook sinds 4 mnd tarwekiemolie capsules hoop ook snel op een positieve test