Ik rookte nog torn ik zwanger raakte van de eerste 2. Bij beiden ben ik in 1x gestopt met 5 weken. Bij de laatste rookte ik al 3jr niet meer. Ik ben bij de eerste 9 maanden over gedaan om zwanger te raken, bij de 2e 10 maanden en bij de 3e 12 maanden. Ik geloof wel dat je minder vruchtbaar bent als je rookt en dat is ook wetenschappelijk bewezen dacht ik. En daarbij, door roken tijdens de zwangerschap ontneem je je kindje zuurstof. Met alle gevolgen van dien. Met dit in je achterhoofd is het stoppen een stuk makkelijker.
Ik rookte ooit een pakje per dag en ven gewoon gestopt. Er is geen trucje en geen excuus. Roken is niet goed als je zwanger wil worden, ook niet als je zwanger bent en ook niet bij kleine kinderen straks. Zelfs als je buiten rookt en daarna je kinderen dichtbij je hebt roken ze mee door ee stoffen die om je heen blijven hangen na een sigaret.
Ik wilde begin dit jaar stoppen omdat we voor een eerste kindje gaan en ik de verhalen op internet heb gelezen van verminderde vruchtbaarheid. Nu rook ik toch weer 2 a 3 sigaretten op een dag (vervelende verslaving) en besloten om te stoppen waneer ik zwanger ben. En weet zeker dat ik dan ook echt stop. Want het is super slecht voor je kindje
Ik ben maandag gestopt.. Als ik deze ronde zwanger word weet ik het zeker.. Eerste ronde ba stoppen pil ongesteld geworden maar ook volop doorgerookt en gedronken (werk in horeca, dus vaak een naborrel) 2de ronde gestopt met roken en minder wijntjes drinken en zwanger. Werd en ma met 10 weken.. Maandag na de carnaval weer gestopt dus we hopen het!!
Mijn man en ik rookten beide. Eerste kindje raak binnen 2 maand. Nu 14 maanden bezig maar sinds eerste zwangerschap gestopt met roken. Geloof er dus geen barst van. Maar hoe je t ook went of keert. Roken is schadelijk voor iedereen en alles om je heen. K ben 1000% fitter nu. En eten smaakt zo ontzettend veel beter nu. Kan het iedereen aanraden
Ik rookte ook.. ik ben eerst overgestapt naar een e-sigaret.. de e-sigaret is ook niet gezond natuurlijk maar het hielp mij wel om af te bouwen.. niet alle schadelijke stoffen zitten erin zoals bij de sigaret wel is.. Je hebt bij de e-sigaret verschillende sterktes met nicotine.. en ook zonder nicotine dan is het een beetje te vergelijke met een waterpijp.. je rookt dan waterdamp met een smaakje.. Ik heb dit langzaam afgebouwd en ben erna gestopt.. Ik merkte dat ik soms toch nog moeite had met het bezig willen zijn met me handen en me mond.. Ik ben toen begonnen met zonnepitten eten.. dit hield me bezig op de lastige momenten.. Succes met stoppen!
Ik ben al meerdere keren gestopt, zelfs 1x voor 7 jaar. Bij stress grijp ik uiteindelijk weer naar de sigaret, tot ik het weer beu ben en dan stop ik weer. Maar het vermindert de vruchtbaarheid of het kan verminderen. In de periode dat ik 7 jaar gestopt was, probeerde ik met mijn ex zwanger te raken. Na half jaar nog niet zwanger. Nu rookte ik (kwam uit een burn out) en mijn vriend ook, gingen er vanuit, dat het niet meteen raak zou zijn, ik rookte dus, plus al 35 jaar en 10 jaar eerder lukte het ook niet. Wat denk je? In 1 keer raak. ( voor alle anti-rokers, ben na de positieve test accuut gestopt met roken) Dus ja het kan je vruchtbaarheid verminderen, maar er zijn nog veel andere dingen waardoor het niet wil lukken. Ik zou eens naar je huisarts gaan en het voorleggen. Heel veel succes
Hier ook eerst over gestapt op de e sigaret, voor de eerste zwangerschap, man rookte wel nog, na driemaanden zwanger! Na de bevalling weer begonnen! En heel erg veel 35 sigaretten per dag! In mei vorig jaar weer op de e sigaret behalve een in de ochtend en in augustus man gestopt en ik volledig, alleen nog de e sigaret, 2 september positieve test, helaas miskraam met 7 weken! Heb in de jaren dat ik rookte geen anticonceptie gebruikt na mijn zwangerschap, wel opgelet en vruchtbare dagen vermeden, maar dus ook niet zwanger geworden! Weet niet of het toeval is??? Maar het voel 1000x beter om zonder te roken aan een zwangerschap te beginnen! Heb bij zoon nog een weekend gerookt, omdat ik dacht dat ik ongesteld was geworden (innesteling) maar wat heb ik met k*t gevoelt daarover!! Ik was echt eem hele zware roker! Als ik de ene sigaret nog aan het roken was, was ik al aan het denken wanneer ik tijd had voor de volgende en of ik er misschien gewoon nog eentje moest opsteken! Stoppen was bij mij geen optie! Maar wat ben ik blij dat ikdaar vanaf ben! Wel nog elektrisch, maar 0 of 3 mg nicotine!
Ja het kan zeker invloed hebben om de vruchtbaarheid maar dat is voor een ieder anders. Hier heb ik altijd gerookt tot ik de positieve test in handen had van mijn oudste daarna gewoon gestopt en tot op de dag van vandaag niet meer aangeraakt(ook niet van plan hihi) Was in de eerste ronde direct zwanger.