roken en zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door truus12349, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik zou niet in 1x stoppen als ik jouw was, maar langzaam afbouwen en je goed voorbereiden op het moment dat je echt gaat stoppen...

2. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hoi,

Ik rook ook nog steeds.. helaas... voor de zwangerschap was dit een pakje per dag.. nu 3 sigaretten per dag.... Daar hou ik het goed mee vol.... ik was van wk 6 tot wk 12 gestopt.. maar daarna kon ik het niet meer volhouden... ik raakte er echt sjacho en gestresst door.... nu ik voor mezelf gewoon een max van 3 per dag heb, is het stukken beter vol te houden!

Het beste is natuurlijk om helemaal te stoppen!

Na de geboorte wordt er bij ons in huis niet meer gerookt.. nu is het al alleen onder de afzuigkap in de keuken.... Maar gelukkig wordt het weer alleen maar beter en beter.... dus is het ook niet erg voor de andere om buiten te staan.

Succes!

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik was een stevige roker.
    Maar gewoon stoppen is de beste methode.
    Hoe je dat moet doen..

Heel simpel ''het gewoon doen''..
    Eerste week is moeilijk, 2e week ben je het alweer vergeten.

Gewoon volhouden je doet het voor je kindje!

4. Kippie71

Kippie71 Actief lid

9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Hier ook nog zo iemand die het moeilijk heeft :(
    Ik zal jullie vertellen dat ik de 1e 12 weken helemaal geen moeite had,
    maar juist daarna zoiets had van : en nu een sigaret :x
    Het lijkt wel of je dan die drang dubbel en dwars terug krijgt...terwijl je zou denken dat je het na 12 weken echt niet meer lekker zou vinden.
    Mischien heb ik wel het idee gehad van : nu zijn de engste weken voorbij, nu kan het wel :rolleyes:
    Het is en blijft niet goed te praten, dat weet ik zelf ook.
    Ik rook nu heel af en toe een hele sigaret op een dag en neem verder alleen wat trekjes van mijn vriend :oops:
    Dat vind ik op zich al heel knap van mezelf, want zelfs dat had ik van mezelf niet verwacht !

Maargoed, ik zie hoeveel het er moeilijk mee hebben....en ik lees ook andere reactie's.
    Maar ga er maar aanstaan, en doe het maar eens :(
    Het blijft een rot verslaving :evil:

En wel me petje af voor degene die acuut zijn gestopt :thumup:

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Weet je wat het is .... Mensen die niet roken ( zoals ik ) kunnen makkelijk praten over dat het slecht is voor je kindje om tijdens de zwangerschap te roken, ik vind dat zelf ook alleen dan neem ik weer een voorbeeld aan mezelf ik snoepte heeeeeeel veel voor de zwangerschap en dat doe ik af en toe nog steeds ik zie dit ook als een verslaving en ik vind dit net zo verkeerd als roken tijdens zwangerschap... Dus ik kan me best voorstellen dat het voor rokers zeer moeilijk is om te stoppen met roken want ik heb ook veel moeite om de lekkere suikers te laten staan en dat is ook net zo slecht voor de beeb... :D

Of niet ? ;)

6. hoihoi
    ik ben afgelopen week gestopt met roken!
    nou ja gestopt...
    ik heb afgelopen 2 dagen helemaal niet gerookt en die 4 dagen daarvoor heb ik in totaal 5 sigaretten op... dus ik vind dat ik het nog goed doe als je weet dat ik bijna een pakje per dag rookte...

we zijn ook echt bezig met het maken van een wondertje en dat motiveert mij. ik heb zoiets van beter nu te stoppen als strax pas als je al weet dat je zwanger bent. tuurlijk ,iedereen moet dit voor zich weten...bij de een die wel doorrookt tijdens de zwangerschap gebeurd er nix en bij de ander heeft het wel consequenties voor de baby.
    voor mezelf heb ik besloten om het niet te doen...
    maar dit moet dus iedereen voor zich weten. :D

liefs marieke

7. Kaatje1982

28 feb 2007
    51
    0
    0
    Leiden
    Ik heb altijd gerookt en heel lullig voor de andere maar voor mij een gelukkie is dat is niet meer wou roken ik luste het gewoon niet meer.
    Mijn mannetje rookt nog maar die staat op mooi op het dak terras.
    Ik vind mensen die roken nu zo stinken zo verschrikkelijk erg dat komt natuurlijk ook wel door mijn hormonen GELUKKIG

Ik hoop dat het zo blijft.

Ik heb ergens een keer gelezen dat 7 sigaretten per dag niet schadelijk hoeft te zijn. Hoevaak word er tegen vrouwen gezegt die net bevallen zijn zo mevrouw niet gerookt tijdens de zwangerschap want de moederkoek ziet er heel goed uit en de vrouw heeft gewoon de hele zwangerschap gerookt. Ze zeggen dat ze aan de moederkoek kunnen zien dat je hebt gerookt maar dat is dus ook niet helemaal waar.

Roken of niet roken doe waar jij je lekker bij voelt.

kaatje

8. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Ben ook gestopt met roken toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. In begin veel moeite en rookte nog 1 sigaret op een dag (1e twee weken) daarna niets meer. Schuldgevoel enz speelde toch op. En je moet natuurlijk een beetje doorzetten.
    Als ik nu op een feestje sta of in de kroeg, neem ik rustig nog een hijs, of ik het nu inadem of zelf inhaleer... Maar ook niet zoveeel meer uit. Steek er alleen geen een meer op zelf.

9. BlueDaddy

BlueDaddy Lid

3 feb 2007
    26
    0
    0
    .. ik zeg maar niets meer..

10. heb even op je site gespiekt, leuk!
    grappig de manier waarop je schrijft!
    gefeliciteerd met het pappie in spe!

liefs marieke

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wat een slecht advies zeg, sorry hoor....

12. Niet meer actief

ik vond het juist niet moeilijk om te stoppen zodra ik mijn test zag was ik bereid alles te doen om er voor te zorgen dat mijn kindjes gezond ter wereld komen en die wil was grot genoeg om acuut te stoppen
    voor dat ik een positieve test had lukte het voor geen meter wel geprobeerd

13. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ijzersterk, deze!

14. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik zie werkelijk het hele probleem niet, als je zwanger bent rook je niet punt uit!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben nu 3 jaar van het roken af, ik ben in 1x gestopt en het was wel moeilijk in het begin maar omdat ik het echt wilde is het me gelukt denk ik. zonder wilskracht kom je er niet. als je het echt wil lukt het. ik ging bij elke trek in een sigaret een slok water pakken of ging aan de pompoen enof zonnepitten. hier ben je een tijdje zoet mee en het is gezond.
    oja en zorg dat je altijd sigareten op zak hebt, zo weet je dat je het altijd kunt pakken. zodra het buiten bereik is ga je het meer missen en dus meer de neiging om er te halen. als je het op zak hebt kun je er altijd een pakken en zit je niet continu in paniek dat je niets te roken hebt. elke x als je het pakt zul je bewust denken zal ik het wel of niet doen.

16. mignon

mignon Lid

13 mrt 2007
    49
    0
    0
    almelo
    Iedereen heeft zijn eigen mening hierover en dat moet ook zeker zo blijven.

Ik ben in het totaal 5 keer zwanger geweest en heb 1 gezonde zoon en 1 dochter onderweg,

Bij mijn zoon heb ik gewoon doorgerookt en die zwangerschap is zonder enige problemen verlopen. ook de placenta zag er perfect uit na de bevalling zelfs de gyn was onder de indruk. Daarna ben ik nog twee keer zwanger geweest en deze zwangerschappen ben ik gestopt met roken, deze twee zwangerschappen zijn geeindigd in twee miskramen, de gyn kon niet vertellen wat de oorzaak was maar zelf voelde ik mij er niet lekker bij dat ik die twee keren zo in de stress zat en dat het er wel degelijk mee te maken had.

nu met mijn dochter heb ik in het begin gewoon doorgerookt en is alles goed gegaan. mijn gyn vertelde mij dat ik moest doen waar ik mij goed bij voelden.
    Nu uit mijzelf nu ik verder ben in de zwangerscap rook ik veel en veel minder en toen ik vandaag een gyn had die fel tegen het roken was en mij vroeg hoeveel ik rookten, moest ook hij toegeven dat et aantal sigaretten dat ik rook niet schadelijk was en mij daar ook niet schuldig over hoefde te voelen. En dat uit de mond van een gyn die sterk tegen roken is. Dus onder de 6 sigaretten per dag die ik trouwens niet eens helemaal op rook, kan er nog mee door.

Stress tijdens de zwangerschap is de meest schadelijke factor!

Begrijp mij niet verkeerd ik probeer niks goed te praten maar als je echt niet kan stoppen probeer dan te minderen.

17. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik lees vaak dat mensen niet KUNNEN stoppen voor mij staat dat gelijk aan niet WILLEN. Want als je het echt wilt dan kun/kan je het!

18. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Dat is dus echt de grootste onzin hoor. Roken is een geestelijke én lichamelijke verslaving en stoppen met roken kan nét zo moeilijk zijn als bijvoorbeeld afkicken van heroine om maar eens iets te noemen.
    Wie ben jij om te zeggen dat als men het graag wil, maar niet kan, dat men het dan ook niet echt wil? Wat een vooroordeel zeg.

Ik ben nu 6 weken zwanger én sinds een week gestopt maar verlang af en toe hevig naar een sigaret en ook mijn gyn zei destijds dat een sigaretje of 3 (geen 6 of 7 bij mij trouwens) geen kwaad kon, hij zei dat omdat ik op het platteland woon ik waarschijnlijk met die 3 sigaretjes alsnog schonere lucht inadem dan iemand die bijvoorbeeld in hartje Amsterdam woont.

Maar hoe dan ook, wel of niet stoppen met roken is een keuze van de mama in spe zelf maar ik vind dat er hier af en toe bikkelhard gereageerd word hoor. Beetje milder mag best en beetje meer begrip ook.

19. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Precies een keuze, dus je wilt het of je wilt het niet ;)

Ik ben echt niet van de vooroordelen, ik heb zelf 14 jaar gerookt en ben nooit langer dan een half jaar achter elkaar gestopt. Maar ik weiger simpelweg te roken als ik zwanger ben! Het is nergens voor nodig en de stress die het oplevert zit tussen je oren...je kiest er zelf voor om er gestresst door te raken of niet, het lichamelijke is hier maar een ieniemienie onderdeeltje van..

Deel Deze Pagina