roken en zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door truus12349, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik ben dan ook zo benieuwd naar hoe jullie partners het vinden dat je rookt tijdens je zwangerschap?

2. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Marco vind het niet leuk dat ik rook....

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Heb mijn vraag wat aangepast..

4. Niet meer actief

kijk wat ik dan niet begrijp en dat gebeurt momenteel in mijn fam
    een tante van me is zwanger van haar eerste kindje
    ze is bijna 40 of net 40 heeft een man met allerei gezondheidsproblemen en rookt zelf als een ketter
    dus je zult begrijpen dat zwanger worden al niet makkelijk bleek en dus hebben ze ixi ofzoiets gehad
    nou inmiddels zijn ze erachter dat ze een dochter krijgen maar het kidnje heeft een hazelipje en niet zomaar 1tje het gehemelte is waarschijnlijk ook gespleten
    en dat je dan toch gewoon een peuk op steekt na zulk nieuws en doodleuk zeggen tja roken is minder erg dan stress pff nu die vlieger gaat bij mij niet op ze rookt niet afente een peuk tegen de stress nee 2 pakjes cabalero per dag
    en dan heb ik zoiets dan verdien je het ook niet m een gezond of uberhaupt een kind te krijgen
    klinkt hard maar dat vind ik dan ook niet normaal
    ken zat mensen die afentoe rookte in de zwnagerschap en die gewon een gezond kindje hebben gekregen
    dat van het geboortegewicht enzo is onzin want mijn dochter was ook erg klein 46 cm en licht 2529 gram en ik rookte niet
    ik zelf ben geboren 8 pond 50 cm en mijn moeder rokte afentoe een peuk dus dat geloof ik niet dat veel kwaad kan (altijd meer als niet roken natuurlijk) maar echt doorpaffen pfff ik dnek dat als het kidnje er straks is het echt gaat stikken van de rook binnenhuis want ik geloof noit dat ze zo snugger zijn om buiten te roken

5. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Zal mijn antwoord aanpassen.......

Bij Mark* heb ik niet gerookt tijdens de zwangerschap.....was ervoor al gestopt na een miskraam en toen rookte ik wel....Mark* werd na een zwangerschapsduur van 6 maanden geboren en heeft heel even geleefd......

Ik ben toen weer gaan roken......weer zwanger en gelijk gestopt helaas weer een miskraam.......daarna was ik zwanger van Kim en rookte ik wel...3 sigaretjes op een dag en soms dagen niks. Kim kwam op de uitgerekende dag en mankeerdeniks...wolk van een baby en tot op heden nooit echt iets gemankeerd behalve een verkoudheid of een griep.....

Na Kim 2 miskramen.....wel en niet gerookt......

Toen ik wist dat ik zwanger was van Isa ben ik gestopt omdat er steeds meer bekend is geworden hoe slecht roken is tijdens de zwangerschap....Isa is precies een maand te vroeg geboren en mankeerd veel..........

Nu het antwoord op jou vraag! Marco vind roken tijdens de zwangerschap niet kunnen maar wist ook dat ik door alle stress er niet buiten zou kunnen....samen met de gynecoloog besproken dat die 3 sigaretjes minder kwaad zouden kunnen dan alle stress die ik had op dat moment......mijn angsten dat het weer mis zou gaan enz enz enz...
    Ik rookte ook nooit waar andere bij waren omdat je dan met de nek werd aangekeken.......en ik voelde me echt wel schuldig als ik had gerookt...

Nu rook ik dus weer......en er komt echt wel weer een dag dat ik niet meer rook.....ik sta meestal buiten of onder de afzuig kap en rook geen pakjes per dag leeg en ik geloof niet dat ik mijn kinderen veel schade toebreng omdat ze misschien zo nu en dan aan mijn rook worden bloot gesteld.....

Als ik weet dat erop een verjaardag heel erg veel wordt gerookt gaat Isa niet mee.....Kim wel....bij eetgelegenheden gaan we meestal rookvrij omdat Marco het vreselijk vind om in rook te eten.....

Maar hij vind me evengoed erg lief......ondanks dat ik rook en hij zo nu en dan een asbak moet aflebberen....

6. Elena64

Elena64 Bekend lid

22 mei 2006
    524
    0
    0
    thuismoeder
    Delft
    hier heeft hubbie er geen moeite mee dat ik rook..zelf rookt hij 1 sigaret per dag..vind ik zo knap...maar toen ik zwanger was van eva en ik heel af en toe een sigaretje opstak heeft ie er wel degelijk wat van gezegd..niet dat ie echt boos werd maar meer in de trend van..zou je dat nu wel doen..rook dan een halve enz....

meestal inderdaad rook ik buiten of onder de afzuigkap...en ik blijf ook niet weg op verjaardagen als er gerookt word...je ontkomt er gewoon niet aan..net als monique nam ik ook mijn jongste zoon nooit mee als ik wist dat er gerookt werd maar die heeft de eerste drie jaar veel bronchitis gehad..gelukkig is dit helemaal over gegaan..

7. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Meen je dit nou serieus?
    Haha, DUDE!

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Mijn vriend zou dus wel echt boos worden! Hij rookt zelf sigaren en daar word ik dan weer boos om. Hij rookt in zijn auto met raam open alleen zit ik daar af en toe ook in, en ik word er zo kotsmisselijk van dat ik in de auto zowat moet overgeven. Gelukkig houdt hij er nu wel rekening mee, alleen zit die lucht ook in zijn kleding en ik blijf het maar ruiken. Nu moet ik zeggen dat ik al misselijk word als ik op de fiets ben en ik ruik ergens een peuk..

Bij ons thuis wordt overigens niet binnen gerookt, accepteren we van niemand. Wie wil roken doet dit buiten, heb zelf menigmaal met pluutje in de regen gestaan omdat ik zo nodig moest roken :oops:

Lotte gaat niet mee naar rokerige ruimtes en wij vragen de personen bij wie we op visite gaan om niet te roken. Mijn ouders/schoonouders houden gelukkig wel rekening met roken als wij er met Lotte zijn, ze roken dan niet binnen (maar goed de lucht hangt er wel).

9. Niet meer actief

ja dat meen ik serieus hoezo

10. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    In de auto wordt bij ons nooit gerookt.....wat betreft op viste gaan bij mensen die roken....het is hun huis en ik kan ze moeilijk verbieden om te roken.....vind ik ook erg ver gaan.....

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik maak me druk om mensen zoals jij die denken alles te weten...

Mens hou aub op ... met je dat ik deze discussie gaat verliezen van jou... :) ik zelf kamp ook al jaren met mijn gezondheid en weet dus donders goed wat wel en niet kan, ik heb al een hele tijd last dat af en toe de linker kant van mijn lichaam gewoon niets meer doet en ik heb hierdoor veel dingen qua bv eten en drinken moeten laten staan omdat ze dachten dat het daardoor kwam en geloof me ik ben een echte snoeperd dus als je jaren lang intensief snoept en dan ineens moet stoppen dan is dat gewoon moeilijk en dat vind ik met roken ook zo want dat is ook een verslaving.. En er is al iemand eerder in dit topic geweest die heeft gezegd dat als het allemaal zo makkelijk is om te stoppen waarom heb je dan allemaal middeltjes en afkickkliniken in Nederland? miss omdat het toch moeilijk is om te stoppen :-k en als je eens goed had gelezen in mijn berichten dan had je kunnen lezen dat ik ook TEGEN roken ben tijdens de zwangerschap en dat ik het ook NIET goedkeur maar dat ik het best kan begrijpen dat meiden er moeite mee hebben om te stoppen na zoveel jaar...

Je doet net alsof ie alles zo goed weet.... Die meiden die blijven roken weten donders goed dat het niet goed is.voor die kleine gup.. en er zijn zat meiden die gewoon gezonde kinderen krijgen terwijl ze roken en er zijn ook zat meiden die NIET roken en die ongezonde kinderen krijgen...

En ik moest wel ff lachen om de reactie van Monique71 dat ze vertelde dat je toch wel alcohol dronk op de BBQ.... is dat dan zo gezond voor je baby ? NEE... dus ga aub niet de mensen die toch nog af en toe een peuk roken er op aan spreken dat ze het niet goed doen...

12. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Mee eens, je kunt het ze niet verbieden. Alleen kun je het ze wel vragen..wij zijn daar vrij simpel in...rook je waar ons kind bij is dan komen we niet ;)

13. billy

billy Lid

2 jan 2007
    73
    0
    0
    Meid ,

Het is erg moeilijk om te stoppen !
    Je bent jaren verslaafd en het lukt veel mensen niet om te stoppen hoor.. die paar sigaretjes doen je kindje heus niet zoveel kwaad. Mijn vk zei tegen mij meid rook er 5 op een dag das helemaal niet erg! Beter als die stress (en dat is WEL WAAR) die je hebt als je nu zou stoppen.
    En de mensen die niet roken hebben GEEN recht van spreken ! Die kunnen makkelijk praten over dat je MOET stoppen.. onzin hoor!

Groetjes WIlly en doe rustig aan !

14. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    In NL heeft gelukkig iedereen recht van spreken ;)

15. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Toen Minni een drankje nam tijdens de BBQ was ze uiteraard NIET zwanger..

16. ondertussen zitten mensen meer te stressen over dit topic als de mensen die net gestopt zijn met roken volgens mij ;)

17. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

:rolleyes: ow oke... waarom zet je dan zo'n reactie :( ik had begrepen dat ze toen ook zwanger was... want dan neem ik mijn opmerking bij deze terug.. :D

18. billy

billy Lid

2 jan 2007
    73
    0
    0
    Ik snap het ook wel maar ik rook zelf ook nog door .. iedereen weet dat het niet gezond ! maar mensen die niet roken kunnen lekker makkelijk lopen jammeren over dat het schandalig is dat je nog rookt.. ze krijgt hier de volle laag van iedereen.. je kan ook wel gewoon iemand advies op een normale manier geven ipv meteen al die rare teksten hier

19. billy

billy Lid

2 jan 2007
    73
    0
    0
    precies chantal ! dat bedoel ik dus

20. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Monique heeft zelf ook aangegeven dat haar reactie niet op zijn plaats was en heeft hiervoor haar excuus aangeboden..

Deel Deze Pagina