roken en zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door truus12349, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Ja hoor geen enkel probleem, hier is de link die je meer info zal verschaffen m.b.t. vaccins...

http://www.eqgen.nl/html/vaccins.html

Mocht je meer informatie willen hebben, stuur me dan even een persoonlijk bericht, ik heb legio documenten betreffende vaccinaties die ik je zo kan toezenden...

Groet,
    Hilde

2. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ik rook niet , ik sport 5x per week een uurtje en eet gezond en drink geen koffie/thee of alcohol. Maar je hebt helemaal gelijk dat kan je niet van iedereen verwachten iedereen doet alles op zijn/haar eigen manier wat die ook mag zijn.

3. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    En voor diegenen bij wie de link niet optimaal werkt, hier het artikel..

We zijn er allemaal mee bekent, we zijn er letterlijk groot mee geworden, ik heb het natuurlijk over vaccinaties. Al op jonge leeftijd krijgen we er mee te maken, zodra een baby 2 maanden oud is krijgt het de eerste vaccinatie. In Nederland krijg je als ouder te maken met de organisatie RVP (Rijksvaccinatieprogramma), zij zien toe op de uitvoering alle vaccinaties bij kinderen. In Nederland is een vaccinatie een beslissing die de ouders nemen, het is een recht en geen plicht. Helaas worden ouders alleen gewezen op de voordelen en niet op de gevaren van vaccinatie en ik kan u zeggen, die gevaren zijn aanzienlijk en kunnen onherstelbaar zijn. De meeste mensen zijn wel eens gevaccineerd, als kind geldt dit voor zo'n 95% van de bevolking. Uitzonderingen zijn diegene die of door hun geloofsovertuiging of door een overdachte afweging afzien van vaccinatie.

Het aantal beschikbare vaccinaties is enorm toegenomen in de laatste jaren. Zodra we horen over een dreigende epidemie is het eerste wat iedereen zich afvraagt, is er een vaccin beschikbaar? Tijdens de golfoorlog in Irak zijn de militaire massaal gevaccineerd om ze te beschermen tegen eventuele biologische wapens. De gevolgen voor deze militairen bleken rampzalig, maar hierover meer verderop. Er wordt constant gewerkt aan nieuwe methoden om mensen te beschermen via vaccins, maar heeft u wel eens gehoord van een DNA-vaccinatie?

Wie wordt gevaccineerd, wanneer en waar tegen?

Laten we allereerst eens op een rijtje zetten wat vaccinaties inhouden volgens het schema zoals de RVP die volgt.

Fase Leeftijd Injectie 1 Injectie 2
    Fase 1 2 maanden dktp+Hib Hep B a
    3 maanden dktp+Hib
    4 maanden dktp+Hib Hep B a
    11 maanden dktp+Hib Hep Ba
    14 maanden bmr Men Cb
    Fase 2 4 jaar dtp aK c)
    Fase 3 9 jaar dtp bmr

Hib=Haemophilus influenza type b
    dktp=Difterie, kinkhoest, tetanus, polio
    bmr=Bof, mazelen, rodehond
    dtp=Difterie, tetanus, polio
    Hepatitis B. Alleen voor kinderen met minstens een ouder die geboren is in een land waar Hepatitis B veel voorkomt en voor kinderen met een moeder die drager is van het virus
    Meningokokken C
    acellulaire kinkhoes
    Zoals u ziet hebben de meeste mensen voor hun tiende levensjaar al bijna tien vaccinaties gekregen. Dan hebben we nog de vaccinaties wanneer we op vakantie gaan naar landen waar een advies voor geldt. Meestal hebben we het dan over landen waar een tropisch klimaat heerst, maar ook voor landen dichterbij zoals bijvoorbeeld Turkije geldt een vaccinatie advies. Dan hebben we de griepprik die jaarlijks genomen wordt door kwetsbare groepen, dit zijn onder andere ouderen van 65 plus en mensen met bepaalde ziekten. Als laatste wil ik nog de tetanus noemen. Deze vaccinatie was jarenlang een eenmalige aangelegenheid, maar dat werd later veranderd in vijf jaar en nu is er zelfs sprake van 12 maanden werkzaamheid.

Wat zit er eigenlijk in een vaccin?

Vraag maar eens aan uw arts wat er nu eigenlijk in een vaccinatie zit, of het nu de griepprik is of een andere vaccin. Grote kans dat uw arts daar geen antwoord op heeft. en dat is op zijn minst al zorgwekkend. Als je mensen vraagt wat er in een vaccin zit, dan is er een deel die geen idee heeft en een deel die denkt dat er een levend virus in zit. Het oorspronkelijk idee achter een vaccinatie is het immuun systeem te stimuleren tot het aanmaken van een antistof, door een kleine hoeveelheid van het virus te injecteren. Nu klinkt dit idee op zich heel aannemelijk, maar er worden een aantal belangrijke zaken over het hoofd gezien, hierover later meer.

Maar wat zit er nu echt in een vaccin, laten we er een aantal op een rijtje zetten.

In een griepprik zitten de volgende gifstoffen:
    Ethyleen glycol = antivries; Phenol = een
    desinfecteringsmiddel; Formaldehyde = kankerverwekkende stof;
    Aluminium = deeltjes die je hersencellen aantasten; Thimerosal (kwik) =
    desinfecteringsmiddel tast immuunsysteem aan en veroorzaakt
    hersenbeschadiging; Neomycin & Streptomycin = anti-biotisch en
    geeft allergische reacties.

DPT - Difterie en Tetanus Toxoide en Pertussis Vaccine
    SmithKline Beecham Pharmeceuticals 800-366-8900 x5231
    Wat zit er in? Aluminium fosfate, formaldehyde, ammonium sulfaat,
    Rode bloedcellen van schapen, glycerol, sodium chloride, thimerosal
    medium: porcine (PIG) pancreatic hydrolsate van kaasstof.

Hepatitis B
    SmithKline Beecham Pharmaceuticals 800-633-8900 x5231
    Inhoud: aluminum hydroxide, thimerosal.
    Medium: gist (mogelijk 5% overblijfsel).

MMR
    (mazelen, bof, rode hond)
    Levende virussen vaccin Merck & Co., Inc. 800-934-5556
    Inhoud: sorbitol, neomycin, gehydroliseerde gelatine.
    Mediums: M&M kippen-embryo.
    Rode Hond (Rubella) - Human diploid cells (van menselijke foetus weefsel). Diploïde betekent: het aanwezig zijn in de lichaamscellen van het normale aantal menselijke chromosomen, in dit geval van foetussen)

Vaccines gegroeid in geaborteerde foetus cel culturen:
    Waterpokken, VARIVAX: Merck
    Hepatitis A, VAQTA: Merck
    Polio (oral), Poliovac, Canada: ConnaughtPolio,
    IMOVAX: Connaught
    Rabiës, Imovax: Pasteur Merieux
    Rode Hond, MERUVAX: Merck

Als we naar de ingrediënten kijken zien we een aantal ronduit bizarre zaken staan.

Thimerosal (kwik)

Allereerst thimerosal, een product dat hoofdzakelijk uit kwik bestaat, kwik is zo'n beetje de meest giftige stof voor de mens. Mensen die met kwik werken (dimethyl kwik) hebben speciale handschoenen aan die voorkomen dat er kwik op hun huid komt, een druppel op je huid is al genoeg om binnen een paar maanden te sterven.

Een ander zeer nare eigenschap van kwik is dat hoeveelheden die je niet doden zich ophopen in je hersenen en daar letterlijk je hersenweefsel wegvreten. Dit proces stopt ook niet, eenmaal in je hersenen blijft het kwik jaar in jaar uit zijn vernietigende werk doen. Wat doet dit in hemelsnaam in een vaccin?

Als reden wordt opgegeven dat het er is om bacterie groei tegen te gaan in het vaccin. Inmiddels blijkt uit jarenlange studies dat kwik bovenaan de lijst staat als de veroorzaker van ziekten als Alzheimer. Een vooraanstaand onderzoeker stelt zelfs dat het opeenvolgend nemen van drie griepprikken je kans op Alzheimer met een factor TIEN toeneemt. Dit kan ook verklaren waarom er de laatste 10 jaar een explosie is en het aantal gevallen van Alzheimer en de aanwezigheid van Thimerosal in vaccins. Thimerosal staat ook als hoofdverdachte in de lijst als het gaat om de explosieve toename van Autisme. Alleen al in de Staat California tonen officiële cijfers aan dat 10 jaar geleden 1 op de 2000 kinderen aan Autisme leed, terwijl dat getal inmiddels ligt op 1 op de 165. Kinderen die door een vaccinatie Autistisch zijn geworden verslechteren met de jaren alleen maar, dit komt omdat het kwik zijn vernietigende werking in de hersenen blijft doen.

Er zijn alternatieve voor Thimerosal, maar vaccinaties zonder Thimerosal zijn nog steeds zeer beperkt beschikbaar.

Formaldehyde
    Nog zo'n bizarre stof die zijn weg vindt in de cocktail van een vaccin. Formaldehyde is bekend in het gebruik om dode mensen of dieren te conserveren.
    De bekende kikker in het glas met vloeistof in het laboratorium op school of universiteit ligt dus in een bad van Formaldehyde. Wat doet dit in een vaccin en wat heeft dit in hemelsnaam te maken met het voorkomen van een griep? Onderzoek naar de werking van Formaldehyde hebben aangetoond dat het een kankerverwekkende stof is.

Ethyleen glycol

Een chemische stof die we gebruiken als koelvloeistof in de radiator van uw auto of motorfiets. Bekend is dat 30 milliliter al dodelijk is, het is dus een zeer giftige stof. Tja, wat moet ik hier nog aan toevoegen?

Aluminium

Afhankelijk van de hoeveelheid die we binnen krijgen, kan aluminium kanker aan long, borst en blaas veroorzaken en is er een relatie met Alzheimer.

Human diploid cells, gemaakt van menselijke foetus weefsel
    Veel mensen hebben een mening over wel of geen wetgeving rondom abortus, maar vrijwel niemand is zich bewust wat er gebeurd met al die dode foetussen. Nou, ik kan u melden dat er levendig in gehandeld wordt, de meeste dode foetussen belanden dus in vaccinaties, de rest als collagen in gezichtcrèmes (kijkt u maar eens op de verpakking en weet dat u cellen van een dode foetus op uw gezicht smeert). Het is niet alleen een walgelijk gegeven, maar er is ook nog eens sprake van kannibalisme, ronduit gruwelijk. Wederom, wat doet een foetus in een vaccin?

Golfoorlog experimentele vaccinaties

Ik zou nog even terugkomen op de vaccinaties die de Amerikaanse militaire hebben gekregen voordat de golfoorlog uitbrak in 1991. Het betrof experimentele vaccinaties tegen chemische en bacteriologische wapens. De gevolgen bleken ingrijpend, vele werden direct ziek, andere pas maanden later. Van de 650.000 ingezette militaire die deze vaccinatie ondergingen, raakte er 250.000 totaal arbeidsongeschikt. Nog eens 200.000 militaire raakte deels arbeidsongeschikt, wat het totaal brengt op zo'n 450.000 militaire, oftewel tweederde van alle gevaccineerde mannen en vrouwen.

Een duidelijk en vreselijk voorbeeld hoe gevaarlijk vaccinaties kunnen zijn.

Ons immuun systeem behoord ons te beschermen

Ons immuunsysteem is er niet voor niets, het is er om ons te beschermen tegen allerlei ziekten, bekend en onbekend. Komen we in contact met een bacterie of virus, dan moet deze zich eerst een weg banen langs diverse verdediging mechanisme.

Onze huid is zo'n eerste barrière, inhaleren we ziekten, dan dienen onze longen als barrière. Ziekten die we via ons drinken of eten binnenkrijgen zullen ook hier via maag of darmstelsel een weg moeten banen naar onze bloedbaan.

Een vaccinatie omzeilt al deze natuurlijke beschermingslagen, het levende virus (plus al dat andere gif) komt vrijwel direct in onze bloedbaan terecht.
    Overdenking

Dit alles is maar een tipje van de ijsberg, in de kolom artikelen zal ik zoveel mogelijk goed onderbouwde informatie verzamelen. Het zal uw denken over vaccinaties voor altijd veranderen en ook u zult zich gaan afvragen of de gezondheidsrisico's van een vaccin niet groter zijn dan de dreiging van een epidemie. Overigens, zowel in de grote griepepidemie van 1918 (Spaanse Griep) alsook in een epidemie die in Duitsland vele het leven kosten, is van bekend dat de meeste doden vielen onder diegene die een vaccinatie hadden ondergaan. Hierover zal ik informatie verzamelen, aangezien er voldoende data bestaat om aan te tonen dat vaccinaties juist eerder een epidemie veroorzaken dan tegengaan.

Veel deskundigen op het gebied van vaccinaties vergelijken het nemen van een vaccinatie met het spelen van Russies Roulette.

Als laatste wil ik u nog meegeven, een goed functionerend afweer systeem voorkomt dat u slachtoffer wordt van een bacterie of een virus. Het is dus beter om uw immuunsysteem te optimaliseren door een gezonde levensstijl, dan met een slecht immuunsysteem te vertrouwen op een vaccinatie. In mijn sectie gezondheid zal ik veel aandacht schenken aan welke keuzen u kunt maken die uw algehele gezondheid ten goede zal komen.

*-*-*-*- einde artikel
    Groet Hilde

4. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
  5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dit zijn links voor ( tegen vaccinatie)

Maar ik bedoelde de link stoppen met roken en dood neervallen bij stoppen.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Die link van vaccinatie gaat wel erg diep zeg!

Het doet me denken aan de simulacrumtheorie van Baudrillard en de hyper-realtiteit.

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    over vaccinaties: maar het weegt niet op tegen alle ziektes die je wel kan krijgen als je niet gevaccineerd bent.

Er zullen misschien 1 op de duizenden ziek worden door vaccinaties maar weer duizenden worden er gered van de meeste ziektes.

Griepprik wordt toch ook alleen gegeven aan mensen met een zwak immuumsysteem die anders dood zouden gaan als ze de griep zouden krijgen.

Kijk weet niet veel van medicijnen maar mijn vriend werkt er dagelijks mee en ik had hem ook een folder laten zien die tegen vaccinaties was. Maar hij was er hier totaal niet mee eens vooral als je kinderen/volwassen binnen ziet komen in het ziekenhuis die geen vaccinaties hebben gehad en hoe ze er nu aan toe zijn.

En over roken ik ben er ook over eens als je niet eens de moed/motivatie hebt om te stoppen voor je eigen vlees en bloed dan waarvoor wel?

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb link aan mijn vriend doorgestuurd, ben benieuwd wat hij ervan vindt. Ik zal mijn kind wel degelijk inenten.

Zijn er hier mensen die hun kinderen niet willen inenten?

10. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Onze dochter is gevaccineerd, ik heb wel een collega die ervoor gekozen heeft zijn zoon nog niet te vaccineren maar dit pas te doen wanneer het kindje wat ouder is.

Ik kan me voorstellen dat het voor kinderen niet altijd schadelijk is een ziekte door te maken. Neem bijvoorbeeld rode hond, voor kind relatief veilig..maar stel dat kind rode hond heeft en in aanraking komt met een zwangere vrouw!

Ik ben blij dat er vaccinaties zijn en de risico's voor de bevolking hiermee verminderd worden..

11. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Die eerste link over vaccinatie is van Rick (wie is Rick) en die begint met een vette spelfout...

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb ff een andere topic geopend want anders gaan we hier heel erg off topic :D

13. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    ”Belangrijk is, nooit op te houden met het stellen van vragen”.
    Albert Einstein

*

”Vaccinaties zijn veilig en effectief”…
    Is deze politiek correcte, en alom geaccepteerde bewering waar?
    Wie kijkt bewust daaraan voorbij?
    Een goede verstaander kan uit de aanprijzingen van het nieuwe acellulaire kinkhoestvaccin gemakkelijk alle gevaren afleiden die het oude heelcel vaccin jarenlang onbeperkt kon veroorzaken. Maar wie realiseert zich dat de meest schadelijke component daarvan, het pertussis toxine, nog altijd aanwezig is in het nieuwe, alom geprezen vaccin?
    Met het weglaten van delen van de waarheid, worden zowel artsen, verpleegkundigen, als ouders in een waan van veiligheid geplaatst.
    Eén die verder gaat dan alleen betreffende het kinkhoestvaccin.

Causaal verband
    In 1987, tijdens haar onderzoek naar ademhalingspatronen van baby’s, stuitte de Australische wetenschappelijk onderzoeker Dr. Viera Scheibner tot haar grote verrassing op het oorzakelijk verband tussen vaccinaties en wiegendood. Nadat zij haar conclusie had gedeeld met de kinderartsen met wie zij tijdens deze studie samenwerkte, bleken deze haar plotseling te mijden. Dat zette haar aan om in de officiële medische literatuur op zoek te gaan naar wat vaccinaties feitelijk teweegbrengen. De epidemie onder uitsluitend ongevaccineerden is zij daarin nog altijd niet tegengekomen. Integendeel.
    Scheibner’s nauwgezette analyse van enkele tienduizenden pagina’s van de geaccepteerde ’peer reviewed’ research beschrijft zij in twee boeken: ’Vaccination, a Medical Assault on the Immune System’ en ’Behavioral Problems in Children, the Vaccination Link’.
    Zowel vóór, als na Dr. Scheibner’s ontdekking komt in geen enkel wiegendoodonderzoek ooit het woord ’vaccinatie’ voor. Evenmin staat de vaccinatiestatus van een wiegendoodbaby ooit vermeld in het rapport van de patholoog-anatoom.

Vaccins, kanker en aids
    Wie staat ooit stil bij het feit dat een vaccin heel wat meer bevat dan alleen de gedode of verzwakte ziektekiem van de ziekte waartegen men op deze wijze bescherming tracht te creëren? De toxiciteit van zowel de ingrediënten in, als van de toevoegingen aan vaccins wordt vrijwel nooit aan de orde gesteld. Afhankelijk van de gebruikte vaccins zijn dat meetbare stoffen als kwikverbindingen, formaldehyde, aluminiumfosfaat, 2-fenoxyethanol, mononatriumglutamaat (MSG, ofwel Ve-tsin); en de niet meetbare, onbekende hoeveelheden onbekende virussen en bacteriën afkomstig van de dierlijke cultuurbodems waarop de virale en bacteriële componenten van de vaccins werden gekweekt.

Verschillende virussen werden of worden op apenniercelculturen gekweekt: pokken, mazelen, rode hond en hepatitis B. Zo zijn tussen 1954 en 1963, maar ook daarna, enkele honderden miljoenen mensen met het apenvirus SV40 besmet. Dit virus heeft één in 10.000 partikels dat niet wordt geïnactiveerd door formaldehyde, aldus Dr. Maurice Hilleman, jarenlang hoofd vaccinontwikkeling van Merck, in een niet uitgezonden radio interview in 1987 met medisch historicus Edward Shorter. Hij vervolgt met dat hij met het invoeren van African Greens (apen) als basismateriaal voor het vervaardigen van poliovaccins, aids de wereld heeft binnengebracht. Hij beschrijft hoe het geen aandacht schenken aan de wilde virussen waarmee deze dieren waren besmet, een in die jaren correct wetenschappelijk handelen was. Bacterioloog Dr. Bernice Eddy meldde al in 1954 aan de National Institutes of Health dat de apenvirussen in zowel de geïnactiveerde Salk-, als in de levende Sabin poliovaccins niet werden geïnactiveerd door formaldehyde, en dat deze bovendien in hamsters kanker veroorzaakten. Referend aan Stewart en Eddy heette het SV40-virus dan ook oorspronkelijk het SE polyoma virus. In 1971 waarschuwde Eddy de Amerikaanse senaat nadrukkelijk voor de huidige, wereldwijde kankerepidemie. Dit SV40-virus wordt tegenwoordig in een groot aantal hersentumoren teruggevonden. Leukemie en andere vormen van kanker in kinderen zijn vaak het resultaat van antigene stimulatie, ofwel vaccinatie, Giardi et al bevestigden dat het kankerverwekkend effect van SV40 specifiek uitgesproken is in jongere individuen.

Onjuiste voorstelling van zaken

Dr. Viera Scheibner vond in de literatuur dat DTK-vaccinaties polio kunnen veroorzaken. De beste manier om geen polio of een andere infectieziekte te krijgen, is om verre te blijven van onder meer suiker, aspartaam, koemelk, en vaccinaties. Is bijvoorbeeld polio eenmaal een feit, dan zijn doseringen van tientallen grammen vitamine C – ter vermijding van diarree (darmtolerantie) in de vorm van intraveneuze toediening van natriumascorbaat – in staat om de verlammingsverschijnselen te voorkomen, dan wel te genezen.
    Omdat vitamine C niet is te patenteren, en bovendien veel medicijnen overbodig maakt, wordt de levengevende kennis over deze stof categorisch genegeerd, dan wel actief onderdrukt. Nederlandse artsen die tegengesteld aan dit heersende officiële standpunt zouden wensen
    te handelen, lopen de kans te worden geëxcommuniceerd. De officiële, peer censored medische literatuur moffelde de bevindingen van tweevoudig Nobelprijswinnaar Linus Pauling, de ’vader’ van de megadoseringen vitamine C, krachtdadig weg.

Het kwik in vaccins, toegevoegd om fabrikanten hun product in grotere eenheden te kunnen laten aanbieden, blijkt in tweeërlei opzicht een farce. In 1982 produceerde de FDA een memo waarin werd gemeld dat kwik als houdbaarheidsmiddel niet betrouwbaar, niet veilig en niet effectief is. Het ging daar om mercurochroom, huidbleekmiddelen, oog-, en oordruppels. Over vaccins werd niet gerept. Wat het kwik daarin teweegbrengt, is schade aan de onvolgroeide hersenen van foetussen, baby’s en kleine kinderen. In zijn boek Evidence of Harm beschrijft medisch journalist David Kirby hoe in Amerika autisme de laatste jaren met gemiddeld 500% is toegenomen. De verschijnselen ervan blijken nauw overeen te komen met die van kwikvergiftiging. Chelatie (binding en excretie van zware metalen) geeft bij veel van deze kinderen een radicale vermindering van de symptomen. Binnen één doktersbezoek kunnen Amerikaanse baby’s 125 maal de door de EPA (Environmental Protection Agency) nog veilig geachte dagelijkse dosis kwik ontvangen. Niet overeenkomende maataanduidingen werken onduidelijkheid in de hand: de veilige dagelijkse limieten zijn uitgedrukt in microgrammen, op vaccinflesje staat kwikgehalte aangegeven in procenten. Het duurde nota bene tot de jaren rond 1990 tot ooit iemand van het CDC het sommetje maakte hoeveel microgram kwik een baby per vaccinatieronde feitelijk binnenkrijgt.
    Verder werden de uitkomsten van een onderzoek van het CDC (Centers for Disease Control) naar de relatie tussen ADHD en de kwikbelasting door vaccins bij jonge kinderen zodanig bewerkt dat de oorspronkelijke, zorgwekkende bevindingen van februari 2000, niet waren terug te vinden in de publicatie in Pediatrics in november 2003. Ook verzuimde men te vermelden dat statisticus Tom Verstraeten, leider van dit onderzoek, al in 2001 was overgestapt naar farmagigant en vaccinproducent GlaxoSmithKline (GSK) in zijn geboorteland België. Aan het wegmasseren van de alarmerende cijfers werd zelfs een geheime meeting gewijd: op 7 en 8 juni 2000 vergaderden de leden van het CDC’s National Immunization Program in Simpsonwood, Georgia, met elf consultants, en 49 specialisten vanuit federale-, en nationale gezondheidsinstituten, universiteiten, en vaccinproducenten – een UPI-rapport (juli 2003) meldt een enorm web van belangenverstrengelingen tussen het CDC en vaccinproducenten. Uit de Simpsonwoodnotulen blijkt hoe kritiek en protesten van Verstraeten, en kinderartsen William Weil en Richard Johnston krachtig onder het tapijt werden geveegd: het belastend causale verband moest verdwijnen.
    Onafhankelijk onderzoek door wetenschappers David en Mark Geier bevestigde Verstraeten’s oorspronkelijke conclusies: voor kinderen die in de eerste drie levensmaanden drie kwikhoudende vaccins krijgen toegediend, bestaat er ten opzichte van een kwikvrije controlegroep een tweeëneenhalf maal grotere kans op het ontwikkelen van autisme en ADHD – een risico dat met ieder volgend kwikhoudend vaccin exponentieel toeneemt. Publicatie van deze bevindingen werd geweigerd. Let overigens wel: de kwikvrije controlegroep stond wel bloot aan alle andere toxinen in vaccins. Een vergelijking met niet-gevaccineerde kinderen zal ongetwijfeld een nog dramatischer verschil laten zien.

Non-specific stress syndrome
    Wat Dr. Scheibner in de computer print-outs van de logaritmisch calibrerende ademhalingsmonitor CotWatch bij alle aan haar studie deelnemende baby’s ontdekte, is dat de gifstoffen in vaccins teweegbrengen wat onderzoeker Dr Hans Selye in 1937 definieerde als het non-specific stress syndrome: wanneer een giftige stof een mens of een zoogdier binnenkomt, volgt het lichaam daarop een specifiek reactiepatroon:
    1. Met een piek in de eerste 24 uur na de insult vangt de alarmfase aan: het lichaam mobiliseert alle verdedigingsmechanismen, de corticoïde activiteit neemt enorm toe;
    2. Het moment van de volgende stresspiek verschilt per individu: op dag 5, 6 of 7 zet deze de weerstandfase in. Het lichaam werkt dan op maximale verdedigingscapaciteit;
    3. Met de derde piek op dag 16 wordt deze periode afgesloten, waarna de uitputtingsfase begint: alle verdedigingsmogelijkheden zijn opgebruikt en het organisme kan bezwijken. Men kan deze uitputtingsfase ook beschouwen als een crisispunt, meestal wordt dit gevolgd door herstel;
    4. Een vierde piek is ten slotte te zien op dag 24.
    Geen lichaam kan een voortdurende staat van alarm volhouden. Wanneer het organisme zodanig ernstig wordt aangevallen dat deze voortgaande blootstelling niet met het leven verenigbaar is, volgt de dood binnen enkele uren of dagen. Toen Dr Scheibner haar conclusies omtrent het verband tussen vaccinaties en Selye’s specific stress syndrome toetste op de gegevens van wiegendoodbaby’s, vond zij dat hun respectieve doodsmomenten clusterden rondom de hierboven beschreven piekmomenten. Maar dien verstande dat het stervensmoment van de oudere baby’s relatief later viel dan dat van jongere.

Het onvermogen van een individueel lichaam om adequaat te reageren op een insult door vaccins, leidt tot klassieke ziekteverschijnselen, uitvoerig door Selye beschreven. Zo kan onder bepaalde omstandigheden (een overmaat aan) het hormoon desoxycorticosteron (DOC) hersenbeschadigingen teweegbrengen. Wanneer daarbij tegelijkertijd sprake is van vasculaire laesies, kan dit grote delen van de hersenen verwoesten. En ziedaar de elementen die, geholpen door de mantra ”Vaccinaties zijn veilig en effectief”, nog te vaak leiden tot diagnoses als ’wiegendood’ (SIDS), ’shaken baby syndrome’ (SBS) en ’Münchausen by proxy’ (MSP) – stuk voor stuk etiketten die niet alleen het verband met vaccinaties verhullen, maar ook de schuldvraag afwentelen op zich van geen kwaad bewuste ouders en verzorgers.

Acute vitamine C deficiëntie: scheurbuik
    ’SBS-verschijnselen’ ontstaan wanneer het lichaam, als antwoord op de overmaat aan gifstoffen in vaccins, alle in de weefsels aanwezige vitamine C mobiliseert. Dit leidt tot acute, totale vitamine C deficiëntie: scheurbuik, ofwel de ziekte van Barlow.
    Temidden van 325 andere fundamentele rollen is één van de meest belangrijke, want levensvoorwaardelijke functies van het essentiële macronutriënt vitamine C, die van bijdrage in de hydroxylase van onder meer procollageen proline. In de synthese naar hydroxyproline is vitamine C onmisbaar als co-factor van het enzym prolyl hydroxylase. Hydroxyproline, vrijwel alleen voorkomend in collageen, stabiliseert de drievoudige helixstructuur daarvan, door tussen de strengen waterstofbruggen te bouwen. Dit maakt vitamine C onontbeerlijk in het handhaven van de integriteit van bloedvaten, botten, en dentine…
    Door het verzwakken van het collageen, gebrekkige osteoïde matrixformatie, en toename in de botresorptie leidt acute vitamine C deficiëntie tot verschijnselen die al te gemakkelijk worden verward met SBS, waaronder intercraniale bloedingen (subdurale en retinale hematomen), botbreuken (vooral aan ribben en ledematen). Dat acute scheurbuik bij baby’s kan voorkomen, is nog nooit onderzocht… en dus ook nog nooit weerlegd.
    Net zoals het (gebrek aan) niveau van vitamine C in het bloed predisponeert tot infectie, en vice versa, is er een omgekeerd evenredige relatie tussen het niveau in het bloed van vitamine C en dat van histamine. Daarom is het meer wetenschappelijk verantwoord om de plasmaniveaus van vitamine C en de volbloed niveaus van histamine vast te stellen, vooraleer simpelweg – want zonder te willen horen wat h/zij zegt – een ouder van kindermishandeling te beschuldigen…

Vaccinaties versus natuurlijke immuniteit

De vaccinatiegedachte gaat uit van Louis Pasteur’s stelling dat men de ziektekiem die vanuit de buitenwereld op ons afkomt, moet bestrijden. Pas op zijn doodsbed herriep hij dit uitgangspunt: ”Le microbe ce n’est rien, c’est le milieu”, ofwel: ”Het gaat niet om het bevechten van die microben, zorg ervoor dat het lichaam als geheel sterk is!” Daarmee gaf hij zijn tijdgenoten Claude Bernard en Bernard Béchamps eindelijk gelijk: deze onderzoekers hadden onder hun microscopen de essentiële gedragsverschillen waargenomen tussen cellen en microben in respectievelijk een zieke, en gezonde omgeving. Maar omdat er op zijn oorspronkelijke stelling inmiddels een zeer profijtelijke industrie van start was gegaan, trof Pasteur’s rechtzetting van zijn eigen bewering het lot van vrijwel iedere rectificatie: deze werd verzwegen en genegeerd.
    Met uitzonderingen van ziekten zoals tuberculose en de ziekte van Lyme (borreliose) wordt werkelijke, levenslange immuniteit tegen een infectieziekte maar op één manier verkregen: door het doormaken van de ziekte zelf. De angst voor mogelijke complicaties, zoals vooral bij polio en mazelen, zet al gauw de deur open naar een snelle en kritiekloze acceptatie van de marketingformule ”Vaccinaties zijn veilig en effectief”. Maar zijn de ziekten waartegen wordt gevaccineerd werkelijk zo gevaarlijk? En zo ja, voor wie? Staan we daarbij inderdaad machteloos in het voorkomen van complicaties en restverschijnselen? Is het waar dat vaccinatie het lichaam tegen deze ziekten beschermt? Of zou het natuurlijk proces van het doormaken van een infectieziekte op de langere termijn één of meer natuurlijke functies kunnen hebben? Zijn er ook andere manieren en benaderingen om deze ongewenste complicaties en restverschijnselen te vermijden, dan wel te verzachten? En als dat zo is, is er een reden waarom de (wetenschappelijke) kennis daarover wordt verzwegen?

Geleide fantasie
    Een algemeen geaccepteerde, politiek correcte bewering als ’vaccinaties zijn veilig en effectief’ is absoluut niet hetzelfde als een correcte bewering. Toch wordt deze mantra te vuur en te zwaard verdedigd. Zo tracht men door het weglaten van delen van een grafiek de toehoorders te overtuigen van een waarheid die geen werkelijkheid is. Lang voordat er enig vaccin werd toegepast, waren vele infectieziekten al op hun retour, sommige zelfs al voor 90% (pest, roodvonk). Wanneer op een Amerikaanse vaccinconferentie een vertegenwoordiger van de CDC grafieken toont van de teruggang in infectieziekten waarvoor vanaf rond 1960 werd gevaccineerd, vertonen deze – volgens de verwachting – een neergaande lijn. Zodra men deze grafiek echter completeert met de gegevens van de jaren vóór 1960, wordt duidelijk dat deze daling al veel eerder, en vooral ook veel pregnanter had ingezet. De reden: verbetering van sanitaire omstandigheden, riolering, voeding, waterzuivering, etc.

Voorts kan men de effectiviteit van een vaccin heel aannemelijk maken door definitie en parameters van de desbetreffende ziekte te veranderen. Om polio uitgeroeid te kunnen verklaren, werd de maatstaf voor een epidemie verschoven van 20 naar 35 gevallen per 100.000. En de verlammingsverschijnselen moesten in plaats van binnen 60 dagen, pas na 60 dagen zijn opgelost http://www.vaclib.org/intro/poliotetviera.htm. Onafhankelijk onderzoeker Leonard Horowitz (Emerging viruses, aids and ebola – nature, accident, or intentional?) wijst op de coïncidentie dat terwijl polio razendsnel is ’uitgebannen’, het verwante meningitis in de epidemiologische tabellen als een komeet is omhooggeschoten. Catherine Diodati wijst er op pagina 116 van Immunization History, Ethics, Law and Health op hoe met nieuwe diagnostische namen de aandacht van de ontvanger wordt bespeeld: ’aseptische of virale meningitis’ ter vervanging van ’non-paralytische polio’. Ook Beddow Bayly, auteur van The Case Against Vaccination meldt hoe sinds de introductie van vaccins, de gevallen van de diverse ziekten niet alleen simpelweg onder een andere naam worden gerubriceerd, maar dat het Britse Ministry of Health heeft toegegeven dat in de diagnose de vaccinatiestatus van het individu een bepalende factor is. Wanneer een zwaar hoestend kind is gevaccineerd, moet in Nederland de term ’pseudo-kroep’ ons in de waan brengen dat het levensgevaarlijke kinkhoestvaccin effectief is geweest. Terwijl het officiële enthousiasme over het ’nieuwe’ acellulaire kinkhoestvaccin wordt uitgedrukt in het noemen van de vele gevaren van het jarenlang toegepaste heelcel vaccin, let ondertussen niemand op de toxiciteit van het in beide vaccins aanwezige pertussistoxine: een stof die over de hele wereld door onderzoekers wordt gebruikt om bij laboratoriumdieren hersenontstekingen te veroorzaken.

En naast de gevolgen van dit soort giftigheid van vaccins, blijkt uit de medische literatuur telkens weer dat vaccins de ziekte waartegen werd geënt, juist veroorzaken – doordat vaccins het lichaam niet immuniseren, maar voor de desbetreffende ziekte gevoelig maken.

Vaccinatie brengt virussen direct de bloedstroom in. En in plaats van ziekte te voorkomen, dwingt dit de ziekte, in een chronische vorm, dieper het lichaam in, vanwaar de virussen rechtstreeks de vitale organen kunnen aanvallen.

De realiteit in Nederland

Na maanden van wachten is de baby eindelijk geboren. Moe en trots kijken de jonge ouders naar de vrucht van hun liefde: een volmaakt miniatuurmens, volledig op hun liefdevolle zorg en aandacht aangewezen. Dag en nacht zijn de ouders hun kind toegewijd, gedrieën wennen ze aan hun nieuwe leven.

Op het consultatiebureau wordt de ouders uitgelegd dat het in het belang van de gezondheid van hun kind is dat hij nu, twee maanden oud, wordt gevaccineerd. Men voegt daaraan toe dat vaccinaties veilig en effectief zijn, en dat het hier gaat om een medische standaardprocedure.

In de rij met anderen en hun baby’s ziet ook dit ouderpaar geen aanleiding om de autoriteit van de consultatiebureauarts en diens uitspraken in twijfel te trekken. Hun aandacht reikt daarom niet veel verder dan de pijn van het toezien hoe een injectienaald het perfecte huidje van hun baby doorboort, en hoe een vloeistof, waarvan men hen overtuigde dat die hem in zijn verdere leven tegen de calamiteiten van diverse ziekten zal beschermen, zijn weerloze lichaampje wordt binnengespoten.

Thuisgekomen na zijn eerste gecombineerde toediening van DaKTP+Hib-, en Hepatitis-B-vaccins, begint de tot dan toe zo tevreden baby ontroostbaar te krijsen. Urenlang. Zonder ophouden. Hij krijgt koorts. Hij eet niet. Hij slaapt niet. Hij gilt. Zijn beide beentjes zwellen op. Van pure uitputting valt hij ten slotte 24 uur later in slaap.

Ondanks zijn zeer heftige reacties krijgt deze baby volgens het entprogramma een maand later opnieuw een serie vaccins ingespoten; ditmaal ontbreekt het Hepatitis-B-vaccin.

In de uren daarna is het geluid van zijn gehuil anders dan de eerste keer. Hij zakt nu weg in een versuffing waaruit hij nog maar moeilijk wakker te krijgen is. Zijn koorts loopt hoog op. Nu zwelt maar één beentje, dat waarin de prik werd gegeven.

In de week voorafgaand aan zijn derde geplande vaccinatie is de baby koortsig en snotterig. De huisarts sust geruststellend.

Ondanks de ernstige verschijnselen na de eerste twee entingen, gaat de derde vaccinatieronde volgens officieel plan gewoon door. Weer omvat deze zowel DaKTP en Hib, als Hepatitis-B.

De navolgende nacht huilt de baby opnieuw zonder ophouden, zijn koorts loopt op tot 40 graden. Hij eet niet. Wat met grote moeite toch naar binnen kwam, gooit hij er direct daarna weer uit. Om half 5 ’s morgens valt hij eindelijk in slaap. De eerste fles van die dag spuugt hij weer uit. Van uitputting valt hij rond 8 uur in zijn wipstoeltje opnieuw in slaap.

Wanneer de vader hem zijn tweede fles wil geven, lijkt de baby daarin plotseling te stikken, om te eindigen in een stuip. De vader draait het kind om en klopt hem op de rug zodat hij zich niet kan verslikken. Plotseling voelt hij het lijfje in zijn handen verslappen.

Hij tilt een armpje op, doelloos valt het terug. Wanneer hij de baby weer naar zich toekeert, blijkt deze te zijn gestopt met ademen. Zijn gezichtje is blauw.
    Met zijn zoon in de armen rent de vader naar de huisartsenpraktijk onder in de flat waar hij woont. Daar vindt hij de deur gesloten, men zit in vergadering. Op zijn wanhopig bellen en bonzen wordt pas na enige tijd gereageerd. De aanwezige verpleegkundigen raken daarop zodanig in paniek, dat zij, anders dan het waarschuwen van 112, niet tot adequaat handelen in staat zijn.

In een ultieme poging zijn kind te redden, begint de vader daarom zelf met beademen. Wanneer het ambulancepersoneel arriveert, blijkt bij het ontbloten van het babylijfje dat de borstkas geheel is dichtgeklapt. Men slaagt er ten slotte in de baby weer te laten ademen.

Nog steeds in coma wordt het kind vervolgens naar het ziekenhuis overgebracht.
    Daar aangekomen, laat de vader zijn paniek en wanhopige boosheid zien. Dat is voor genoeg om enige tijd later de schade aan de baby – bloedingen in de retina en de hersenen – zonder verdere omhaal aan kindermishandeling toe te schrijven.

En terwijl deze vader in werkelijkheid niets anders heeft gedaan dan gehoorzaam opvolgen wat hem werd geadviseerd, wordt hij aangeklaagd op beschuldiging van het schudden van zijn baby…

Een half jaar later is deze aanklacht tegen de vader nog altijd niet in behandeling genomen. Wel is de baby officieel uit huis geplaatst. Beide ouders worden door de gezinsvoogd van de Raad voor de Kinderbescherming dwarsgezeten.

In het ziekenhuis waar hun zoontje verblijft, worden zij, mede vanwege hun Turkse afkomst, gediscrimineerd. Ze hebben er machteloos moeten toezien hoe een vastgegroeide sonde zonder verdoving uit zijn lichaampje werd verwijderd.

Verder hebben ze plompverloren te horen gekregen dat wanneer hun kind een terugval krijgt, hij onder de code ’niet reanimeren’ valt. De optie om tegen die beslissing in actie te komen, lijkt hen niet gegeven. Ondanks hun verzoek tot herziening nam een tweede ziekenhuis dit advies over.

Melding en objectiviteit
    Geen van de betrokken artsen nam de moeite om de in het kader beschreven ’bijwerkingen’ van de vaccins bij het RIVM te melden. Volgens hun recht hebben de ouders dat ten slotte maar zelf gedaan. De letterlijke weergave van het daaropvolgend gesprek met een RIVM-medewerker laat zien dat dit instituut nog altijd vooral de veiligheid van het vaccinatieprogramma beschermt. Via intimidatie en verdraaiing, door diverse consultatiebureauartsen bevestigd als een in jarenlange toepassing scherpgeslepen tactiek, zijn de waarnemingen van ook deze ouders naar het rijk der fabelen verwezen.

De reden voor deze handelwijze wordt duidelijk in de belangenverstrengeling van dit instituut. Het RIVM ontwikkelt, produceert en verkoopt vaccins, moet de meldingen van de bijwerkingen bijhouden en beoordelen, en is adviesorgaan voor de regering. Dat enkele jaren geleden binnen het gebouw van het RIVM het Nederlands Vaccin Instituut werd opgericht, als ’agentschap van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport’, is voornamelijk een verandering op papier.

Hoe kunnen de verstrengelingen binnen dit instituut, de mede hieruit volgende onderrapportage, en de op de een interval van hooguit 2 dagen gebaseerde beoordelingen voor het causale verband tussen de negatieve effecten en vaccins, ooit leiden tot een wetenschappelijk verantwoorde basis van waaruit men kan beweren dat vaccinaties veilig en effectief zijn?

De gewoonte van de verstoorde waarneming
    Wat gebeurt er met de beschreven baby in werkelijkheid? Een medische standaardprocedure, gepresenteerd als een ’veilige en effectieve waarborg voor een gezond leven’ bracht met iedere vaccinatieronde het bestaan van dit specifieke kind verder in gevaar. Totdat zijn leven nu, na de derde toediening, niet meer waard is dan de pennenstreek van een enkele arts. Gehinderd door de oogklep ’vaccinaties zijn veilig en effectief’, kan deze de feitelijke effecten niet meer objectief en in hun gehele context waarnemen. Net zomin als veel van de andere spelers in dit verhaal: specialisten, verpleegkundigen, hulpverleners, rechters.

De gebeurtenissen rond deze baby staan beslist niet op zichzelf. Over de hele wereld worden ouders aan het bed van hun na vaccinatie doodzieke kind geschokt uit hun veiligheidsdroom wakker, of zitten zij onschuldig in de gevangenis, veroordeeld voor het schudden of mishandelen van hun baby. De daartoe ontworpen termen variëren van wiegendood, tot shaken baby syndrome (SBS), en Münchausen Syndrome by Proxy (MSP, schade die een ouder aan een kind berokkent om aandacht te krijgen voor zichzelf) een hypothese die de Britse kinderarts Dr. Roy Meadow, zonder enige wetenschappelijke onderbouwing of toetsing in The Lancet van 13 augustus 1977 liet publiceren. Terwijl de werkelijke oorzaak van de beschadigingen of de dood van de desbetreffende kinderen de gifstoffen in vaccins zijn – een onderwerp waar in de regel niet of nauwelijks aandacht aan wordt besteed.

Wat wèl te doen?
    ’Vaccinaties zijn veilig en effectief’… konden we maar zeker weten dat dit waar is. Voor wie het aandurft deze misleidende slogan naast zich neer te leggen, zijn er tal van manieren om werkelijke gezondheid te creëren en te waarborgen.

Naast rust, harmonie, en emotionele balans begint dat met een goede voeding: biologische, verse, niet-gemanipuleerde groenten en fruit; zuiver vlees (geen batterijkippen, geen varkensvlees); in het wild gevangen vette vis; en het vermijden van suiker, melk, geraffineerde-, kant-en-klaar-, en ’light’ producten.
    Omdat landbouwgronden tegenwoordig relatief zijn uitgeput, is het verstandig om behalve een zo hoog mogelijk dagelijkse dosis vitamine C (grammen!), een hoogwaardig multivitaminen supplement te nemen. Een droge huid, droog haar en gespleten nagels wijzen op een vetzuurtekort; een zuiver visoliepreparaat met daarin de essentiële omega-3-vetzuren EPA en DHA kan dat oplossen. Onrustige kinderen hebben daar meestal meer aan dan het farmaceutische antwoord op vaccinatieschade: het amfetamineproduct Ritalin.

Een van de beste manieren die ik ken om tot op DNA-niveau disbalans en verstoring in het lichaam op te sporen èn te behandelen, is het SCIO/QXCI quantumbiofeedback computerprogramma. Dit werkt met elektromagnetische frequenties, en behoort tot het gebied van de energetische geneeskunde.

Literatuur, informatie en websites
    • Dr. Viera Scheibner - ’Vaccination, a Medical Assault on the Immune System’, ISBN 0-646-15124-X (verkrijgbaar bij D.L. Röver, tel: 0653.614.833, E: rovercopy@cs.com);
    • Dr. Viera Scheibner - ’Behavioral Problems in Children, the Vaccination Link’, ISBN 0-9578007-0-3 ;
    • David Kirby – ’Evidence of Harm, the mercury in vaccines’, ISBN 0.312.326644.0;
    • vaccins, voeding, vitaminen: www.mercola.com;
    • incidentie pest en roodvonk: http://www.vaclib.org/intro/present/index.htm#8;
    • ’afname’ incidentie polio: http://www.vaclib.org/intro/present/index4.htm;
    • vaccinatie forum en artikelen: www.redflagsdaily.com;
    • voeding, vitamine C: www.doctoryourself.com, www.orthomed.com;
    • SCIO, QXCI: www.quantumbiofeedback.nl;
    • Energetische geneeskunde: Dr. Robert Becker – ’The Body Electric, electromagnetism and the foundation of life’, ISBN 0.688.06971.1;
    • http://www.vaclib.org/index.htm.
    • Baynes JW, Dominiczak MH, Medical biochemistry, 2005, ISBN 0.7234.3341.0;
    • J.E. Leestma, Shaken Baby Syndrome: Do Confessions by Alleged Perpetrators Validate the Concept? J Am Phys Surg. 2006;11(1):14-16, http://www.jpands.org/vol11no1/leestma.pdf;
    • Innis MD, Vaccines, Apparent Life-Threatening Events, Barlow’s Disease, and Questions about ’Shaken Baby Syndrome’, J Am Phys Surg.2006;11(1):17-19, http://www.jpands.org/vol11no1/innis.pdf;
    • Clemetson CAB, Caffey Revisited: A Commentary on the Origin of ’Shaken Baby Syndrome’, J Am Phys Surg. 2006;11(1):20-21, http://www.jpands.org/vol11no1/clemetson.pdf;
    • Leestma JE, Case analysis of brain-injured admittedly shaken infants: 54 cases, 1969-2001, Am J Forensic Med Pathol, September 2005,26(3):199-212;
    • Yazbak FE, Shaken Baby Syndrome: Pitfalls in Diagnosis and Demographics, Red Flags, February 2006, http://www.redflagsdaily.com/yazbak/2006_feb17.php;
    • Hilleman/Shorter interview: Leonard Horowitz, Emerging Viruses, Aids & Ebola – Nature, Accident of Intentional?(p.481+), ISBN 0.923550.12.7, www.tetrahedron.org;
    • Viera Scheibner, Shaken Baby Syndrome Diagnosis on Shaky Ground, http://www.acnem.org/opening_material/o ... tents.htm;

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Jeetjemekreetje MissMac... wat een lap tekst :p

15. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Pffff, is dit een medisch forum? Dit gaat echt te ver..en het heeft niets met roken te maken. Je mening opdringen is ook een vak zeg.

16. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36

Sorry, ik heb niet de hele tekst gelezen. Vond ik een beetje te veel... ;)

Mijn Albert Einsteinvraag kwam naar boven borrelen:

Hoe kan het dat Nederland, een land dat een heel 'rijk vaccinatieprogramma' heeft, een van de laagste wiegendoodcijfers ter wereld heeft?

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Goh wat een geweldige "volwassen" mensen hier toch weer zeg... :(

Vele mensen menen dat het iets verdienstelijk is een geringe dunk te hebben van zichzelf. Het is de armzaligste vorm van hoogmoed. :)

en on topic ieder zijn ding...tis altijd zo makkelijk om lekker af te geven op andere zeg....walgelijk gewoon...

en voor die gezondheidsfreaks zonder sigaretje-drankje (zelfs geen koffie-thee-cola etc etc) geen snoep koek etc....

wat een heerlijk leven zul jij hebben, jammer genoeg is dat nog steeds geen garantie op een lang en gezond leven, en ook niet of je een gezond kind ter wereld mag brengen....leven en laten leven zou ik zeggen...

ik met mijn "ongezonde" leven heb vooralsnog 2 heerlijk gezonde kids ter wereld gebracht waar ik trots op ben, en de moeder van hier op de hoek (ook zo'n heerlijk gezondheidsding) kan er met de pet niet bij waarom juist zij doe 24-7 overal aan denkt, een kindje ter wereld heeft gebracht die een bepaalde chromosomen afwijking heeft... :(

tja het leven is niet altijd eerlijk he... ;)

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zou toch zweren dat het over roken ging tijdens de zwangerschap... :(

19. Niet meer actief

Ik drink maximaal 3 koppen koffie per dag, ben direct gestopt met roken, snoep weinig, eet veel fruit en drink geen alcohol meer. Ben ik dan ook een gezondheidsfreak?
    Nee, maar ik weet dat het beter is voor de baby en ik voel me er beter bij.
    Ik heb het geluk gehad zonder al te veel moeite te kunnen stoppen met roken, maar niet iedereen kan dat zo makkelijk. Daar moeten we ook een beetje begrip voor hebben. Ik ben blij dat ik gestopt ben, want ik voel me er echt beter door en het scheelt gewoon ontzettend veel geld.
    Dus voor alle zwangeren onder ons die nog wel roken: succes met het (proberen met) stoppen!

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    kijk aan zulk soort antwoorden hebben de meiden die (nog) niet gestopt zijn veel meer dan aan al die onvolwassen verwijten en teksten waarin men duidelijk naast de schoenen staan omdat ze zich o zo perfect vinden....

liefs smoekie

Deel Deze Pagina