Roken en zwanger

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Cherrylein, 22 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Hihi jah ik ben het grotendeels met je eens hoor (lees maar het eerste bericht boven aan de pagina 4, wat ik eerder al had geschreven). Maar ik ben er wel een beetje bang voor dat veel dingen als steeds minder erg worden gezien... Maar dat valt dan blijkbaar bij jou wel mee ;)

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Sorry hoor, maar dat vind ik wel zo'n loos argument. Iedereen kan er wat aan doen. Als jij in een situatie beland, wat niet goed uitpakt, wat moeilijk is, kies je er zelf voor hoe je daar mee om gaat. Dat ''daar kan ik niks aan doen'' vind ik echt onzin. Je kan er zelf altijd wat aan doen.

En inderdaad, waar trek je de lijn? Jij trekt de lijn bij blowen. Wat maakt blowen erger dan een sigaret? Je vergiftigt toch met beide je kindje?
    Dat je uberhaupt dat risico zou willen lopen, dat snap ik niet. Bij op je zij liggen heeft je kindje niet kans om kleiner geboren te worden met allemaal aandoeningen. Bij alcohol en roken wel. Dat is onderzocht, dan zou je als moeder toch genoeg ballen moeten tonen om die sigaret niet meer aan te raken en je verantwoordelijkheid te nemen.
    Er is echt geen enkel excuus om te roken, ook niet als je het heel moeilijk hebt. Er zijn altijd andere manier om daar mee om te gaan, maar daar kies je helemaal zelf voor. Het is maar net hoeveel waarde je aan de gezondheid van je kind en van jezelf hecht. Rokers blijkbaar niet genoeg.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het dikgedrukte...daar ga je anders over denken als je zelf je kindje (bijna) bent verloren erdoor....ik dacht ook ach t zal wel maar helaas voor mijn meisje was t bijna te laat....ben blij dat ze er nog is, zou t mezelf nooit vergeven en ben blij dat ik bij de 2e en deze niet meer rook.

Ben het met je eens dat iedereen zelf zn leven bepaald.

4. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Howla! Dit is echt een beetje te hard! :oops:

Ik blijf er gewoon bij dat overal waar TE voor staat niet goed is. Ik heb bij de eerste wel gerookt, de tweede niet.
    Terwijl de tweede lichter is geboren en niet direct een goede start heeft gemaakt.

Ook ben ik het er mee eens dat je het beste gewoon kan stoppen en dat het inderdaad een l*lsmoes is om door te paffen.

5. 4days

4days Niet meer actief

Ik snap niet dat rokers altijd als argument brengen dat een kindje met een rokende moeder zwaarder was dan een kindje met een niet rokende moeder.... Bij russische roulette heb je ook meer kans dat je het overleefd dan dat je eraan dood gaat maar dan ga je het toch nog niet doen?!

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Die vind ik heel leuk gevonden. Amen!

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Mjah, misschien staat het er wel hard, maar ik meen het wel.

8. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

ok! toch respect voor je mening! ik ben ook vrij hard. En ik geef je ook 100% gelijk.
    Het is ook slecht.. ik voel me nu nog schuldig van de eerste keer! toen heb ik gerookt.

Achteraf denk ik.. pfftt.. WAT ERG!
    maar goed, ik heb er wel van geleerd hoor!

9. dolfina22

dolfina22 Actief lid

8 dec 2008
    276
    1
    0
    leerling verzorgende ig
    tiel
    hallo
    ik heb twee gezonde kinderen en heb ook gerookt als een ketter ben nu zwanger van mijn derde en rook gewoon door dit omdat ik niet kan stoppen en ik een echte stress kip ben hebben ze gezegd dat ik beter kan roken als stress hebben en aangezien ze niks in mijn placenta's kon vinden dak gerookt had ze d8 dus dak nie gerookt had :D
    en zoiezo als je zo tegen roken ben tijdens zwangerschap vind ik dan moet je een geisoleerde kamer maken met luchtviltering zodat je geen gassen en weet ik het van buitenaf kan binnen krijgen want dat is veel erger dan als je zelf rookt

groetjes alie

10. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben zelf acuut gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was, ik vin dik kan wel roken maar dit kleintje (inmidels bijna ) vraagt er niet om, Mijn tante heeft bij alle 2 doorgerookt, en hebben allebei astma.

Ik vind het ontverantwoord als je door rookt tijdens de zwangerschap, ik had ook stress, maar dat is van nature, en roken is sowieso slecht,voor jou en je kindje.

Na de zwangerschap ben ik wel weer gaan roke had er gewoon zin in, maar ook gewoon buiten en absoluut niet binnen, als ik zwanger van de 2e word meteen stoppen, en als je zwanger bent dan heb je iets waarvoor je het doen.

en vind het knap dat andere meiden ook gestopt zijn!

11. 4days

4days Niet meer actief

Wat een bullshit. Jezelf voor de gek houden noem ik dit.

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat vind ik ook.

Wat ik ook vind, je paft zelf lekker door omdat je niet mans genoeg bent om te stoppen. Maar als het kindje er is, dan mag het kindje doen wat jij niet kon, namelijk: stoppen met roken. Dus je hebt liever dat je kindje ontwenningsverschijnselen hebt dan jezelf.

Ook is het zo dat bij elke trekje die je neemt, je kindje even stopt met ademen :(

13. 4days

4days Niet meer actief

Eens kijken als iemand die dat soort dingen roept nog net zo overtuigd is zijn zn verhaal alssie een keer een kind met een afwijking krijgt (natuurlijk hopen van niet, maar het risico blijft veel en veel groter).

14. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar degenen die hebben gerookt en zeggen het kindje is gezond geboren (cm en kilo's erbij), dat zegt toch helemaaaaaaaal niets? Over wat voor invloed het op het kindje heeft. Dat heeft alles met de verdere ontwikkeling van het kind te maken en dan nog kun je nooit met zekerheid zeggen dat het roken geen kwaad heeft gedaan. Iemand die rookt, longkanker heeft bv ziet er toch ook gewoon uit?

Ik wil niemand aanvallen en hoop dat jullie allemaal gezonde kindjes krijgen en houden maar vind het echt raar als er met uiterlijke kenmerken wordt 'gestrooid' om te 'bewijzen' dat roken tijdens een zwangerschap niet erg is.

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He Meiden,

Mijn mening over roken in de zwangerschap is heel duidelijk :evil:
    Je kiest bewust voor een kindje en daar staat tegenover dat je bepaalde dingen even moet laten. Op dit forum schrijven zoveel vrouwen die een moord zouden doen voor een gezond kindje. Ik weet zeker dat hun nekharen steil overeind gaan staan van deze discussie.

Dat komt ook vanwege mijn beroep. Ik sta voor de klas en tegenwoordig zijn er zoveel kinderen waarmee "iets " is; concentratieproblemen, adhd, gedragsproblematiek. Als zo'n kind onderzocht wordt komt regelmatig naar voren dat er gerookt is tijdens de zwangerschap. Ik wil nu NIET beweren dat roken hiervan de oorzaak is, maar het valt wel op.
    Er wordt dus ook later nog naar gevraagd bij onderzoeken en medische gegevens.

Stop dus met roken, niet alleen voor een mooi geboortegewicht, maar zeker voor de toekomst van je kind :)

Succes!

Groetjes Elke

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Poeh kan er echt boos om worden.

Altijd en eeuwig hetzelfde excuus van stress is erger dan roken of mijn kindje had ene goed gewiocht bij de geboorte. Je houdt jezelf gewoon voor de gek en je zegt die zin alleen maar als excuus om je niet schuldig te voelen. Bah vind het egoisme ten top ,want het kleine hummeltje in je buik kan zich niet verdedigen ,die wordt roken gewoon opgelegd.

Ik heb 13 jaar fors gerookt ,maar ben direct gestopt toen ik zwanger was. Ik heb een k*t zwangerschap gehad met talloze ziekenhuisopname's etc etc ik ben nu nog des te meer trots op mijzelf dat ik gestopt ben met roken en zelfs in moeilijke periodes niet zwak ben geweest.

Ik zou hier vast wel aanvallen over krijgen ,maar dit is mijn mening ( die komt misschien hard over, maar de waarheid is helaas hard )en roken gaat er bij mij gewoon niet in!

17. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Helemaal mee eens !

18. 4days

4days Niet meer actief

Zo kan het ook! Gelukkig! :D

19. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

27 dec 2008
    146
    0
    0
    Als iemand rookt tijdens de zwangerschap zou ik daar niks van zeggen moet zij helemaal zelf weten , haar lichaam , haar kindje !

Ik ben ruim 2 jaar geleden gestopt met roken omdat ik wist dat wij 1 jaar later zouden gaan proberen voor een kindje en ik wilde die stress niet .

Mensen moeten ophouden met oordelen over andere , ze weten de situatie niet en ze weten ook niet wat zij hadden gedaan in haar schoenen of zo'n situatie.

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Jezus, echt geen woorden voor. Dan ben je het moederschap toch echt niet waard als je zo overantwoordelijk met je kindje omgaat. Waar heb je je hersens zitten?

Deel Deze Pagina