Tsja ik denk dat ze het gewoon een paar keer proberen omdat ze nieuwsgierig zijn, of omdat ze mee willen doen. En voor je het weet ben je verslaafd, en dan rook je gewoon omdat je niet kunt stoppen...
Hoi Ik ben absoluut geen expert op het gebied van CU. Ik neem dus ook maar aan dat het klopt wat je zegt. Tuurlijk is roken superslecht voor je kindje maar als je moet kiezen tussen roken (slecht!) en prednison (nog slechter!) dan moet je toch maar voor roken kiezen dan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik het geen excuus tegenover je kindje vind dat er van alles gebeurt is in je leven. Mijn vader is overleden toen ik elf jaar was, mijn moeder op mijn vijftiende. Dus ik heb mijn portie ook wel gehad en Tristan groeit nu op zonder zijn opa en oma, en dat vind ik ook heel heel erg. Maar dat is geen excuus om te roken vind ik, maar goed das mijn mening Groetjes
Roken op dokters advies? Ik heb het heel zwaar gehad om te stoppen. Ook al weet je dat er iets in je aan het groeien is. Het lijk wel dat als je trek krijg in die sigaret. Je dat helemaal bent vergeten. Ik heb maar gedacht dan maar een paar kilotjes extra. Gelukkig is het mijn gelukt. Omdat ik mezelf nooit zou vergeven als er daarlijk iets met mijn kindje zou zijn. Door dat ik heb gerookt. En ik hoop natuurlijk. Dat het zo blijf. Ook na de bevalling. bespaar ik mezelf ook nog een hoop geld. En niet te vergeten mijn longen haha
van de week kwam er een meisje bij ons werken ( een uitzendkracht ) en ze is 2 maanden zwanger en ze rookte, ik kan me mond dan weer niet houden dus ik zei er wat van tsja ik vindt het gewoon dom als je dat doet. net zoals meiden die zwanger proberen te worden en ma klagen dat het niet lukt ja stop dan ook met dat gepaf
ja kijk ieder heeft hier zijn mening over maar goed ik zelf vind niet dat mensen zich hier druk om kunnen maken ieder zijn eigen keuze er zijn wel beter dingen om je druk over te gaan lopen maken mijn mening dan he! ik rook zelf nu ook al een heel stuk geminderd heb morgen me eerse echo en denk als ik hoor alles is goed dat ik stop! ga het in ieder geval heel sterk proberen zal hier ook wel negatieve reacie op krijgen omdat ik zwanger ben en rook maar goed ieder heeft (maar goed ook) zijn eigen mening natuurlijk ben bij me dochter een hele poos gestopt met roken en heeel af en toe is een sigaretje gerookt maar kijk hoeveel mensen roken die nie eens weten dat ze zwanger zijn en tog een super gezond kind op de wereld zetten ken er genoeg die tot op de dag van de bevalling niet eens wisten dat ze zwanger waren!
Hoi Dames, Allereerst respect voor jullie eerlijkheid omtrent roken. Of je nu voor of tegenstander bent. Zelf ben ik op dit moment nog een behoorlijk verstokte roker, maar heb mijn hoop gevestigd op stoppen zodra ik een positieve test in handen heb. Als ik het dan niet voor elkaar krijg, dan lukt het me nooit meer. Ik ga er dan ook vanuit dat het me gaat lukken, maar kan me ook goed inleven in de mensen die dat niet lukt. En als je drastisch kan minderen tot een paar sigaretten per dag, dan heb ik dar ook respect voor, want dat is misschien nog wel moeilijker omdat je toch verslaafd blijft, dus je lichaam er continu om roept. Als je dan het tot 1 of 2 sigaretjes per dag kan beperken, dan neem ik daar mijn petje voor af. Maar zoals ik al zei, ik ga er vanuit dat het me gaat lukken, mocht het zover zijn. Ben er al wel een beetje bang voor, maar hoop op veel steun vanuit mijn omgeving (mijn man rookt niet en niemand meer uit mijn familie). ik denk ook dat ik me te schuldig zou voelen als ik een sigaret op zou steken. Laten we het hopen....
Vraagje aan de rokers Wat ik mij altijd afvraag. Jullie kunnen niet stoppen met roken, maar zodra jullie kindje geboren is moet hij of zij wel acuut stoppen, want dan mag het niet meer in de rook zitten en in de buik rookt het lekker mee. Dus wat je zelf "niet kunt" verwacht je wel van je kindje Wat vind je daarvan? Hier heb ik nog nooit antwoord op gekregen.
Er staat hier boven ook ergens van. Dat sommige emnsen het ook nog niet eens weten dat ze zwanger zijn en ook gewoon roken dus wat maak het dan uit. Wat een domme opmerking zeg. Jij weet het tog wel. Dus wat is dat nou voor een excuses? Jijw eet wel dat je iemand misschien mee gaat beschadigen. Maar je doet net alsof dat je het nog niet weet :S
weet je wat het is je kan MISSCHIEN iets beschadigen oke prima het is beter om te stoppen en het is geen domme opmerking van me hoor ik zeg alleen ik snap niet dat mensen zich er druk om maken er zijn wel betere dingen om je zorgen over te maken hoor! maar goed ieder zijn eigen mening
Oh dus als ik het goed begrijp vind dat er wel betere dingen zijn om je druk over te maken dan de gezondheid van je baby? Oke, ieder zijn mening idd...
Zelfs deze verstokte roker is het gelukt om te stoppen Cold turkey! Nou geloof mij dan kan iedereen dat Even wat voordelen: de belangrijkste is natuurlijk de gezondheid van je kindje maar er zijn er nog meer... je huis en je lijf ruiken een stuk frisser, je krijgt minder snel rimpels, gewoon helemaal een gezondere huid, je bent een goed voorbeeld voor je kindje en het scheelt enorm veel geld! Maar goed ik zou er niets over zeggen tegen iemand, die zwanger is, ze weten zelf de nadelen van het roken wel en hebben zelf de verantwoordelijkheid over het ongeboren kindje. Blijft gewoon een lastige discussie altijd!
Hallo meiden, Ik heb niet alle berichtjes gelezen maar ik wil ook even reageren. Ik heb altijd gezegt op de dag dat ik er achter kom dat ik zwanger ben stop ik met roken, helaas is dat niet gebeurd en ben ik niet gestopt met roken tijdens mijn zwangerschap, ik ben wel gaan minderen maar goed niet gestopt. Ja 1 maand ben ik gestopt. Ik ben wel altijd eerlijk geweest van ja ik rook gewoon. Ik heb een gezonde dochter op de wereld gezet ( wel na een zwangerschap van 34 weken en 5 dagen ) persoonlijk denk ik dat dit komt door het roken..maar goed dat hebben de artsen niet gezegd tegen me. Ik rook nu nog, absoluut niet in de buurt van mijn dochter. Als iemand in mijn zwangerschap mij erop aan had gesproken ( een vreemde ) dan had die gene echt een probleem met me gehad omdat ik weet ook wel dat het slecht is maar die gene weet niet in welke situwatie ik zat. Zelf zal ik nooit iemand aanspreken die rookt en zwanger is omdat ik het zelf ook heb gedaan en nog doe ( al ben ik nu niet meer zwanger ) En als er een tweede baby komt, we zien wel hoe het loopt.
cossy je begrijpt mij denk k verkeerd de gezondheid van je baby is indd het bbelangrijskte maar waarom maken mensen zich hier druk om andere die roken dat bedoel ik er zijn wel belangrijkere dingen om je druk over te maken dus ja
Maar niemand maakt zich druk om jou hoor :S Dit is een forum. Dan reageret iedreen. Daarom is het gemaakt.
nou ik zeg toch ook niet dat iemand zich druk om mij maakt heb je me dat zien typen dan? sorry hoor ik ga hier niks meer neer zetten beetje zonde vind ik
Mijn vriend zei letterlijk: zodra je stopt gaan we beginnen. 6 weken geleden mijn sigaretten weggegooid en het gaat op zich best goed! Mijn vriend gelooft nu naar 6 weken dat ik inderdaad wil en kan! Sinds vorige week zijn we dan ook begonnen! JOEHOE
Ik vind persoonlijk dat als je niet weet dat je zwanger bent, je moet stoppen zodra je wel weet dat je het bent.. Je weet toch waar je het voor doet of niet dan? Als je bewust probeert om zwanger te raken dan moet je al stoppen voor je stopt met de pil! Dit om acties te voorkomen dat als je eenmaal zwanger bent je niet meer kan (wil) stoppen. Ook als je van te voren weet dat je niet tijdens de zwangerschap MAG stoppen (zoals een enkeling hier) dan vind ik het helemaaaaaaaal belachelijk dat je niet stopt dan voordat je zwanger bent! Verder vind ik 1 ding maar raar... Als er bewezen zou zijn dat kinderen kanker krijgen als je rookt tijdens de zwangerschap dan zou vast iedereen stoppen tijdens de zwangerschap. Maar zolang er enkel bewezen is dat kinderen een grotere KANS hebben op kanker als je rookt tijdens de zwangerschap, vinden sommige het dus echt niet nodig om te stoppen... Echt SCHANDALIG! Je geeft je kind heeeeeeel bewust extra risico's op gezondheidsproblemen mee. En ik vind dat echt... tja.... laat ik het netjes zeggen... belachelijk! Naar mijn mening ben je dan gewoon niet verantwoordelijk genoeg voor het krijgen van een kind. Aangezien je eigen belangen voor de gezondheid van je kind gaat. (en nou niet komen met verhalen van, nou mijn moeder heeft ook gerookt en ik ben gezond... het gaat om extra RISICO'S... je kan niet garanderen dat jouw kind er wel gezond vanaf komt!)
Het liefst sla ik een zwangere recht in het gezicht als ik d'r zie roken! Ik vind het zoo'n vreselijk naar gezicht! Ik heb zelf gerookt en flink ook maar toen ik zwanger bleek te zijn ben ik direct gestopt zonder enkele moeite! En ga nou niet komen met de smoesjes stress want dat is dus de grootste onzin ooit! Zo'n GYN of VK moesten ze aanklagen. Ik weet zeker dat ik dat had gedaan als ze dat tegen mij gezegd hadden! Van roken krijg je een hoge bloeddruk............van stress ook...alleen 9 maanden lang een hoge bloeddruk of een weekje is toch een heel verschil! En nu krijg je natuuuuuuuuuuuuurlijk reacties als : mijn bloeddruk is hartstikke goed....steek jij in de VKpraktijk maar eens een peuk op en laat d;r dan je bloeddruk meten wedden dat ie sterk verhoogt is?Na een week is het allemaal al een stuk makkelijker en zeker als je weet waar je het voor doet! En weet je wat ik dan zo mooi vind? Als de kleine dan geboren is houden ze ze angstvallig weg uit de rook.....! Zo'n klein mensje zit er echt niet op te wachten hoor dat mama een verslaving heeft! En het ergste is dat de kleine spruit er niks van kan zeggen! Ik hoop echt dat alle rokende (aanstaande) mama's nog eens een keeertje extra nadenken wat ze hun kindje aan doen!