Roken en zwanger

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Cherrylein, 22 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Let op wat voor reacties ik nu ga krijgen:

- Mijn moeder heeft ook gerookt ik ben toch ook gezond
    - Mijn bloeddruk is hartstikke goed
    - Mijn kindje groeit goed
    - Een vriendin van mijn vriendin haar kindje was 8 pond terwijl ze een pakje per dag rookte

- Ik moet blijven roken van de GYN
    - Ik moet blijven roken van de VK

pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff..........................

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    neee hoor ik vind dat ook maar je moet niet gelijk je oordeel trekken, er zijn ook mensen die daar andere meningen over hebben.
    ik praat het totaal niet goed maar let even op hoe je iets brengt oke

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Absoluut niet!
    Dit is mijn mening en zo zou iedereen er over moeten denken!
    Zeg gewoon dat je het niet kan dat heb ik er meer respect voor dan wanneer je smoesjes verzint!

4. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ik verzin geen smoesjes en ben er gewoon eerlijk in dat ik idd een sigaretje rook ja, en schaam me er totaal niet voor.
    ik praat het totaal niet goed heb ik nooit gedaan.

verder ga ik hier niet over discusseren, vind het dat niet eens waard,

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Dat je je niet schaamt zegt al genoeg lijkt mij................
    Ben benieuwd of je je schaamt wanneer er iets mis blijkt te zijn met je kindje. Ik hoop echt van harte dat je kindje gezond geboren word hoor begrijp me niet verkeerd....maar heb je er wel eens over nagedacht wat de risico's zijn voor jou kindje? Hoe voel je je als je kindje straks geen kinderen kan krijgen...als je kindje opstart problemen heeft of een achterstand? Schaam je je dan nog steeds niet?

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb het trouwens ook niet specifiek over jou wanneer ik het over smoesjes heb...ik heb alle reacties gelezen van iedereen hier op t forum en ik zie zoooo vaak voorbij komen dat het beter is om te roken dan tijdens je zwangerschap te stoppen en ik word daar zooo pissig om.
    Mijn VK trouwens ook...die zei tegen mij dat ze al die VK en GYNs moesten ontslaan die dat zeggen. Het is BEWEZEN dat stoppen beter is als doorroken volgens mijn VK.

7. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    weet zelf hoe het is om moeilijk kinderen te kunnen krijgen zit in het zelfde schip dus dat is het totaal niet.
    ik weet heel goed wat de risico's zijn van het roken,
    dat weet ik helemaal zeker,
    ik zeg al ga er niet te veel over discusseren, want we komen elke keer op het zelfde terug. enn daar schieten we niets mee op,
    iedereen mag hier zijn eigen mening hebben, van mij wel heb ik zelf ook over een bepaald aantal dingen,

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Absoluut, iedereen mag zijn eigen mening hebben....ik heb heel duidelijk die van mij gegeven! En ik vind het jammer dat niet iedereen die mening met mij deelt...

Maar goed meis....ik wens je het allerbeste toe...en hoop echt van harte dat je kindje gezond te wereld komt!

9. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0

Ik deel jouw mening zeer zeker.

Mijn mening over, in dit geval joanita, (was het laatst in discussie) is dat ik jou niet verantwoordelijk genoeg vind. Je weet wat de risico's zijn en luisterd er niet naar.. Lijkt in mijn ogen ongeveer hetzelfde als weten dat je kindje ziek is maar niet naar de huisarts gaan enz..

Maar dit is mijn mening, zij mag haar eigen mening hebben en dat neem ik haar niet kwalijk. Ik krijg alleen door die mening van haar een idee over de persoon zelf (is niet eerlijk ik weet het, maar het is bij mij wel zo). Daar ga ik niet over liegen.

*Joanita, sorry dat ik jou als voorbeeld gebruik, maar je was de laatste rokende zwangere die ik kon lezen. No hard feelings ;) *

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    En weer geen antwoord :(

11. 4days

4days Niet meer actief

Ach over dit thema kun je kort en bondig zijn:

Wie niet bereid is te stoppen met roken zou geen kinderen mogen krijgen.

(en dan heb ik het niet over de mensen die wel hun best doen maar waar het niet zo goed lukt, maar over de mensen die er ook nog achter staan dat ze roken terwijl ze zwanger zijn)

12. mamaomi

mamaomi Lid

1 feb 2009
    41
    0
    0
    huismoeder
    tiel
    kijk en dat vind ik nou GROF dat je als je rookt je geen kinderen zou mogen krijgen mensen moeten zelf weten wat ze doen!vind het onzin dat dit gezegd word! bijv:als je rookt ben je geen goede moeder heb ik al gelezen en dat soort dingen slaat nergens op!

13. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Nou ik kan heel eerlijk zeggen dat IK vind dat dames die bewust roken tijdens de zwangerschap NAAR MIJN MENING niet verantwoordelijk genoeg zijn voor kinderen. Ik zal niet zeggen dat ze geen kinderen mogen nemen.. ik geef alleen mijn mening ;)

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Een discussie waar je nooit uitkomt. Helaas.

Ik zet hem op slot!

*kloink*

Deel Deze Pagina