wat is een tienermoeder?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Mazz, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Ik zou eigenlijk voor de duidelijkheid willen weten wat een tiener moeder nou eigenlijk is?
    Tot welke leeftijd?!

Ik ben over een maand 22 en ik word behandeld als tienermoeder vind ik, of zo word er naar gekeken.........
    Als of ik zielig ben en het een foutje was.......

Ik voel me dus helemaal niet! Ik wil blij zijn en niet dit soort gezeur aan horen?!

WAT IS NOU EEN TIENERMOEDER?!

2. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Totdat er geen tien meer in je leeftijd zit, lijkt mij. ;)

3. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    jij bent een jonge moeder en geen tienermoeder volgens mij.. ik werd op me 19e zwanger ben nu 2 maandjes 20 en word volgens mij ook een jonge moeder en geen tienermoeder

4. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    was het een domme vraag?

5. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    dat vind ik ook margot

6. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    ik vroeg me af of iedereen dat zo ziet

7. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    volgens mij is het geen domme vraag,,, en het is ook hoe je jezelf voelt... ik voel me geen tienermoeder maar een jonge moeder.
    ik voel me veel ouder dan 20 dus ik vind mezelf gewoon een jonge moeder ;)

8. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    officieel ben je tot je 23e een tienermoeder.
    tienermoeder huizen kan je ook naar toe t/m je 23e.

maar tienermoeder vind ik ook maar een woord. ook al ben je 19 dat is toch maar een getal?
    zegt niets over hoe je werkelijk bent

9. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Vanaf je 20e lijkt me ben je geen 10 er meer. Maar voor mij is al wat boven de volwassengrens is (18 dus) echt geen tiener meer maar een volwassen jonge vrouw.

10. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Er bestaan overigens geen domme vragen, alleen domme antwoorden ;)

11. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    haha ja, maar tiener is als je een tien in je leeftijd hebt klonk wel logisch.....

al weet ik niet of ik het er mee eens ben....

wilde ik gewoon weten wat tiener " officieel" is

12. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Klopt.
    Ik was 23 toen ik mijn eerste kindje kreeg.
    Op het CB noemden ze me ook een tienermoeder. Ik schrok behoorlijk van deze titel haha.

13. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    wauw, meen je dat

14. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Ik ben 22, mijn zoontje is nu bijna drie maanden maar ik voel me absoluut geen tienermoeder! Ik woon al samen vanaf mijn 16e (beide ouders overleden) en regel sinds toen dus ook al elke dag het huishouden enz. Ik heb mijn opleiding afgerond op mijn 20e en werk dus nu al 2 jaar. Mijn man werkt ook fulltime en we wonen in een leuk koophuis. Ik vind dat het niks uitmaakt hoe oud je bent, als je je zaken maar voor elkaar hebt en je kindje genoeg kunt bieden. Daar gaat het om. Iemand van 16 kan wel volwassener zijn als iemand van 25. Zolang je maar alle liefde aan je kindje schenkt is er niks aan de hand. Je hebt wel van die moeders die op hun 15e al een kindje krijgen omdat het hun "wel leuk lijkt". Dat is natuurlijk geen verstandige keuze. Sorry voor mijn lange verhaal maar ik kan er heel erg slecht tegen dat er altijd zo'n stempel op jonge moeders gedrukt word...

Groetjes

15. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Officieel ben je tienermoeder tot je 23e.

Maar het gaat erom hoe je je eronder voelt. Ik kom vaak hier omadt ik het fijn vind om met mijn 'leeftijdsgenootjes' te kletsen.

Ik woon sinds mijn 18e samen. Op mijn 19e was ik zwanger en op mijn 20e bevallen.
    Ik regel alles zelf. En ik voed mijn meisje samen met aar papa op.
    De meiden die idd zeggen eht lijkt me wel leuk, of hun leven niet willen veranderen door de komst van een klein mensje, onverantwoord zijn leggen een negatiev stempel op de tienermoeder. Kijk maar eens naar de programma's over tienermoeders. Hoeveel ervan doen vrijwel niets voor en met hun kind? Vrijwel alle meiden die ze uitzenden.

16. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Je bent idd een tienermoeder tot je 23ste.
    Maar ik vind mezelf eerlijk gezegd gewoon een jonge moeder als tienermoeder zijnde krijg je heel vaak een negatieve stempel en dat is erg vermoeiend.
    Ik vind dat je bent zoals jezelf bent en wilt zijn.
    Ik ging samen wonen op mijn 17de raakte zwanger op mijn 18de (eigenlijk nog voor) en beviel op mijn 18de , ben nu inmiddels 19 en mijn dochtertjes is 5 maanden en het mooiste wat er is.
    Ik heb echt een hekel aan de ''slechte tienermoeders/jongemoeders'' want die geven ons goeie jonge moeders een slechte naam.
    Vind het vaak zielig voor de kleintjes want die vragen niet om het leven die krijgen het !

17. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Ik ben het met jullie eens.....

Ik zie mijzelf ook niet als (toekomstige) tienermoeder....
    Het woord klinkt zo negatief!

Ik zit ook ongeveer in jullie situatie maar ik voel me toch alsof ik me de hele tijd moet verdedigen dat we het wel aan kunnen.

18. 4days

4days Niet meer actief

Hahaha! :)
    Fijn, dan ben ik nog 2 jaar een 'tienermoeder'.

Trouwens dat leeftijd echt niets zegt is weer eens bewezen... Ik ken een meisje van 16 met een dochtertje wat het echt super doet, en een meid van bijna 24 die het echt totaal niet aan kan...

Deel Deze Pagina