zijn hier meer mensen die nog roken tijdens zwangerschap ik kan gewoon nie stoppen hoe graag ik wil maar het lukt niet
Bereid je voor op heel wat boze reacties.... Maar ik zit in hetzelfde schuitje. Geminderd maar niet gestopt. Te veel privé problemen en ook al wil ik het beste voor mijn meisje, het lukt niet Net bij de vk geweest. Bloeddruk veel te laag en ik veel te gespannen. Rust nemen was het advies omdat ik me zo slap voel. Stoppen lijkt een onmogelijke opgave op dit moment
Waar echt een wil is, is een weg Bij welke instanties heb je al hulp gevraagd? Je kindje is de beste reden die bestaat om te stoppen lijkt me. Dus schakel professionele hulp in en kap ermee.
Als je het zelf écht wilt dan moet het lukken, ik heb vanaf mijn 12e gerookt, pakje per dag en bij beide zwangerschappen niet gerookt. Denk er soms wel aan maar dan denk ik nee, en denk ik aan dat kleintje in mijn buik die er niet om vraagt. Zwangerschap is idd de beste reden om te stoppen, als je het hier niet voor doet/kunt wat dan wel? Zou ook ergens aankloppen voor hulp, zelf niet nodig gehad maar goed we zijn niet allemaal hetzelfde
Als je het wilt kun je echt wel stoppen. Ik rookte een pakje per dag maar ben gelijk gestopt bij de positieve test. ELKE sigaret die je rookt is slecht voor je baby, dus als je nu nog stopt zou dat zoveel schelen voor je baby. Google eens naar alle gevolgen die er aan roken tijdens de zwangerschap gekoppeld zijn. Dat wil je echt niet voor je kindje.
agja die negeer ik gewoon ik kan niet stoppen door wat ik allenmaal voor me kiezen krijg maar de messte reacties zulen wel nega zijn maar stoppen zal ik nie want dan ken je mij bij elkaar vegen Rook all nie meer binnen maar buiten terwijl de kleine er nog nie is maar hou daar wel rekening al mee rook al vele malen minder
Tuurlijk kun je dat wel. Je wilt het blijkbaar niet, dat is een ander verhaal. Denk eens na over wat je je kindje allemaal aan doet. Je hebt een grotere kans op wiegendood, grotere kans op een hazenlipje, ademhalingsproblemen, gedragsproblemen, vroeggeboorte, laag geboorte gewicht, placentaloslatimg (met mogelijk overlijden van je kindje..) Zoek hulp en stop. Het is zo'n kleine opoffering maar zo'n groot verschil voor je kindje.
Ik weet hoe lastig stoppen met roken is, mij is het nooit zo gelukt maar toen ik de positieve test in handen had ging er echt een knop om en ben van 40 vaste sigaretten per dag naar 0 gegaan, ik rook al weken niet meer en het gaat best wel goed. Ja je weet als je zo'n topic opent dat je nare reactie's gaat krijgen, lijkt me ook best wel logisch? In deze tijd weet iedereen de gevaren als je tijdens de zwangerschap rookt, drinkt of drugs gebruikt en jij ook kent die gevaren ook zeker wel. Toch is het een bewuste keuze om te blijven roken. Dat het te lastig is om alleen te stoppen kan ik nog wel begrijpen maar er zijn genoeg instantie's die je erbij zouden kunnen helpen in deze tijd.
Ik krijg een beetje het idee dat je het ook niet echt wil, mensen vragen hier of je al hulp gezocht hebt (aangezien zij dus ook begrijpen dat dit moeilijk kan zijn) maar daar ga je niet op in? Het lijkt zo meer als of je graag medelijden wil in plaats van tips of hulp om er toch van af te komen.
Sorry, maar ik vind 'ik kan niet stoppen' echt een poepverhaal. Enig idee welk risico je neemt met je kindje?!?
Na je eerste post dacht ik nog ik geef een advies waardoor ze hopelijk een zetje voelt om professionele hulp in te schakelen en dat ze beseft dat ze het niet alleen hoeft te doen, maar uit je volgende post komt duidelijk naar voren dat je dus niet echt wil... Heb je eigenlijk al wel wat geprobeerd? Kauwgom, pleisters, huisarts, supportgroep, maatschappelijk werk, via verloskundige etc etc ER zijn echt heel erg veel mogelijkheden! Er is vast iets dat bij jou past. Als je van alles hebt geprobeerd en het blijft niet lukken...oke..dan is dat echt heel erg naar, maar dan heb je het beste voor gehad. Maar als je niet eens wil proberen..:x
Ehm als je rookt terwijl je zwanger bent maakt het niet uit of je binnen of buiten rookt hoor. Dat blijft dan even erg!
Hoi ik ben gestopt met roken,de reden lijkt me simpel alles voor de kleine......en daar hoort roken niet bij!!en stel je eens voor dat door je gerook en iets mis gaat met je kindje.....dat wil je toch niet!hoop genoeg argumenten om te stoppen.als het kindje eruit is....kan je jezelf te pletter roken
Je stopt echt niet omdat we je dan bij elkaar kunnen vegen?! Sorry maar ik kan niet begrijpen dat de gezondheid van je kindje en de mogelijke risico's niet veeeeeel belangrijker voor je zijn dan hoe jij je voelt. Klinkt misschien raar, maar ik vind dat als je de verantwoordelijkheid hebt voor zo'n kleintje je er alles aan moet doen wat je kunt om ervoor te zorgen dat het goed gaat met je kindje. Snap niet dat je bereid bent al die risico's te nemen. Net als de andere dames ben ik van mening dat wanneer je echt zou willen stoppen, je dat echt zou lukken. Ik hoop dat je het toch nog probeert.
En toch is stress nog veel slechter voor het kindje dan een paar sigaretten op een dag. Vertel me niet dat iedereen hier op het forum heilig is. Er zijn vast ook dames die een wijntje drinken zo af en toe terwijl de gevolgen daarvan nog veel extremer zijn dan roken. Btw, nicotinevervangers mogen absoluut niet tijdens de zwangerschap! Het moet puur op wilskracht en als je in een nare situatie zit kan dat wel eens ontbreken. Niet meteen oordelen dames!
Als stoppen geen optie is zou minderen al een grote stap vooruit zijn 3 op een dag bijvoorbeeld lijkt mij een idee ochtend middag avond.Of Steeds eentje minder iets proberen is beter dan niks en hulp troepen inschakelen desnoods iets vinden wat vervangt voor gewoonte van.iets in mond en hand hebben..Rook en drink zelf niet niet ook voor de zwangerschap dus het is voor mij makkelijk praten maar heb vriendinnen die het deden tijdens de zwangerschap hadden ook extreem veel stress enige wat hun lukte was minderen stoppen.is hun niet gelukt en volgens de vk zou ook teveel extra stress opleveren.
Haha of ze de enige is die iets voor dr kiezen krijgt. Zou niet eens meer reageren.. agjaa ik negeer gewoon maar alles wat slecht is voor mn kindje pff. Succes ermee