roken en zwanger

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Bengeltje4you, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. Nu krijgt dit arme kindje al geen beste basis mee (heb je andere topic gelezen ;) ) en je hebt geen idee wat voor hel de rest van je leven zal zijn als je dan ook nog eens een gehandicapt kindje krijgt. Terwijl dat allemaal te voorkomen was geweest als je de ruggengraat, liefde en verantwoordelijkheid voor je ongeboren kind zou hebben om te STOPPEN met die kankerverwekkende staafjes! :( Gun je kind en jezelf een gezonde toekomst, je kindje verdient dat! Zoek hulp desnoods, vandaag nog. Je kan het, kom op meid!

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Tja wat verwacht je eigenlijk van dit topic? Het wordt echt geen gezellig topic met zwangere meiden die allemaal nog roken hoor ;)

Ik vind het echt zielig voor je babytje maar je komt echt heel onverschillig over op mij, en ja, dat komt alleen al door hoe je schrijft... Je bent echt niet goed bezig als je blijft roken.

3. hadi

hadi Lid

4 nov 2010
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik rookte ook een pakje per dag en met posi test direct gestopt. Moet zeggen dat de natuur mij ook een handje helpt door de misselijkheid. Ik moet kotsen als ik een sigaret ruik.
    Bij eerste zs gestopt, nu terug.
    Je kunt het als je echt echt echt wil maar ik begrijp als geen ander hoe moeilijk het is om het te laten.
    Maar het schuldgevoel dat je hebt moet toch groter zijn dan die drang naar?

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

TS is blijkbaar niet meer actief. Die zag ik ergens al aankomen 😊

5. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik hoop ook dat het gewoon en trol was, als ik haar verhalen zo las zou ik het heel sneu vinden voor een kindje.

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik rookte een pakje per dag, maar toen ik een positieve test had ben ik per direct gestopt.
    Altijd gedacht dat ik het er moeilijk mee zou hebben maar het ging me zeer gemakkelijk af
    Als ik toch aan een sigaret dacht bedacht ik me dat er een kindje in me buik zat en hoe slecht ik me zou voelen als ik een sigaret zou opsteken.. helaas werd die zwangerschap een mk maar heb nooit meer een peuk aangeraakt en dat wil ik graag zo houden.

Je zegt dat je het niet kan.. maar lijkt er meer op dat je het niet eens probeerd

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Moet volgende x beter kijken.
    Zie nu pas dat ze niet meer actief is.

8. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Ik weet dat de persoon die dit schreef waarschijnlijk zoals ik las op het eind er niet meer is maar dit maakt me even heel erg kwaad, wat is dit voor zielige smoes dat je het even niet meer trekt om dan je kind zijn/haar leven te vergallen. Ben je wel lekker. Ik rookte ook echt veel veel veel. Niet verwacht dat ik zelf kinderen kon krijgen met mijn vriend 9 maanden lang hoop gehad en niks. Vorige vrijdag dokter gebeld om ons te laten testen. Zelfde avond kon ik me niet herinneren wanneer ik nou ongesteld was geworden en deed een test boem. Zwanger. Gelijk gestopt ik zit niet eens in de buurt van mensen die roken. Gelijk vol aan foliumzuur. Gezond eten. Cola de deur uit niet eens cafeïne vrije koffie. Het is een must dat je gewoon moet stoppen met roken. Belachelijk mensen die zeggen D at het niet lukt. Weet je hoeveel vrouwen jaloers op je zijn dat je zwanger kan worden.
    Die het niet kunnen of zelf niet worden. En jij rookt je kindje even je buik uit. Zo ik kan nog wel meer zeggen maar heb me brandje nu alweer beetje geblust. Er is geen smoes of wat dan ook genoeg om door te blijven roken terwijl je een prachtig weerloos kindje in je buik hebt zitten.

9. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien lees je nog mee misschien niet. Ik kon nooit stoppen. Hield het 2 weken vol daarna leek het wel alsof ik alles dubbel en dwars inhaalde. Ik besloot he tboek van Allen carr Te lezen. Bedenk je gewoon voor mezelf sigaretten trekken heen stress weg ze veroozaken meer stress ALS bij een niet roker. Jij denkt telkens pff nog 5 min. ALS ik uit de trein stap mag ik eindelijk wen sigaretje of nog 10 min. En ik heb pause eindelijk weer roken. Een niet roker heeft dit niet. Ook Moet je niet denken pff ik mag niet meer roken je Moet mezelf voorhouden tsssj ik heb dat niet meer nodig. Tot nu en dat was van 1 week voor ik zwanger werd rook ik niet meer. Ik weet hoe zwaar het is. Ook ik heb soms die momenten maar dat is een x diep ademhalen glas water en gevoel is weg.Het is maar wen tip maar die heeft hele mensen van het roken afgeholpen. Het zit echt tussen je Oren. Ben ik zelf achtergekomen maar ik wil heen negatief verhaal hier zetten wat je je kindje allemaal aandoet. Want Dan schiet de gedachte van roker al gauw om van pff wat doe ik allemaal en wat ga je doen Dan omdat je denkt dat hey helpt juist meer roken. Het is een rot verlaving wat heel moeilijk is te doorbreken. Maar als je terug gaat naar de tijd dat je je eerste sigaret rookte dacht je ook gadver vieze smaak en toch rookte je door. Deed ik ook eigenlijk moet je je sigaret eens heel bewust roken proef die smaak kijk naar die sigaret hoe hij opsmeult daar wordt je je heel bewust van. Geloof me ik dacht nooit re kunnen stoppen en toe lukt het mij ook en ik vertrouw er op dat jij dit kunt! Je bent een sterke mama en je kunt dit!

10. Isabelle37

Isabelle37 Niet meer actief

Ik ben zelf een ex roker. Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen. Toch ben ik al 4 jaar gestopt. Toen met behulp van champix. Dat was overigens de moeilijkste tijd uit mijn leven. Ex ging vreemd met beste vriendin. Huis in de verkoop en baan kwijt. Maar ik dacht als ik nu kan stoppen heb ik nooit meer een reden om te roken. Ik raad je aan het boek stoppen met roken voor vrouwen te lezen van allen car. Er zitten hele handige tips in waardoor je anders gaat kijken naar roken en je verslaving.

let niet op al die betwetende hormoonbommen hier. Je zal zelf ongetwijfeld weten welke risicos het met zich meebrengt.

heel veel sterkte en ik hoop dat je de kracht vind om te stoppen

11. Isabelle37

Isabelle37 Niet meer actief

je haalt de woorden uit mijn mond. Exact mijn ervaring

12. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Misschien een oud topic, maar wil er toch even wat over zeggen.

Ik rookte meer dan een pakje per dag, tot ik er achter kwam dat ik zwanger was. Grootste schok van mijn leven. Maar toch, meteen gestopt met roken. Voor mij was het makkelijk. Ben daar erg dankbaar voor. Weet wel dat ik niet de rest van mijn leven niet zal roken. Heb er al weer zin in.

Juist als je stopt met roken heb je 1 ding minder om je zorgen over te maken. Juist door het roken ga je stress ervaren en schuldgevoel. Als je stopt zul je je beter voelen.

Stress en moeilijke periodes zijn geen excuses om je ongeboren kind in gevaar te brengen. Sorry als ik hard klink maar dit is de realiteit. Ik heb de afgelopen maanden moeten verwerken dat mijn beste vriend zelfmoord heeft gepleegd, mijn moeder darmkanker heeft en mijn vrienden mij in de steek hebben gelaten. Maar dat was nooit reden genoeg om toch te gaan roken. Echt, het is ontzettend slecht en je voelt je uiteindelijk ook niet beter.

Mijn tante rookte door tijdens de zwangerschap van haar eerste, hij is geboren met spina bifida (open rug), is blind en geestelijk gehandicapt. Hij is nu bijna 40 en alsnog een zorg voor haar en haar man.

Please doe alsnog je best om te stoppen! Het is even doorbijten! Daarna mag je gewoon weer!

Heel veel sterkte met alles en succes!

x

13. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Zodra ik de positieve zwangerschaps test in mijn handen had heb ik mijn pakje sigaretten naar mijn vriend geschoven.
    Ik heb altijd gezegd. Ik stop met roken als ik zwanger ben. Doe positieve test was voor mij genoeg.
    Ik ben nu ruim 4 weken geleden gestopt en heb er totaal geen moeite mee. Ik heb van mijn 15e tot mijn 23e gerookt en ineens BAM cols turkey gestopt.

Waar een wil is is een weg. Je wilt toch het beste voor je kindje ?

14. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Heftig allemaal zeg!
    Maar super goed! Iedereen kan het, alleen je moet wel even wat wilskracht hebben...

15. Wiefke

Wiefke Lid

8 okt 2014
    47
    2
    6
    Inderdaad een al wat ouder topic, maar ik heb zelf ook een pakje per dag gerookt.
    Sinds ik weet dat ik zwanger ben rook ik heel soms 1 sigaret na het avondeten.

Maar moet zeggen, ik voel me zo schuldig dat het me vaak niet eens meer smaakt. Daarbij ben ik nu 5 weken zwanger en begin ik met de dag misselijker te worden van de geur, dus dat is misschien ook wel weer mijn voordeel.

Ik heb 2 motivaties om te stoppen en dat is natuurlijk mijn kindje in mijn buik en het geld wat ik ermee bespaar en goed kan gebruiken voor de baby uitzet :)

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik rookte ruim 2,5 pakje per dag. Als ik direct na mijn positieve test kon stoppen, dan kan jij dat ook.

Je giet je lijf vol met teringzooi, moet je vooral lekker doen als je niet zwanger bent.

Zie het maar zo, zou je je baby laten roken? Is het antwoord nee? Dan waarom stop je het wel in je mond als die baby in je buik zit? Die baby heeft geen keuze he in wat het wel en niet binnenkrijgt.

Gewoon niet meer kopen, gewoon niet meer in huis halen, en bezoek mijden die je niet steunt.

17. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Precies

18. Meemee27

Meemee27 Lid

23 aug 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik rookte een pakje per dag en ben ook direct gestopt bij de positieve test. Heb volgensmij nog 3 sigaretten gerookt die week erna omdat ik het mijn baas niet kon vertellen en geen pauze kreeg als ik niet rookte.
    Verder heb ik gewoon beslotend at ik geen gif in mijn kindje wil stoppen, klaar.
    Soms mis ike cht wele en sigaretje op een terras als iedereen er 1 opsteekt hoor, maar dat heb ik ook met een glaasje wijn.
    Als het kindje er is dan kan ik af en toe weer een sigaretje roken of ene glas wijn drinken, als ik daar zin in heb. Maar niet in de buurt van mn kind als hij niet voor zichzelf op kan komen.
    Dat is mijn mening er ervaring.

19. 1407

1407 Lid

21 okt 2014
    45
    0
    0
    Ik rook soms nog, als ik echt de drang heb naar een sigaret..

Deel Deze Pagina