ja, het laatste waar ik meeschreef, heeft ook een slotje gekregen. (ps: toen was ik nog niet zwanger en rookte ik nog. Nu ben ik dus zoals je kan zien lekker zwanger en gestopt!)
Tot nu toe gaat het er erg relaxt aan toe, gelukkig. Als de betweterige types die alleen maar roepen dat het roken zo vreselijk is (goh, meen je dat nou? nooit geweten!) wegblijven, is er niets aan de hand en kan er rustig gediscuseerd worden. En misschien heb je dan iets aan elkaars adviezen! Ik ben ook gestopt toen ik wist dan ik zwanger was. Was niet moeilijk, want ik was de eerste maanden erg misselijk. Nu heb ik af en toe nog wel trek, maar geen haar aan mijn hoofd denkt om er een op te steken. Zolang er een baby in mijn buik zit is bij mij de knop om. Hoop natuurlijk ook om nooit meer te beginnen! Dames, succes!
Blijft inderdaad een veel besproken onderwerp. Het schijnt dat wat vaak gezegt wordt: je kan beter een sigaret roken want de stress is slechter voor de baby. een fabeltje is. Toevallig las ik dat vandaag op Hallo wereld. De giftige rook van een sigaret schijnt vele malen slechter te zijn. Zelf rook ik al vanaf mijn 11de en tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik heel makkelijk getsopt. Helaas kreeg ik toen met 22 weken mijn eerste bloeding(placenta preavia) en door de vele stress die ik gedurende de rest van de zwangerschap had ben ik toch weer(stiekum)gaan roken. Heb het later wel eerlijk opgebiecht aan mijn man. Die moest er wel om lachen. Dit keer ben ik wel gaan minderen, maar kan het nog steeds niet helemaal laten. Vind het wel erg hoor, en schaam me er soms ook best voor. Dus wil ik even zeggen tegen alle meiden hier die helemaal gestopt zijn: SUPERGOED! Groetjes Annrieke
Het boek van Allen Carr heeft mij 3 weken geleden (eigelijk moeiteloos) eindelijk doen stoppen. Bij de Sleghte (2de hands) voor 6 euro gekocht, dus was voor mij een investering van 1,5 dag sigaretten mocht het mislukken. Maar eerlijk waar, het is een manier van tegen stoppen aan kijken wat mij de doorslag gaf. Eerdere wens/ poging tot stoppen lukte het me gewoonweg niet. Ik mis het voor geen meter en wil nooit meer aan die stomme verslaving toegeven. Succes
en kennisje van mij rookte de hele zw.schap een pakje per dag, wilde niet stoppen, vind ik echt erg. en als je er iets van zei, ging ze huilen.....
Roken... altijd een moeilijk onderwerp. Ik heb zelf heel lang gerookt en ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Ja, ik heb mijn pakje ook nog opgerookt en dat was het dan. Vreemd genoeg ging het dit keer ook heel makkelijk. Ik heb nauwelijks ontwenningsverschijnselen gehad en nu vind ik sigaretten echt stinken en ik heb last van de rook. Wat mij wel enorm heeft geholpen bij een eerdere poging (8 maanden niet gerookt) is mezelf niet vertellen dat ik gestopt ben maar 'gewoon' niet roken. Ik nam mezelf elke keer voor om 'nu' niet te roken, misschien later. En dan werd het later en dan dacht ik weer het zelfde. Na 2 dagen heb je al het idee dat het zonde is om weer te roken omdat je al een beetje door een hel heengegaan bent. Het hielp bij mij goed. Gewoon niet roken. Ik hoop van harte dat ik ook na de bevalling niet ga roken want ik zou het liefst toch zien dat mijn kindje in een min of meer rookvrije omgeving kan opgroeien. Iedereen die wil stoppen, heel veel succes. Iedereen die nog rookt.. denk er nog eens over na...
Roken is echte zware rot verslaving! Voor mensen die niet roken heel moeilijk te begrijpen! Ik heb 10 jaar lang gerookt, tot een pakje per dag aan toe! Wilde graag kindje, en was het zat afhankelijk te zijn van een peuk. Ik ben van de 1 op de andere dag gestopt! Het is gelukt en rook nu al 2,5 jaar niet meer. Toen ik een half jaar gestopt was ben ik gestopt met de pil. Ik vond het een hel om te stoppen, wat een drama is dat geweest, heb me zo rot gevoeld, zat vol stress, maar heb volgehouden. Vaak hoor je, ach stel je niet aan, zet door, maar men vergeet wel een shoe zwaar het is, een alcoholist is toch ook niet 1,2,3 van zijn verslaving af? Ik ben wel van mening dat je moet stoppen als je zwanger bent, je kindje kiest e rniet voor, maar iedereen moet het voor zich weten. Maar hier in huis wordt er dus niet meer gerookt, ze gaan maar buiten staan! kus miek @ esthertje: he jij woont ook in beverwijk! grappig!
Zodra ik de positieve test in handen had ben ik meteen gestopt met roken. Ik heb een paar uur last gehad van onrust maar dit ging heel snel weer over omdat ik ook gewoon niet kon roken. Ik had al een eerder stoppoging gedaan, dat was echt een drama, pleisters gebruikt, kauwgom gegeten maar na 6 weken weer begonnen omdat ik het voor mezelf niet kon. Natuurlijk heb ik soms best even zin in een sigaretje hoor maar ik zou er nu nooit maar dan ook nooit eentje opsteken. Ook omdat ik nu geen alcohol drink kom ik minder snel in de verleiding De eerste dag dat ik het wat moeilijk had met stoppen ben ik gaan surfen op internet en heb ik alle nare dingen die er maar bestaan over roken opgezocht; om mezelf te weerhouden om er toch nog maar eentje op te steken. Misschien niet de meest snuggere tip maar bij mij heeft het wel geholpen om meteen te stoppen zonder hulpmiddelen, zonder me rot of chagerijnig of verdrietig of nerveus te voelen. Ik kom wellicht een beetje over als een anti-roker nu maar ik heb roken altijd heerlijk gevonden en ook zo ontspannend en het liefste zoveel mogelijk. Maar ik kan je vertellen dat niet roken veel ontspannender werkt, tenminste bij mij dan. Als ik kan stoppen en het kan blijven volhouden dan kan iedereen het! Dus kom op, doe je best en ga ervoor!
Ik rookte ook lekker fanatiek. Maar zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik zonder enige moeite gestopt. En nu met al mijn 24/7 maag-kwaaltjes kan ik niet eens de geur van sigaretten aan. Dus ik vindt het wel fijn dat het voor mij zo makkelijk is gegaan.
Ik rookte ongeveer een pakje per dag. Had nog een sigaret in mijn ene hand terwijl ik in mijn andere hand een zwangerschapstest vast had. Toen deze positief toonde heb ik mijn sigaret meteen uitgemaakt en sindsdien niet meer gerookt. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel mis. Gewoon even die rustmomentjes en de gezelligheid ervan. Heb van de week nog een gigantische ruzie met mijn man gekregen omdat ik er achter was gekomen dat hij weer een pakje had gekocht (terwijl hij gestopt was). Op de een of andere manier kan ik er wel redelijk tegen als ik anderen zie roken, maar als ik mijn man zie roken dan wil ik ook roken. Komt misschien omdat we dat altijd samen deden. Alleen de gedachte al dat we een pakje peuken in huis hadden maakte me helemaal gek. Heel frustrerend. Voor mij is de keus 'simpel'. Ik KAN gewoon niet roken nu ik zwanger ben. Evenals alcohol drinken. Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als er (misschien daardoor) iets niet goed is met ons kindje. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik bang ben dat als ik niet meer zwanger ben ik weer ga roken. Niet in huis en waar ons kind bij is natuurlijk, maar buiten. Ik denk echt dat als het mijn man tegen die tijd gelukt is volledig te stoppen ikzelf na mijn zwangerschap ook beter van de sigaretten af kan blijven.
Ik heb al sinds woensdag niet meer gerookt. ben er zo blij mee. kwa stress is het ook allemaal wat minder om me heen dus alles bij elkaar. toch hopen en ikga er hard aan werken om er helemaal vanaf te blijven
Ik was moeiteloos gestopt door mijn visie op roken te herzien door het boek van Allen Carr. Twijfel ook nog wel eens of ik het straks ook nog volhoud maar ik ga het boek binnekort gewoon nogmaals lezen (en als het nodig is nogmaals!) Misschien heb jij (en andere in dezelfde situatie) er ook wel baat bij om het alsnog te lezen, ook al ben je momenteel al gestopt. (had het zelf 2dehands gekocht dus niet veel te verliezen)
Ik was al gestopt met roken toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Maar anders had ik ook wel gestopt. Ik weet ook zeker dat mijn vriend me vermoord als hij me nu nog zou zien roken..
raar maar waar heb niets speciaals gedaan... ben gewoon gestopt... ik werd beetje misselijk van men sigarette... en ben er nog maar iets meer dan 63 uur af... ik heb er niet echt veel behoefte aan, en wanneer ik het wel krijg neem ik een fruitella snoepje ook nizo gezond maar iets beter x
ik ben ook gestopt zodra ik de test had gezien! doen hoor meiden is zo slecht voor de kleine. ik had meerdere keren geprobeerd te stoppen en nooit gelukt maar met zo'n wonder in je buik moet het lukken en ik kan het iedereen aanraden heerlijk een rookvrij leven gr kim
Ik had ook nooit verwacht dat ik zou kunnen stoppen, had altijd geroepen als ik zwanger wordt dan stop ik. En toen had ik een posi test, en ja dan wordt het wel heel erg moeilijk. ben eerst heel erg gaan minderen, van ongeveer 15 per dag naar 5 per dag. en na 4 weken werd ik dus erg misselijk met ook overgeven erbij en ik heb nooit weer een sigaret aangeraakt. En nu heb ik er ook helemaal geen behoefte meer aan, tuurlijk mis ik het af en toe wel, maar ik heb een stemmetje in mijn hoofd die dan zegt nee volhouden nu.