mannen en namen kiezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Crazy angel, 14 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    hoe gaat dat bij jullie?
    mijn vriend die komt nooit met suggesties en is helemaal niet serieus
    terwijl ik helemaal al aan het kijken ben...
    is dat gewoon typisch mannelijk?

(weet niet of ik het in de goede categorie heb geplaatst of dat het al een bestaand topic is)

2. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    yep,was bij ons ook zo.hij had een naam bedacht,maar die kon gewoon niet,en daarna kwam er niks meer.

heb toen een nacht wakker gelegen en dromen gehad dat ik te vroeg ging bevallen,en toen werd ie wel serieus.(was ook best een beetje overstuur dat we nog geen naam hadden)

hebben er lang over moeten denken,maar we zijn er eindelijk uit.....

3. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Bij ons eerste wist ik het meteen en ging hij akkoord. Toen zij ik dat ik een tweede Rhys wou noemen en ging hij weer akkord. nu vind ik het sinds ik zwanger ben plots geen mooie naam meer en nu wil hij niet meer veranderen!

Aaaargh. Hij had ooit 1 idee: Nimoé

Zelfs niet over gediscussieerd: EIK!

Liefs
    Kitty

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn man kwam zelf met de namen, zowel voor een jongen als voor een meisje. We kwamen beide met diverse namen maar vonden deze twee (puur toevallig twee namen waar man mee kwam) het leukst!

5. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Volgens mij is het een mannendingetje. Een paar weken geleden zaten we ''voor het laatst'' in de kroeg en kwam hij aan met JAZZ :confused: leuke naam hoor, maar niet voor een (waarschijnlijk) blond jongetje...

Nu moet ik wel zeggen dat hij afgelopen dagen met binnen de maatstaven vallende namen aankomt, dus er is hoop!

Flientje

6. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    heel herkenbaar hoor, hier ook zo'n man ;) bij de vorige drie ook niet actief meegedacht, hij vond dat ik dat beter kon, maar als ik dan een naam leuk vond, vond hij het drie keer niks :( hoezo heel iri. nu bij deze beeb zal het wel net zo gaan :D

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij zijn allebei nog niet zo bar serieus.... South park (timmah, cartman, ike) namen komen langs...allerlei romeinse namen (julius, cesar...en n variateit aan voorwerp +ixen zoals bij asterix en obelix)...striphelden (kuifje, guus) en weet ik t wat hebben we allemaal al gehad :)
    Maja we hebben nog de tijd.
    En kwa meisjes naam komen we er wel uit denk ik...Ik had er 2 die ik leuk vond eentje heel leuk maar die vind hij niks dus moest ik de kinderen vragen en die vinden hem ook leuk *gniffel* Trapte hij niet in...ik had ze om gekocht volgens hem! (is niet zo heb alleen de oudste maar vernietigent aan gekeken toen hij zei de naam niet leuk te vinden :evil: De andere vond hem wel mooi ) Maja nog niet helemaal uit dus.
    Maar jongens namen....vind er heel veel leuk....maar niet voor MIJN kind :oops:
    De twee namen waar ik mee kan leven die zijn al bezet bij ons...Michael en Patrick...mn 2 zoontjes.
    Dus dit MOET gewoon wel n meisje worden :)

8. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    volgens mij is het uiteindelijk ook de vrouw die beslist :p
    ik had het wel de hele tijd over een naam en toen begon ie het steeds leuker te vinden klinken
    nu lijkt ie toe gegeven te hebben maar dat vind ik minder leuk dan als we samen op een naam komen .. hehe

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ook hier een namenprobleem :D

als het een jongen zou zijn dan weten we het al. ik had hem verzonnen, maar mijn vriend vond het wel een mooie naam (aangezien het een samenvoeging is van de namen van mijn en zijn vader)

en van de week zei mijn moeder toevallig ******* vind ik ook wel een hele mooie naam (was dat nu net de naam die wij al verzonnen hadden) heb er toen maar niet op gereageerd. maar deze naam staat dus al vast...

voor een meisje hebben we ook al wel iets. maar is meer een engelse betekenis... dus weet nog niet goed of het echt een gepaste naam is...

nog een beetje over nadenken :D mijn vriend vond deze naam allesinds prachtig :D toen hij dat zei,,,, begon ik weer te twijfelen :D

maar ik denk dat als je een naam vaker gaat gebruiken, je er wel aan wend... :D

10. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    jee Flientje,ik zou helemaal zenuwachtig worden.je bent al bijna uitgerekend,en nog geen naam!?

petje af,ik zou slapeloze nachten hebben haha

11. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Voor een jongen stond het het al heel lang vast, dan zou het "Jens" geweest zijn. Maar het wordt dus een meisje en hier kwamen we echt niet aan uit. Juist omdat mijn vriend ook meedacht en een eigen mening had ;) Met veel dingen is hij heel makkelijk en laat het aan mij over maar juist met zoiets weer niet. Wie nu uiteindelijk met de meisjesnaam is gekomen weet ik eigenlijk niet meer...volgens mij zaten we samen door zo'n namenboek te bladeren. We hebben er allebei een paar dagen aan moeten wennen en het veel moeten zeggen maar nu zijn we allebei happy met de naam die we hebben. Allebei vinden we dat er namen zijn die mooier zijn...maar nu hebben we wel een naam die we allebei mooi vinden.

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hadden ook een namen probleem we hadden eindelijk 2 namen die we leuk vonden maar konden we daar weer niet uit kiezen. we hebben het aan het gewicht laten hangen onder de 7 pond zou het luuk worden erboven Daan.

Wij liepen helemaal vast op de meisjesnamen me vriend wilde perce Mieke en ik vind dat echt geen mooie naam. Want ik vind Lieve een hele mooie naam na veel wikke en wegen hebben we namen samengevoegd tot Lieke.

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hier ook (ik weet het, we hebben nog zat tijd) problemen met naam zoeken.
    De meisjesnaam staat al heel lang vast. Maar de jongensnaam...pffff.

Ten eerste is er geen enkele naam waarvan ik echt denk: Ja dat is het! Dan zijn er heel veel namen die ik wel leuk vind, als mijn vriend over 1 van die namen heel enthousiast zou zijn, dan zou het die worden. Maar hij zegt op alles nee of: Mwah.....gaat wel. En verder komt hij alleen met namen uit tv series en tekenfilms....als grapje....

14. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Bij ons ook naamproblemen, we moeten er vier verzinnen (tweeling) die ook nog bij elkaar moeten passen. Mijn vriend zoekt wel enthousiast mee, maar meestal is het probleem dat als de ene een leuke naam heeft de ander die naam met een minder leuk persoon associeert. Of dat we geen tweede naam er bij kunnen verzinnen. We gaan dan ook maar grapjes verzinnen zoals Bert en Ernie, Bassie en Adriaan enz. We zijn nu uiteindelijk uit de meisjesnamen maar hebben nog geen idee van de jongensnamen!

15. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    bij onze eerste was ik ook degene die steeds met namen aan kwam zetten.
    op een gegeven moment had ik een lijstje gemaakt en dan moest hij wegstrepen wat hij echt niks vond.
    maar daar schoot ik toch niet zoveel mee op.
    toen heb ik gezegd dat hij mee moet denken, want veel van mijn namen vond hij niks.
    uiteindelijk zag ik de naam marly op internet en vond het meteen een mooie naam, dus ik zeg dat en mijn man was er helemaal weg van.
    de jongensnaam had ik ook genoemd maar hij twijfelde, nee dat werd m toch niet, en toen ik 7 maanden zwanger was dacht ik: ik probeer die naam nog eens te noemen en toen vond ie 'm kei leuk!
    vreemd he?!
    het werd een meisje dus we hebben een dochter marly.
    de jongensnaam hebben we gehouden, maar er is er ondertussen ook een bijgekomen dus nu hebben we er 2 waar we een keuze uit moeten maken en een meisjesnaam moet nog gekozen worden.....maar net als bij de meeste van jullie wordt dat weer mijn taak ben ik bang.
    Mannen!

mejon

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Voor een meisje waren we er eigenlijk heel snel uit. Al voor ik zwanger was.
    Voor een jongen was het een probleem.
    Hij hield voet bij stuk op 1 naam, en ik ook.

Heb hem toen gevraagd of hij echt niet serieus over mijn naam wilde nadenken, en dat als hij het echt niet mooi vond we maar een andere naam moesten zoeken.

Een paar dagen later werd hij wakker en zei " ik vind jou naam ook leuk"

Dus wij zijn er al uit qua namen, al kan het natuurlijk altijd nog veranderen.

17. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn man komt ook aan met de meest verschrikkelijke namen of contant grappen over de namen.
    En als ik dan eens een naam voorstel dan vindt hij het niks!
    Met de eerste heb ik gewoon een lijstje gegeven met namen die ik mooi vond, ik ga dat nu maar weer doen zodat ik zeker weet dat ons kind wel een normale naam krijgt ;)

18. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik had al heel lang een jongensnaam in mijn hoofd die ik leuk vond. En mijn man heeft de meisjesnaam gekozen.

19. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Mijn ventje kiest gewoon mee de namen. Voor een jongen staat het al vast dat het "Loewie" zal worden, voor een meisje wordt het "Hanne" al twijfel ik daar nog een beetje over en hoop ik daar ook nog een originele naam voor te vinden.

Ik heb dus wel een ventje die daar "soms" over begint.

20. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    mijn vriend heeft juist de eerste naam uitgekozen en ik was er direct mee eens vond het een hele leuke naam.
    maar met andere dingen is hij juist weer niet serieus.

Deel Deze Pagina