Ik ben gestopt ruim voordat ik zwanger raakte, zelfs ruim voordat ik gestopt ben met de pil. Ik wilde graag stoppen puur voor mezelf. Omdat ik de verslaving beu was. Wel heb ik er naar toe geleefd. Ergens in februari (3 jaar geleden) riep ik dat ik per 1 mei zou stoppen met roken. Dat werd uiteindelijk 30 april (sigaretten op) en ben er nog steeds heel blij mee. Al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik het op sommige (zonnige, met een roseetje op het terras) momenten nog wel eens een beetje mis. Maar goed, aan mijn verhaal heb je natuurlijk niet veel. Jij rookt nog en je bent zwanger. Ik zou zeggen, stop NU! Sigaretten de prullebak in en niet meer roken. Vooral ook niet te veel bezig zijn met roken en als je enorme behoefte krijgt ga je een blokje om. Bekijk het per dag en houd in je achterhoofd dat elke sigaret die je niet rookt een stap dichter bij een gezond kindje op de wereld zetten is (geen garanties natuurlijk maar wel de beste kans)!!! Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik gek genoeg af en toe ook enorm de behoefte om een sigaret te roken. Ik heb het alleen niet gedaan om de simpele reden dat als ons kindje dan ooit ademshalingsproblemen zou krijgen ik het mezelf nooit zou vergeven... (het kan immers door het roken komen). Jij kunt vast ook een hele goede reden verzinnen om als steun in de rug te dienen! Succes, JE KUNT HET! x
ik ben helaas nog steeds niet gestopt, maar dat heeft meerdere redenen waarvan de ziekte van mn oma, het overlijden van mn opa en nu zeer binnenkort het overlijden van diezelfde oma een belangrijke factor zijn. ben wel geminderd maar lang niet zoveel als toen ik zwanger was van alyssa. wat dat betreft kan ik je niet helpen maar ik heb misschien wel iets waar je wat aan kan hebben. ik weet niet of je een nintendo ds hebt, maar daar heb je de health coach en op die manier kan je ook stoppen met roken. voor nu laat ik het mindere/stoppen even voor wat het is, maar als hier alles wat rustiger is (qua emoties) dan ga ik het op die manier proberen en dan idd wat al eerder gezegd is per dag beslissen om niet meer te roken. succes met stoppen. liefs doris
Ik ben zelfs voordat we begonnen aan kinderen gestopt met roken en dat is straks na kerst 5 jaar geleden!!! Succes met minderen of STOPPEN natuurlijk!!