We zijn er net achter gekomen dat er gisteravond of vannacht ingebroken is in onze bedrijfsloods:x:x. "Gelukkig" staan alle grote machines en aanhangwagens er nog, maar veel "kleine" machines (zoals bosmaaiers, kettingzagen, etc.) zijn dus mooi pleite. Hebben we de laatste jaren zo hard gewerkt om ons bedrijf goed lopend te maken en hadden we net alle machines eigenlijk in ons bezit, zijn er mensen die niet met hun poten (excuus voor het taalgebruik) van andermans spullen af kunnen blijven. Moest het even kwijt........
:x:x:x En hoe zit het nou met de verzekering? Krijgen jullie wel alles vergoed? Wat voor een bedrijf hebben jullie? Klote zeg
pff sommige lui ook waar halen ze t lef vandaan !! durf indd zelf voor je spullen te werken .. succes ermee.. snap dat je super boos bent ! hopelijk worden de daders nog gevonden en kan het gestolen spul snel vervangen worden.. x succes
Tja de verzekering, Ik heb vanavond melding gemaakt bij de verzekering dat er ingebroken is, we gaan morgen een lijst opmaken en alle facturen erbij zoeken. Helaas zijn een aantal machines van 2006 en dan zijn ze na afschrijving niet veel meer waard. Omdat het eigen risico er ook nog is zit het er dik in dat we niet veel met de verzekering op schieten helaas.... We hebben een hoveniersbedrijf dus dit soort machines zijn voor ons "van levensbelang" om zo maar te zeggen. Volgens de politie is de kans klein dat ze gepakt worden, maar er is ons wel aangeraden om sites als Marktplaats in de gaten te houden want daar schijnt best veel gestolen spul te worden verhandeld.
Jeetje zeg, nou idd maar goed mp in de gaten houden, wie weet vind je wat van je spullen en kan je gaan bieden, dan weet je meteen waar je andere spullen zijn. Jullie kunnen nu toch wel voort met jullie bedrijf? Ik bedoel... helemaal in deze tijden... Hoop voor jullie dat er niet al te zware consequenties aan hangen...
We kunnen inderdaad wel verder met het bedrijf, mede omdat we een aantal collega hoveniers hebben waar we eerst wat van kunnen lenen, maar het is zo zonde geld om alles weer opnieuw aan te moeten schaffen (inderdaad helemaal in deze tijd.....). We hopen natuurlijk dat we straks nog wat van de verzekering terug krijgen, maar ja voordat je dat hebt zul je toch eerst al wel weer wat moeten aanschaffen. Maar we blijven moed houden en we denken maar zo dat het veel erger had kunnen zijn als de grote grasmaaiers en aanhangwagens waren meegenomen. We gaan nu overigens wel een paar keer per avond (van vanacht ook) kijken of er nog gespuis rond hangt wat er niet thuis hoort...
getver! ik krijg meteen weer zo`n onderbuikgevoel... bij ons is ook een keer ingebroken toen we op vakantie waren (in de vakantiewoning) en ze proberen ook vaak om onze schuur open te breken (al drie keer in 2 jr tijd ofzo) ik begrijp het echt niet dat mensen zo grof kunnen zijn om in te breken en niet beseffen wat voor onrust ze bij die mensen te weeg brengen, plus alle rompslomp en natuurlijk de spullen die je mist. heel veel sterkte
Wat een toeval zeg! Er is bij ons vanacht ook ingebroken bij ons bedrijf. We wonen erlangs en toen onze dochter om 2 uur wakker werd voor dr fles, dacht ik wat een herrie.. keek uit t raam en met piepende banden reed een auto weg! meteen hoorde ik ook t alarm gaan dus wist dat t goed fout zat. We hebben een autobedrijf en er zijn 2 auto's gestolen. echt super super *&%$#@!* t enge van alles vind ik nog dat ik ze gewoon heb zien weg rijden en dat beeld raak ik nog niet kwijt. Maandag verzekering inschakelen eens kijken wat die te melden hebben.. ma je word er nooit beter op. Jullie ook sterkte!!
Jee balen zeg... daar gaan dan je spullen waar je hard voor gewerkt hebt. Ik heb zelf ook een inbraak meegemaakt, terwijl ik gewoon thuis was en in bed lag. Moest ook naar de wc en dus naar beneden en toen moest de betreffende inbreker ergens in de woonkamer zijn geweest. Ik heb m gelukkig niet gezien, maar weet nog wel dat ik uit het raam heb gekeken omdat er voor mijn gevoel iets niet klopte. Maar kan er nog steeds erg boos om worden dat andere mensen denken het recht te hebben de spullen van een ander te jatten...
Wat klote zeg. Wij wonen ook in friesland, en wat ik hoor is dat het flink raak is de laatste tijd. Afgelopen weekend is er bij mijn schoonouders ingebroken.
Het is echt balen en wat een rompslomp om alles weer op orde te krijgen. We zijn er nu al de hele dag mee bezig.... We gaan zo eerst maar even tijd aan onze meiden besteden, want die hangen er vandaag een beetje moedeloos bij en morgen weer "vrolijk" verder. Dan belt de verzekering terug, met de verhuurder van de loods moeten we nog van alles regelen (en die is helaas niet behulpzaam....:x), op zoek naar nieuwe machines, enz. In ieder geval wel bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal.