wat sneu voor dat meisje zeg!! ik rook zelf ook maar niet in huis en ook niet in de auto! vandaag is mijn man jarig en de visite mag ook gewoon net als ikzelf lekker naar buiten
Ik zag het laatst ook. We stonden voor het stoplicht en naast ons stond een vrouw met een baby in een autostoeltje en ze zat gewoon te roken Ik vind het onwijs egoistisch... BAH!!! Bij alle3 mijn kinderen heb ik niet gerookt. Mijn vriend rookt wel alleen wel buiten En iedereen weet hoe ik erover denk en die roken ook niet waar Mayron bij is (mijn andere kinderen zijn al behoorlijk wat ouder) Maar ik moet eerlijk zeggen dat er ook niet veel mensen meer roken. Vroeger was dat meer. Mijn vader rookte ook waar wij bij waren, ook in de auto en ik werd er altijd ziek van. Vroeger waren de gevolgen natuurlijk ook minder bekend. Nu is ie gestopt al een aantal jaar.
Mijn moeder rookte vroeger ook in de auto... En wij 3en (ik en mijn oudere broers) hebben ALTIJD lopen zeuren hierover... Dat het zo vies was etc... Maar indertijd was het allemaal wat normaler inderdaad en beschouwde m'n ouders ons dus ook als 'zeurende kinderen' . Mijn vader heeft ons overigens wel duidelijk gemaakt dat we het nooit moesten wagen om te gaan roken, naar al die jaren dat we op m'n moeder zeurde (wat hij letterlijk altijd zei zal ik maar voor me houden haha) . Overigens is m'n moeder nu gestopt en heel de familie houd tegenwoordig ook rekening met mij (longproblemen gehad in het verleden) en m'n dochter is nu een extra reden om niet te roken waar wij bij zijn.
ik heb zelf "vroeger" wel gerookt, maar heb er zo'n hekel aan nu. mijn man rookt ook niet, en zijn familie ook niet. maar mijn familie roken allemaal bijna. Colin heeft als baby op de intensive care gelegen vanwege een zware rs-virus, hij heeft nu nog vaak last van zijn luchtwegen, maar niemand van mijn familie stoort zich er aan. mijn moeder rookt zelfs hier in huis, terwijl ze weet dat ik het niet wil. koud of niet koud, ik zet nu de deur wagenwijd open als ze weer zit te dampen, vorige week trok ze haar jas erbij aan.......... ze heeft qua roken echt een bord voor haar kop (sorry, hoofd) laatst wilde Colin haar een knuffel geven, en loopt zo tegen haar sigaret aan, hij gillen en had het vuur precies onder zijn neusje gekregen, en het enige wat mijn ma deed was vegen.......... ja.....haar broek, want daar was het vuur opgevallen en zou toch zonde zijn dat daar een gat in kwam.wat kan mij die broek nou schelen! ik heb haar smiddags opgebeld dat Colin een dikke blaar onder zijn neusje had. och och, ja hij moet ook even leren uitkijken als ik met een sigaret zit zei ze........ ik was zo kwaad. ik wil haar gewoon verbieden om hier te roken, heb het haar meerdere malen gezegt, maar ze zegt gewoon, ergens waar ik niet mag roken voel ik me niet welkom. zo vaak zie ik haar al niet, dus ben al blij als ze komt, maar dat roken........
@ mam2003, ik heb ook zo'n schoonmoeder! Maar ze krijgt nu in steeds meer huizen te horen dat ze niet mag roken dus nu geeft ze zich er maar met een hoop gemor aan over! Persoonlijk vind ik het heel erg asociaal als iemand blijft roken terwijl daar niet gerookt mag worden om wat voor reden dan ook. Dan heb ik liever dat diegene helemaal niet komt, of je hem/haar nou wel of niet vaak ziet. En dat verhaal over het tegen de sigaret lopen had bij mij persoonlijk echt de das om gedaan hoor, vind het knap dat je nog 'aardig' kan doen tegen haar!
Troeltje: tja aardig blijven doen tegen haar, tis toch mijn moeder. maar ze is ook verwoed bingoër. echt 3x in de week ofzo ging ze naar een bingo, als het niet vaker was. maarja daar mag nu niet meer gerookt worden, zegt ze ook nog, nou ze zoeken het maar uit daar, als ik niet mag roken kom ik niet hoor, als ze graag willen dat ik kom, moeten ze het maar weer terugdraaien............... ja hallo, wat denkt ze nou, dat ze de koningin is? ik heb hier achterthuis een overkapping van 4 bij 5.5 meter, met een jas aan kun je er nu nog wel zitten zelfs. heb ook gezegt, mooi afdakje om onder te roken he, is er perfect voor ma. maar nee hoor....... ze is zelfs in staat om hier met een verjaardag te gaan roken binnen, maar dat gaat mooi niet door hoor. de rest hoeft niet in die stank te zitten omdat zij zonodig moet roken.
Snap het wel hoor dat het je moeder is, maar vind het wel kwalijk klinken als zij niet oplet met haar sigaret en zij dan maar vind dat jou zoontje van nog geen 3 daarop moet letten... Ik zou daar echt wel even boos om geworden zijn! Ik vind het jammer dat mensen zich zo moeilijk aanpassen aan andersmans regels in andermans huis.
Eh.. Dan is ze toch ook niet welkom? Iemand die mijn 'huisregels' niet zou accepteren, al is het mijn moeder, is niet welkom. Pff, wat denkt ze wel
Ik rook ook rook al heel lang maar 1 ding staat hier wel bovenop. Dat ik rook zegt niet dat hij er last van moet hebben. Ben acuut gestopt toen ik wist dat ik zwanger was, en sinds de geboorte wordt nergens meer in huis gerookt. Auto ook rookvrij. Stuit weleens op weerstand van mensen die dan geen zin hebben om nu het kouder wordt buiten te gaan staan. Dan krijg je opmerkingen van 'ach hij slaapt nu toch' of 'ach ga je toch aan de andere kant van de kamer staan'. In mijn huis wordt gewoon niet meer gerookt, simpel. En het is jammer dat andere rokers wel vinden dat hun kleintje maar mee moet roken. Wat hij over tien jaar doet moet hij weten kan moeilijk zeggen rook niet want iedereen in de familie rookt hier, maar tot hij zelf die keuze maakt ga ik het niet voor hem maken.
Ik ben laatst zelfs niet naar een verjaardag geweest omdat ik weet dat alle visite die daar komt, rookt. Die mensen zelf ook, en ze hebben een dochter van 5. De vorige keer op die verjaardag zat ik met tranende ogen en stekende hoofdpijn, dus NO WAY dat ik daar met Aiden naartoe ga.
mam2003, van jouw verhaal zakt echt mijn mond open. Sorry dat ik zo over je moeder praat, maar wat een egoïstisch kreng is dat zeg! Als je haa recht niet kan missen zou ik gewoon zelf al standaard buiten gaan zitten met jas aan etc. Warme choco erbij. Maar no wat dat ze binnen welkom zou zijn... en die verwonding bij je kindje door iemand anders zn verslaving laat ik me maar niet over uit. Sterkte meid, kan me voorstellen dat het frustrerend is. ontopic: roken in de auto met kinderen erbij.... ach wat zielig zijn die ouders!!! Zo'n slachtoffer van een verslaving dat de gezondheid van hun kind ze niet meer interresseert.....
Laatst zag ik toch iets achterlijks! We waren in de stad en daar liep een stel met een kinderwagen. het waaide nogal en het meisje stak een sigaret op, maar die jongen kreeg zijn sigaret door de wind niet aan. Wat doet íe? Hij buigt voorover en gebruikt de kinderwagenbak als windscherm en steekt zijn sigaret zo in de kinderwagenbak aan! het waren nogal eh aso-uitziende mensen dus ik durfde er niets van te zeggen, maar eigenlijk had dat wel gemoeten. wat een idioten zeg!
Nee inderdaad, vind het ook sneu! Hier werd voorheen nog wel eens gerookt door mijn vriend in huis, tot we erachter kwamen dat onze dochter wel heel vaak last van haar oortjes had. Opgezocht en daar stond heel duidelijk dat roken dat soort klachten bij kinderen kan veroorzaken (ze lopen immers op de hoogte waar de rook blijft hangen) en toen is hij direct op het balkon gaan roken. Hij vond dat zij geen slachtoffer hoefde te zijn van zijn verslaving, en zo is het!
eh gatver dat zou nou dus echt nooit bij mij op komen bleh je rookt niet waar een kind bij is in de auto binnen vind ik dat ook niet kunnen als ik eerlijk ben een kind hoeft niet te dupe worden omdat iemand rookt het kind kiest daar niet voor en nee ik rook niet meer haha ben nu 4 jaar gestopt en ook al had ik gerookt dan was ik netjes naar buiten gegaan in weer en wind
Ja precies, mijn reactie ook op haar bericht. Mijn ouders en zussen roken ook, maar echt niet hier in huis. Heb iedereen dat direct duidelijk gemaakt en ze gaan allemaal lekker naar buiten als ze willen roken. Jouw moeder vind ik gewoon egoistisch...:x
ik weet niet meer wie het schreef over roken tijdens de borstvoeding... Was het zo moeilijk voor dr om tijdens de borstvoeding niet te roken!!! die paar minuutjes had ze toch kunnen wachten! gatver
Mijn ouders roken ook maar nooit binnen al al helemaal niet waar mijn kleine jongen bij is of mn neefjes of nichtjes! Mijn schoonmoeder rookt ook en vorige keer kwam ik daar lag er een peuk te branden in de keuken en heb gevraagd of die uit kan! En anders had ik weg gegaan! Verder roken ze gelukkig nooit waar die bij is!Anders zou ik echt boos worden!
Bij mij zou ze dr niet meer inkomen!!!!!!!!!!!!! Ik zou zelfs al niet meer komen als er bij haar in huis gerookt worden! Dan blijf ik wel lekker thuis met mn zoontje!