1 vraag over uitrekken en 1 vraag over buikspieren

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sanny, Nov 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sanny

Sanny Niet meer actief

Hoi,

van mijn schoonmoeder en moeder mag ik me niet meer helemaal uitrekken om wat te pakken om dat dat niet goed zo zijn voor de baby, maar merk dat als ik ochtends wakker wordt, ik me uit automatisme wel uitrek. Hebben zij gelijk en kan dat kwaad?
    En nog 1 vraagje: even een klein stukje voorgeschiedenis, heb 2 1/2 jaar geleden een buikwandcorrectie gehad, dus mijn buik was nogal strak, nu heb ik al een klein buikje. Sinds 1 week heb ik sochtends als ik wakker wordt pijn in mijn buikspieren(ik slaap ook nogal wild). Waardoor kan dat komen en kan dat kwaad voor baby?

Groetjes Sanny

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Sanny,

het kan echt geen kwaad je uit te rekken. Je kindje zit goed verborgen in je buik en kan echt wel tegen een stootje. Die merkt daar niets van. Dat je zo'n last hebt gehad van je buikspieren kan komen doordat je baarmoeder groeit en je buik moet mee groeien. Dan kun je wel eens last hebben van groeipijnen. Dit kunnen de banden van je baarmoeder zijn die meerekken, je buikspieren die meerekken of je huid die meerekt. Maar dit gaat allemaal zo geleidelijk dat het voor jezelf ook echt geen kwaad kan. Dus slaap gerust wild ;) en rek je lekker uit. Het hoort er allemaal bij.

Groetjes Brigitte

Share This Page