Hier is een speeltuin waar het niet mag. net als dat er geen honden mogen. Wordt ook op gecontroleerd en aangesproken. Op schoolplein mag het ook niet. Zelfde als lekker aan het bier zitten, ook zo fout
Als het voor de wet verboden wordt so be it. Maar tot die tijd zul je nog veel last hebben van rokers op een terras. Helaas voor jou
Roken in de speeltuin... als het maar aan de kant is en niet tussen de spelende kinderen. En de peuken opruimen en niet op de grond gooien. (Maar liever zie ik helemaal niemand roken)
Rokers denken vaak rekening te houden met anderen maar zorgen toch voor veel overlast Bijvoorbeeld dan gaan ze buiten roken. Hartstikke goed. Maar dan de deur open laten staan zodat a de mensen binnen op de tocht zitten En b de rook naar binnen waait En c doe het ff niet net naast de deur waar mensen langs naar binnen moeten maar een end verder op dan hoef ik niet m'n adem in te houden Of de rook de andere kant op blazen.. leuk idee maar in praktijk waait het gewoon ook mijn longen in En dan met die stuk kleren weer terug binnen komen Of die rookjas tegen die van mij aanhangen Dat allemaal nog even los van dat kinderen het slechte voorbeeld zien Tuurlijk je kan dan helemaal niet meer roken.. das misschien ook maar net zo gezond voor jezelf
Tja de niet rokers wouden een beleid voor buiten roken. Moeten ze ook niet zeiken dat ze niet op het terras kunnen zitten. Moeten ze maar binnen eten. Dit wilde ze tenslotte zelf.
Wat een onzin!!! Je moet niet vergeten dat rokers degene zijn die de hele dag ziekte verwekkende stoffen lopen uit te walmen he. Dat ik binnen niet in een rook hok wil zitten betekent niet dat ik het dan wel fijn vind om op een terras te zitten waar mijn twee jarige zoontje constant bloot word gesteld aan die vieze rook. Als je buiten loopt te roken prima dan loop ik in een grote boog om je heen. Maar op een terras kan ik het niet vermijden. En die mogelijkheid zou ik toch wel moeten hebben met iets dat mij ziek kan maken? En jaja de lucht is ook bewezen kankerverwekkend door de uitlaatgassen. Maar om dan maar de kans op longkanker dubbel te verhogen? Nee dankje. Hier trouwens een moeder en oma verloren aan longkanker, kans is dus groot dat ik er gevoeliger voor ben dan gemiddeld. Waarom zou ik er dan maar mee moeten leven dat ik er constant aan bloot word gesteld op terrassen, in bushokjes en zelfs in speeltuinen? Hier in de wijk is het gelukkig in de speeltuin verboden. Om even on topic te gaan.
Ik vind roken in de speeltuin not done, als exroker vind ik het megastinken. Ik zal nooit op een terras vragen of mensen de andere kant op willen roken, want dat vind ik not done, maar ik baal dat de meeste terrassen erg afgesloten zijn, waardoor de rook blijft hangen. Dat is een terras waar ik dan niet snel zal gaan zitten. Daar kies ik dus zelf voor.
Zolang ze het niet tussen de spelende kinderen doen heb ik er geen moeite mee. Gewoon even op het bankje aan de zijkant gaan zitten en daar je peuk roken. Mijn vriend rookt, maar die blijft buiten de speeltuin met zijn peuk
Ik vind roken in het bijzijn van kinderen echt not-done. En sorry maar sommige rokers reageren echt zooo dom! Dat je zelf verslaafd bent aan iets wat slecht is voor jezelf en je omgeving betekend niet dat je recht hebt om anderen tot last te zijn met je verslaving. Roken zou inderdaad alleen nog maar op eigen terrein legaal moeten zijn. Daarnaast mag er wat mij betreft strenger opgetreden worden tegen roken bij kinderen. En al helemaal bij binnen roken met kinderen, in de auto roken met kinderen en roken tijdens de zwangerschap. Dat zijn 3 voorbeelden van het bewust schade aanbrengen aan de gezondheid van je kind en past daardoor gewoon tussen mishandeling. Dat is mijn mening en die gaat ook niet veranderen.
Ja en nu willen we een beleid voor buiten roken op plekken waar "we" er helemaal geen last meer van hebben. Aangezien "we" toen ook gelijk hebben gekregen zal "ons" dit ook wel gaan lukken. Hoeven we niet meer te zeiken als we lekker op een terras eten...want dan is er niks meer te zeiken.