Roken in de speeltuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Roken in de speeltuin

1. Moet kunnen...

35 stem(men)
    14,4%
  2. Kan absoluut niet

141 stem(men)
    58,0%
  3. In een speciaal afgeschermd hokje/hoekje

67 stem(men)
    27,6%
  1. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Toevallig hebben wij wel een grote tuin, maar dat zegt dus niets. Ik blijf last houden van de rook. Het helpt natuurlijk niet dat het terras van de buren (we hebben een twee onder een kap) tegen het huis aan zit, waardoor de rook in ons huis terecht komt. Daar stoor ik mij het meeste aan; dat ik mijn deuren en ramen moet sluiten voor iets als roken.
    Gelukkig hebben wij zelf geen longziektes (ik word er alleen misselijk van), maar wil gewoon niet passief roken en die keuze hebben, vooral in mijn eigen tuin en huis. Jaarlijks overlijden er nog steeds honderden mensen door passief roken. Omdat wij zelf niet roken en gelukkig niet vaak in rookruimtes komen, denk ik dat wij het extra goed ruiken. Ik ben de lucht namelijk niet gewend en wil er ook niet aan wennen,

2. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Roken op een speelplek tussen de kinderen vind ik ergens toch een beetje ongepast, maar ik vind wel dat de rokers de gelegenheid moeten hebben om een sigaretje te roken in een rokersho(e)kje.

Zelf geef ik er niet om als er gerookt wordt op een terras, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat wel als vervelend ervaren als ze zitten te eten.

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Van de week in de speeltuin kwam dochter bij mij met een peuk in de hand 'kijk mama, vuurwerk'. :eek: Als je in een speeltuin gaat zitten roken, gooi dan in ieder geval je peuken in de afvalbak. :mad:

4. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Duidelijk! Moet zeggen ik heb zelf ook een neus van een herder, dus ruik al snel iets, nu vind ik heel erg verdunde sigarettengeur niet al te erg, maar wordt er ook niet misselijk van. Heb dat juist van zoete parfum

5. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    De niet-rokers hebben toch jaren lang gevochten dat er nergens binnen meer gerookt mag worden, lijkt me dan wel zo eerlijk dat de niet roker dan ook binnen gaar zitten en niet op een terras buiten bij een roker en dan nog steeds gaan zeiken. Mijn god wordt met de dag mooier.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik denk dat rookruimtes, iig aangename best goed werken. Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar die van de Ikea bij ons in de buurt. Daar zitten vaak een x aantal mensen in een rookhok met hun bakkie koffie te roken. En staat er buiten geen blokkade van rokende mensen. Het bannen van roken in kroegen heeft denk ik niet super veel goed gedaan. Als er ook kroegen zijn waar het wel mag, en het wel/niet roken goed vermeld en bekend word dan is de overlast op de gewone terrassen niet weg maar ik denk wel een stuk minder. En dan ook nog graag kindvriendelijke bedrijven waar het gewoon helemaal niet mag. Zo is er toch meer keus, minder ontevredenheid en ik denk ook meer bereidheid om rekening te houden.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Niet-rokers hebben nergens jaren lang lopen vechten voor een rookverbod. Dus het argument dat ze maar binnen moeten zitten gaat niet op. Horeca gelegenheden zijn trouwens als laatste toegevoegd aan het rijtje. Daarvoor mocht je in ziekenhuizen en vliegvelden al niet meer roken.

Een dierentuin vind ik ook zo'n irritante plek om te roken trouwens. Overal uitzinnige loslopende kinderen, sta je bij de olifanten te kijken met een sigarettenwalm in hun gezicht.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Je kunt met plaatjes blijven strooien, maar ze heeft gelijk. Binnen moest het overal anti rook worden. Als je dus tijdens het eten of een drankje niet in de rook wil zitten is er 1 simpele oplossing: binnen zitten.

Ganesh vindt dit leuk.
  10. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Oh, het zal zeker met de dag mooier worden aangezien er steeds meer plekken komen waar roken verboden is :D:D:D

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vind het echt belachelijk. Als ik dit dan zo lees dan denk ik, waar is het respect naar de wel rokers gebleven? Er word respect en begrip verwacht voor de niet rokers maar ik vind het enorm egoïstische dat de niet rokers geen enkel respect tonen voor de wel rokers. Alle rokers moeten maar gewoon verbannen worden. Come on!

Ik blijf er bij, als je zo pro verbieden roken bent waarom ben je dan niet pro verbieden voor auto's met al die vieze uitlaat gassen? Of wat dacht je van de buurman die lekker fikkie stookt in de zomer in zijn vuurkorf? Of het gezin wat lekker met mooi weer lang BBQ't? Daar komen ook niet altijd even goede stoffen van vrij maar daar hoor je niemand over.

Ik ben vooral blij dat men het nooit voor elkaar zal krijgen dat mensen straks niet meer in de buitenlucht mogen roken :p

12. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Dit slaat natuurlijk nergens op.

Ik maak me er ook verder niet druk om, over een aantal jaar is roken toch grotendeels verboden, dat komt vanzelf.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat geloof je toch zeker zelf niet, weet je hoeveel er verdiend word met de verkoop van sigaretten, dat gaan ze echt niet verbieden, denk eerder de prijzen omhoog gooien.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind zo'n opmerking met die smiley's erbij echt vreselijk kinderachtig en onrespectvol.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.312
    10.280
    113
    Laatst in de efteling in het sprookjesbos, gezellig met een sigaret onder de kabouter huisjes. Vond het belachelijk, als het dan toch moet rook dat ding eerst op voor je ergens onder gaat staan kijken met allemaal kleine kindjes.

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Daarom mag er in de Efteling in de wachtrijen en in het sprookjesbos dus niet meer gerookt worden. Alleen op de speciaal daarvoor aangewezen plaatsen.

17. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ja, super fijn inderdaad

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, top! In het Sprookjesbos werd eerst echt veeel gerookt, vond dat echt storend. Hopelijk is het nu minder!

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Helemaal niet mee eens.
    Ik heb als niet roker nog nooit gezegd dat mensen dan maar op een terras moeten gaan zitten roken.

Ik vind het echt zulke waardeloze argumenten.

Het is gewoon ontzettend aso om op een terras te gaan roken. Nogmaals...dat je het zelf wilt doen...prima. Maak jezelf maar ziek. Maar doe dit ergens waar NIEMAND er last van heeft. Hoe moeilijk is dat te snappen.

Iemand met astma kan zo dus niet op een terras zitten omdat iemand die rookt zo nodig "moet roken"
    Ten eerste "moet" dit helemaal niet. Maar "willen" ze het. En dan ben je dus in mijn ogen echt heel erg aso.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Kun je vinden maar dat maakt het niet minder waar.

Deel Deze Pagina