Roken in eigen achtertuin...

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje86, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik stond gisteravond rond 23.00 nog even te roken in de tuin toen de buurvrouw vanaf het bovenraam vertelde dat ze het erg vervelend vond dat ik daar steeds rookte omdat ze er niet tegen kon. En nu met dit weer staan de ramen open en komt het dus op de slaapkamer. Ik zei dat ik het vervelend vond en zou proberen om er rekening mee te houden. Als ik in de voortuin ging roken vond ze het prima.
    Maar toen ik binnenkwam had ik zoiets van; het is toch gewoon mijn eigen tuin? Daar mag ik toch wel in roken? En nee, ik ga niet in de voortuin staan, dat is dus aan de weg en vind ik persoonlijk niet zo netjes staan (om daar steeds te gaan roken). Wat zouden jullie doen? Ik ben nu maar aan het einde van de tuin gaan roken, bij de poort, maar stel dat ze nu weer wat zegt? We hebben verder totaal geen problemen met ze, zijn wat oudere mensen maar geen last van en af en toe eens een kort praatje.

Tips zijn welkom :)

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Idd aan het eind van de tuin gaan roken. En verder moeten je buren niet zo zeuren. Misschien zou je ze kunnen waarschuwen van te voren dat je die avond buiten in de tuin rookt.
    Maar als je niet in je eigen tuin kan roken en niet binnen wil roken waar kan je dan nog rustig een sigaretje nemen. Het is niet zo dat gelijk een hele vuurkorf aanstaat en hun hele huis vol rook staat.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou doen wat je nu doet: aan het andere einde van de tuin. Als ze er dan nog last van heeft, tja, dan is het jammer, maar heb jij je best gedaan.
    Ik als ex-roker kan bij beide kanten wel iets voorstellen. Het is best een vervelende geur om in je huis te hebben als je zelf niet rookt, maar evengoed zou je in je eigen achtertuin toch redelijk vrij moeten zijn om te doen wat je wilt.
    Zolang jullie allebei redelijk blijven, komen jullie er vast wel uit :)

4. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hier hebben we precies hetzelfde, alleen hebben wij dus last van de rook.

Buurman rookt sinds dat zn vrouw zwanger is, in de voortuin. Nu het warm is en alle ramen openstaan, krijgen wij al het rook binnen. Wij hebben er echt veel last van, het lijkt alsof hij binnen bij ons aan het roken is, zo sterk is de lucht (daarbij ben ik ook zwanger en word ik kotsmisselijk van de geur).

We hebben er niks over gezegd, maar vervelend vind ik het wel.

5. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze blij mogen zijn met een buuf als jij! Als je er weer op wordt aangesproken gewoon zeggen dat je meer afstand van haar ramen hebt genomen en de voortuin niet geschikt acht. Het is en blijft jouw tuin... Het siert je dat je er rekening mee houdt. Waren maar meer buren zo!

Denk dat je boven buren er wel begrip voor hebben hoor.

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Mijn onderbuur rookt ook en als ik 's morgens aan mijn ontbijttafel zit met heerlijk de deuren naar mijn terras open, dan komt haar sigarettengeur ook binnen en vind dit echt om te walgen! Ook hangt mijn was vaak op het terras en hoop dan altijd dat ze niet op dat moment rookt omdat je echt niet zit te wachten op die geur overal in je propere was. Ik kan je buurvrouw dus best begrijpen.

Het is uiteindelijk wel jouw tuin, idd, en als jij rookt sja ja. Maar begrijp dat het voor haar vervelend is en vind wel knap dat je toch een oplossing zoekt om te voorkomen dat de geur bij haar binnendringt in huis. Zijn er genoeg (hierboven nog denk ik) Die gewoon zouden zeggen dat ze haar mond moest houden en dat ze gewoon verder rookten "omdat het toch hun tuin is?"

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik vind dat je als buren niet elkaar 'lastig' moet vallen met je hobby's of wat je dan ook doet. Als zij idd last heeft van jouw rook, laat je haar dus ongewenst meeroken omdat jij onder haar raam staat. Als zij achter in de tuin er geen last van heeft, is het probleem toch opgelost? Het blijft toch geven en nemen als je op zo'n klein oppervlak woont.

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    persoonlijk vind ik het erg overdreven gezeur van je buuv maar ok, om van het gezeur af te zijn kan je zover mogelijk van haar raam gaan zitten...ik woon in Griekenland waar iedereen gewoon overal rookt.en dan hoef je er ook niet veel van te zeggen: andere uiterste!

zelf ben ik geen roker maar ik vind het dus wel wat overdreven...

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    pff wij worden hier in de zomer steevast bijna elke dag volledig uitgerookt door de buitenhaard van de buren (de pijp is wel 2 m hoog, dus ze hebben er zelf geen last van, maar dan komt de rook omlaag en zet hij alles blauw..) en we hebben dáár zelfs nog niets van gezegd! Wat jij doet vind ik heel netjes hoor!
    Wij roken zelf niet en zouden het ook vervelend vinden om die lucht binnen te krijgen maar denk dat we dan eerder het raam dicht zouden doen..

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ja in je eigen tuin niet mogen roken hahahaha moet niet gekker worden zeg..

Nee maar die buurvrouw die kon me wat hoor...

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan me van allebei wel wat voorstellen. Hier nl 2 rokende buren (beide kanten) en roken altijd buiten. Ramen probeer ik zoveel mogelijk dicht te houden omdat ik gewoon niet tegen die lucht kan in mijn slaapkamer. Of ventilator erbij aan zodat de lucht nauwelijks binnen komt. Super dat je een paar meter verder wilt roken, maar het is en blijft jullie tuin waarin jij mag roken, bbq'n etc etc.

12. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Napoleon de buuf hoeft niet mee te roken hoor, ze kan haar raam namelijk dicht doen. Maar ja met dit weer is dat ook minder prettig. Maar goed ze heeft iig de keuze.

Denk dat het zo wel is opelost als ze aan het einde van haar tuin rookt, als je ook een beetje kijkt waar de wind vandaan komt is de kans heel groot dat ze er geen last meer van heeft.

Spoiled waarom kaart je het niet aan bij je buren? Heb je een slecht contact met hen? Je kan als buren toch wel iets voorleggen aan elkaar? Maakt je geen zeur hoor! Wie weet valt het op te lossen? Natuurlijk mag men roken in de eigen tuin het is eigen grond dus ja, maar veel mensen willen wel met je mee denken voor een oplossing zoals to?

13. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik vind rook echt goor, dus ik zou die walm ook niet in mijn huis willen. De buurvrouw geeft haar mening, daar kun je mee doen wat je wil. En ja, in jouw tuin mag je doen wat je zelf wil, maar je kunt ook een beetje rekening houden met personen die last van de rook ondervinden.
    Achterin de tuin is voor beiden toch een schappelijke oplossing?

14. Naati

Naati Actief lid

25 jul 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Hier word ook altijd in de tuin gerookt. Maar hou wel meestal rekening met me buren, ik kijk dan of hun tuindeur openstaat, dan ga ik er wat vanaf staan, ook als het raam van de slaapkamer openstaat ga ik er niet in de buurt staan. Vind het zelf namelijk ook erg vies ruiken als ik me eigen raam open heb staan boven en ik sta eronder te roken en later naar boven gaat dan die rooklucht te ruiken. Rook niet voor niets buiten:D
    Dus ken me jou buur wel voorstellen hoor. En ook knap dat je zo netjes reageer. Ik zal niet aan de voorkant gaan staan, sta je zo in de kijkerd enz, zou dat zelf niet prettig vinden.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind dat je best achter in de tuin kunt gaan staan om buuf tegemoet te komen. Je woont er toch samen hè.

16. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik zou ook achterin de tuin gaan roken, zou niet willen dat een ander last had van mijn rook. maar dat ben ik. Oude buren rookten vanuit hun slaapkamerraam pretsigaretten en die walm kwam bij ons binnen. Goooor.
    Nooit wat van gezegd overigens, klaag niet zo snel. Hoop dat je buuv tevreden is met je oplossing. Moet maar vind ik eigenlijk.

17. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Ik kan me van beiden voorstellen. Het is jouw tuin dus in principe moet je daar kunnen roken. Maar schijnbaar heeft je buurvrouw er last van. Dus dan toch maar een ander plekje opzoeken?

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn buren (weet niet of het van naast of onder is) roken 's ochtends vroeg op het balkon. Ik gooi bij het wakker worden altijd lekker de deur open voor wat frisse lucht maar dan stinkt de hele slaapkamer dus naar de rook (shag). Dat vind ik zooo vies. Ik word daar echt niet vrolijk van.

18. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    #18 1steXmom, 7 jul 2012
    Laatst bewerkt: 7 jul 2012
    Ow man, ik WOU dat mijn buren rookten zodat ik de geur kon opsnuiven! Heerlijk :D (ja, hier een ex-roker sinds 22 april dit jaar:D)!

On topic... In je tuin mag je doen wat je wil hoor, dan doet ze de ramen maar even dicht. Doen wij ook als de buren de buitenhaard of bbq aandoen. Ik vind het wel netjes van je dat je er rekening mee wilt houden door achterin de tuin te gaan staan...

Overigens vind ik (en dit zal wel weer discussies gaan opleveren...) dat er soms wel heel erg wordt gedaan over rokersgeur... Ze staat buiten... Mag je daar nu ook al niet meer roken?

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Als je stinkende winden zou laten, ga je dan ook achterin de tuin staan voor je buren?

20. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Nou ik vind het niet zo netjes. Het is haar tuin, en ze mag met en in haar tuin doen wat ze wil. Maar wanneer het om iets gaat waar een ander last van heeft word het een ander verhaal. Het is ook niet te vergelijken met bbq'en want dat is maar eens in de zoveel tijd.

Moet de buurvrouw dan maar de hele dag de ramen dicht houden? Tijden afspreken dat de ramen open en dicht kunnen schiet ook niet op. Voor beiden niet.

En dat er overdreven word gedaan over rokersgeur. Jij vind het schijnbaar lekker, maar meerendeels die niet rookt vind het heel vies. Vind ik ook. En ik ben helemaal geen ziemel maar ik vind het echt heel vies. Ik zeg er niks van maar ik baal als een stekker als 's ochtends mijn hele slaapkamer weer eens naar de rook ruikt.

Deel Deze Pagina