Onze buren roken in de voortuin en de rook trekt regelrecht ons huis in. Door een open raam, maar ook door de tochtsleuf. Ik vind het vies, en doe dus het raam en de sleuf dicht. Erg vervelend in dit weer kan ik je zeggen. Ik begrijp je buurvrouw, zeker als haar slaapkamer de ruimte is waar ze er last van heeft. Ik zal niet aan mijn buren vragen om elders te roken, ze zitten buiten en ik kan ze moeilijk vragen om op straat te gaan staan. Maar ik doe dat dus wel. Kleine moeite voor mij om drie stappen verder te gaan staan. Dus ja, je mag in je tuin roken, maar misschien kan je achterin je tuin staan? Of in de voortuin? Het kan echt heel behoorlijk stinken! Raksha
Dat doe je even goed als je buiten rookt, tenzij je meteen na het roken je jezelf uitkleedt en douched. Die gifstoffen blijven gewoon om je heen hangen hoor.
Eem sinaasappel is ook kamkerverwekkend en frietjes ook. Beter houden we onze benen bij elkaar en maken we geen kindjes meer. Hebben ze ook geen 'last' van al die slechte dingen. Als je het zo bekijkt zijn we maar egoistisch dat we aan onszelf denken, aan kinderen beginnen, omdat wij dat willen en ze in de wereld van tegenwoordig op latem groeien. Hoe kunnen we! Lekker blijven roken in je tuin hoor! Desnoods achterin de tuin om rekening met je buren te houden. Mijn moeder heeft altijd gerookt, ook in haar 3 zwangerschappen en wij hebben er geen van 3 wat aan overgehouden, dus zo slecht zal het allemaal wel niet zijn. Moeilijke gedoe altijd.
Hier ook, en als er gebarbecued wordt, dan wordt er vaak ook iets aan de buren aangeboden, zodat ze niet alleen de geur hebben, maar ook de smaak.
Je moeder heeft WEL DRIE kinderen gehad die voorzover je kan zien geen last hebben gehad van het roken. Want op basis van n=3 kan je uiteraard al het wetenschappelijk onderzoek over de gevaren van roken tijdens de zwangerschap ontkrachten. Als je dat echt gelooft, hebben die sigaretten ofwel meer schade aangebracht dan je dacht, of je hebt een ander draadje los.
Ach het verschil is zo simpel: een sigaret ruiken is een astma-aanval. Nog nooit gehad als er een auto voorbijreed...
Wij zaten los op de achterbank en we hebben het beiden overleefd. Autostoeltjes zijn dus zwaar overbodig
Ik praat ze helemaal niet goed. Ik vertel alleen wat hier een astma-aanval triggert. Wij hebben trouwens geen auto.
Die zijn niet goed te praten, maar ik vind het wel veeeel lekkerder ruiken. Is heel erg maar in mijn zwangerschap vond ik benzine de lekkerste geur die er was.
Alleen al door dit hier neer te zetten ga ik twijfelen of je wel zeker weet dat je er niks aan overgehouden hebt. Jeetje, dit slaat echt kant nog wal. Roken is slecht voor je en dat weet echt iedereen. Roken tijdens de zwangerschap brengt hogere risico's met zich mee. Dat weet jij net zo goed als ons of je hebt echt onder een steen geleeft de afgelopen jaren.
heel makkelijk tegen je buren zeggen.. " dan sluit je toch ff de ramen"" dat probleem hebben wij ooit ook een keer gehad en daarna waren ze poes lief en mochten we gewoon doen wat we wouden...
Denk niet dat ze dat snapt, hoor. Mijn opa, vader en ooms kropen allemaal ladderzat achter het stuur en hebben het ook allemaal overleefd (nou ja, doodsoorzaak in elk geval niet alcohol-gerelateerd), dus kom, met z'n allen zuipen tot je bijna neervalt en met de auto naar huis! Was ook het eerste wat ik dacht...
Ik heb niet onder een steen geleefd en tuurlijk weet ik wel dat het allemaal slecht is. Maar niemand mag meer wat en alles is kankerverwekkend of slecht voor een mens. Dan vind ik dus, als je het toch allemaal zo zwart wit moet bekijken, dat wij moeten stoppen met ons voortplanten, want het wordt alléén maar slechter in de wereld. Jullie zetten mij nu meer als randdebiel dat ik dat zeg, maar zo is het wel. Roken mag niet, drinken mag niet, autogassen mogen niet, er is alleen maar oorlog, criminaliteit en nog meer van dat soort zooi. Hoe egoistisch is de mens dan om haar kinderen in zo'n slechte wereld te laten opgroeien? Daar denkt niemand over na, want 'we willen zo graag ouders worden.'