Roken in eigen achtertuin...

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje86, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Zoals ik al zei... Zal idd wel discussie worden... Nee, buurvrouw hoeft niet de hele dag haar ramen dicht te doen... Maar mag TS niet eens in haar eigen tuin staan te roken? Buiten dus?
    Afgezien of ik het lekker vindt ruiken, het zou niet eens in me opkomen om te klagen over de buren die Buiten roken, bbq-en of haard aan hebben (wat net zo erg 'stinkt')...
    Maar toch mooi dat TS wel verderop gaat staan? Probleem dus opgelost blijkbaar :). Iedereen blij:)

2. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Anders moeten we maar net als in Japan een busje rond laten rijden, daar kunnen de rokers dan instappen, even roken en weer uitstappen... Heeft niemand er meer last van... Behalve de buschauffeur:):):)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tja, ik durf er bij mijn buren niets van te zeggen, die roken ook altijd onder mijn slaapkamer. Maar o, wat ben ik blij dat ze nu op vakantie zijn zodat ik de slaapkamerramen open kan hebben!
    Ik voel me echt belabberd als ik sigarettenrook ruik, dus blijven mijn slaapkamerramen potdicht. Geen lolletje als het warm weer is!
    Ik overdrijf echt niet, ik word er ziek van. Mijn kind moet pufjes nemen als het naar haar kamer waait.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En lekkere rooklucht bij jouw kindje in de kamer zou je ook niet erg vinden 1stexmom?

5. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Die gaat niet aan de tuin kant slapen. Dat zou nml niet handig zijn ivm bbq-en enzo. Dus daar houd ik zelf al rekening mee (mocht het ons gegund zijn).

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Loesje86:
    nette buuf ben jij! Aardig dat je mee denkt over een oplossing!
    Als anti-rookster kan ik me je buuf prima voorstellen, lig ook niet graag in de rook te slapen. Hier staat het raam altijd open, zomer en winter. Het is zo nog net beneden de 30 graden, anders gaat de temp er overheen en dat slaapt niet zo prettig!

Maar ik kan me goed vooorstellen dat jij niet in je voortuin wilt gaan staan. Dus achtin de tuin lijkt mij een mooi compromis!

@isteXmom:
    dat lijkt me ideaal zo`n bus, maar maak er dan ook voor mensen die graag muziek draaien in de tuin (heel hard het liefst), 1 voor mensen die ales maar in de openhaard mikken (stinkt ook vreselijk),
    1 voor kinderen die `s morgens al heel vroeg in de tuin mogen spelen (was er pas ook een topic over....).
    Kortom voor alle burenirritaties :p

Ach we wonen in een klein landje met veel buren, dus veel ergernissen en irritaties over en weer.

7. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Nee hoor, geen slecht contact...maken altijd een praatje, maar komen niet bij elkaar over de vloer oid.
    Weet niet waarom ik er niks over zeg, ben bang dat ze me een zeur vinden:)

8. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    psies, geloof dat in de andere topics ook al eens werd gezegd... Leven en laten leven toch? :)

9. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik vind het heel netjes van je buurvrouw dat ze het aangeeft. Ze kan het ook voor zich houden en het ophopen tot het er een keer uitkomt op een minder geschikt moment.
    Ik zelf ben geen roker en zou het niet waarderen als ik in bed lig en iemand rook mn kamer in blaast (ook al is het onbewust). Dat ruik ik vaak een half uur later nog.

Daarbij vind ik het van jou ook netjes dat je dan ergens anders gaat roken. Wat is er trouwens niet netjes aan om bij de voordeur te gaan roken?

10. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Jij hebt dan de keuze om de kant voor de slaapkamers uit te kiezen. Die luxe hebben wij niet en zo komt de rook in het kamertje van ons zoontje en straks ook de baby.

En je zal maar buren hebben die straks in hun voortuin gaan staan roken.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmmm even aanvulling op mijn eerder bericht.....vindt wel dat je dan idd even achter in de tuin moet gaan roken. Snap wel dat het niet fijn is om die rook in je slaapkamer te krijgen hoor. Maar om nu je buren te gaan verbieden om in je eigen tuin te roken dat vindt ik te ver gaan.

12. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Toen ik nog rookte nooit aan gedacht, begrijp wel dat het enorm vervelend kan zijn. Anderzijds kunnen ze natuurlijk zelf hun raam dicht doen.

Ik zou het prima vinden als me dat gevraagd wordt, zou wel achter in de tuin gaan zitten. Maar dan ook geen BBQ meer bij de buurtjes.. Ja ik kan genoeg dingen bedenken die ik vervelend vind, maar ja LEVEN EN LATEN LEVEN denk ik dan..

13. Melief

Melief Niet meer actief

Hier buren die met zen allen voor de deur staan te roken en ik vind het te ranzig. Ramen dicht maakt niet uit, oude huizen en alles trekt naar binnen.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Eens.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nog even en je mag nog geen scheet meer laten in je eigen huis. vind dit wel echt zeuren om niks hoor. als je kookt en je hebt de deur open staan ruikt het buiten ook naar eten, als je bbq aan hebt in de zomer hebben ook de buren last van rook. laat mensen lekker leven in hun eigen huis. doet ze maar de raam dicht. kan me ook niet voorstellen dat je zo veel last hebt van een sigaret in de buitenlucht op een afstand van een paar meter. de wind moet heel toevallig altijd haar kant op staan.

16. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    als zij zegt er last van te hebben en jij wilt daar rekening mee houden prima toch.
    Mensen zouden wat meer rekening met elkaar moeten houden.
    Ik zou mijn buren ook geen overlast willen bezorgen en hoop dat als er iets is waar ze last van hebben en ik dat kan verhelpen ze het melden.

Wij zijn vroege vogels en deden dus ook vroeg de rolluiken omhoog nou toen kwam onze buurvrouw het vragen of het later kon en ze voelde zich nog schuldig ook. Ik zo hoef je toch niet zo schuldig over te voelen als jullie er last van hebben en het bij ons geen noodzaak is dan kan het toch verholpen worden. Liever dat dan dat je buren ruzies krijgt.

17. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Netjes dat je rekening houdt met de buurvrouw, als je het niet erg vind om achterin de tuin te roken, dan is het toch prima.....dan is je buuf blij en kan jij gewoon lekker roken.

Wij roken zelf niet en onze naaste buren ook niet, dus hier hebben we dat probleem niet. Maar goed, als je zomers een feestje in de tuin geeft, moet men wel gewoon kunnen roken in je tuin toch?

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik moet eerlijk zeggen dat ik t ook niet prettig vind. soms roken de buren ook buiten in de tuin en zelfs als ik alles dicht hebt stinkt mijn hele bovenverdieping naar de rook.
    In het begin dacht ik dat de klusjesman in huis was geweest en binnen had gerookt (wat hij niet mag van ons) maar dat was dus niet zo. komt dan gewoon van de buren.
    ik heb er nooit wat van gezegd maar als het veel zou gebeuren zou ik idd wel vragen of ze er rekening mee zouden willen houden. Mijn kinderen slapen ook aan de tuin kant. vind het niet fris.

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Dan doet ze het raam maar dicht hoor, het is net alsof er een schoorsteen of vuurkorf op haar kamer staat gericht. Dan vind ik het nog anders maar een sigaret!?!! Wat rook je, zware shag en dan 10 per keer?? ;)

Ik vind haar nu echt zeuren hoor, ik zou dan lekker achterin de tuin gaan staan en anders lekker op je plekje!
    wat rekening met elkaar houden oke maar je kunt ook zeiken om te zeiken!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.176
    8.168
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik kan mijn kontgat niet regelen en mijn puf komt wanneer die wilt dus als ik dan toevallig voor de brievenbus vd buurvrouw sta heeft ze pech. Sigaretten kies je zelf waar en wanneer.

niet scheten met sigas vergelijken.

Deel Deze Pagina