Roken in eigen achtertuin...

Discussion in 'De lounge' started by Loesje86, Jul 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou zeggen meid, steek er eens eentje op als ik of mijn dochter bij je in de buurt zijn...die mensen die je zo rood ziet aanlopen of die half stikkend aan het hoesten zijn, dat zijn wij dus. En ja, OOK als het een sigaret buiten is.

Ik vind persoonlijk dat rokers gewoon in hun eigen huis moeten kunnen roken.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar TO, ik vind dat je het netjes hebt opgelost, met wat meer afstand zal de overlast ook minder zijn.

Maar ik moet zeggen dat het me echt verbaast dat er mensen zijn die het 'gezeur' vinden. Een astma-aanval IS geen gezeur.

3. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Hmm ik vind het een beetje gezeur van de buurvrouw ja. Er zijn er ook genoeg die barbecuen in de tuin bijvoorbeeld.

4. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Lol.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn onderbuurman rookte ook altijd op zijn balkon, onze hele slaapkamer stonk dan naar de rook en werd er serieus wakker van. .

6. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik vind een BBQ toch echt wel anders. Over het algemeen doen mensen dat niet dagelijks en wij lopen voor we beginnen altijd even langs bij de buren om het te melden zodat ze de ramen dicht kunnen doen als ze willen.
    Je kunt toch niet van mensen verwachten dat ze hun hele leven met de ramen dicht gaan zitten, alleen maar omdat de buurvrouw buiten rookt...? Je mag toch wel een beetje met elkaar meedenken...

7. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elk verhaal heeft twee kanten. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat mensen echt ziek worden van jouw sigaretje. Anderzijds mogen andere mensen je niet verbieden op eigen terrein te roken.

Ik rookte vroeger ook thuis maar ook buiten. Ik hield er wel altijd rekening mee dat ik niet in een bushokje ging roken e.d. En hield zoveel mogelijk afstand, keek hoe de wind stond, ruimde mijn peuken op etc. In Nederland mag je buiten gewoon roken dus daar heeft iedereen het maar mee te doen. Net als dat ik vind dat cafe's zich moeten houden aan de wet en daar niet gerookt mag worden.

Rekening houden met elkaar is wel het minste wat we kunnen doen toch?

8. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja het gaat om een tuin, dus dan staat ze niet pal onder hun raam... En dan is er 1 iemand aan het roken!?? Nou buurvrouw doet dan lekker haar raampje dicht en ts gaat maar aan de andere kant van de tuin staan! Ik vind het nog gezeik...1 sigaret en dan in een gewoon rijtjes huis (dus niet eens er pal onder), teminste ts praat over een tuin.

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Jeetje wat een gezeik tegenwoordig, tis toch van de zotte dat je niet eens meer in je eigen tuin mag gaan zitten roken .. TS je hebt het netjes opgelost maar zou dus echt niet aan de voorkant gaan staan roken, doe ff normaal zeg ...

10. BabyR

BabyR Fanatiek lid

Dec 18, 2011
    2,009
    5
    38
    Ik vind idd ook dat je het netjes hebt opgelost.
    Als je achter in de tuin staat heeft ze er geen problemen mee?
    Dan is t toch prima.

11. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knap dat de rook van 1 sigaretje helemaal haar slaapkamerraam in kan...
    Sorry, maar je kan op iedere slak wel zout leggen, toch?

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind dat er best wat rook van 1 sigaret af komt.
    Als ik vaak in de rook van onze buurvrouw zou zitten, zou ik er ook wat van zeggen.
    Net als een bbq of terraskachel die elke dag aan zou staan en in mijn huis zou waaien.

Het is gewoon slecht voor de gezondheid, klaar. Ik wil dat ook niet op mijn kamer.
    Gelukkig hebben wij geen vieze pafluchtjes van onze buren :D

13. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,136
    2,318
    113
    Brabant
    Nou...:):)

Mijn buurman rookt ook en als ik boven ben, met de gordijnen dicht, kan ik precies aangeven wanneer hij in de tuin staat te roken.
    Vies? Ja bleghhh, maar ik ga daar echt niks van zeggen hoor. Het is even 1 peukje en daarma ruik ik niks meer.
    Dus ach, echt 10 x liever dat dan muziek ofzo in de tuin.

14. Triskele

Triskele Niet meer actief

Stoppen met roken, wel zo gezond voor jezelf en je gezin (het gif blijft namelijk gewoon in je kleding zitten dus heel erg vies en ongezond)

En je buuf is meteen happy (net als de meeste NL-ers die proberen gezond te leven) ;)

15. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Goed opgelost om achter in de tuin te gaan roken. Ik kan me voorstellen dat je last hebt van rook als dat naar boven waait je slaapkamer in, met dit weer heb je de ramen natuurlijk open.
    Je woont allebei op een vrij kleine oppervlakte dan kan je last hebben van elkaar en vind ik het niet meer dan normaal om samen tot een compromis te komen. Net zoals tot een bepaalde tijd (harde) muziek ofzo. Geven en nemen.

16. MissJG

MissJG Actief lid

Oct 26, 2011
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon paffen!!! Anders doen ze hun raam maar dicht! T is en blijft jou tuin!

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Het is zo moeilijk. Je zit dan wel in je eigen tuin. Maar als je als roker buiten gaat staan roken om je huis fris te houden kan ik me voorstellen dat buren dan ook jouw rook niet binnen willen.

18. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Hoe denken jullie eigenlijk over het roken van jointjes in eigen tuin? Moet dat ook maar kunnen? Even nieuwschierig...

Ik ging even kijken bij me zoontje, ik denk wat ruik ik hier? Juist een wietlucht. In de kamer waar me zoontje slaapt. En nee ik heb geen deur of raam open, alleen het luchtrooster. Inmiddels ruik ik het ook in de woonkamer (hier staat wel een raam open). Zitten de buren lekker een jointje te roken. Moet je allemaal zelf weten maar doe dat lekker binnenshuis of ergens waar je een ander niet tot last bent.

Ik kan hier echt goed pissig van worden :x

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

gadver das ook zo'n lekkere gore penetrante lucht ook nog, wat vies zeg, gelukkig wonen dat soort mensen hier niet zou helemaal gek worden....

20. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Ja bah. Echt zo'n vieze doordringende lucht. En dat wil ik al helemaal niet bij me zoontje in de slaapkamer! Ik ben dan weer te aardig om er wat van te gaan zeggen maar hier ben ik niet blij mee.

Share This Page