Roken in eigen achtertuin...

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesje86, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Je zit wel in je eigen tuin, maar de overlast reikt tot buiten je tuin. Als je buurvrouw elke avond op een drumstel speelt naast jouw slaapkamer dan zal jij er ook wat van zeggen en dan is "het is toch mijn huis" ook geen argument. Ik heb ook een hekel aan sigaretten lucht en ik zou dat ook zeker niet in mijn slaapkamer willen hebben.

In jouw geval zou ik gewoon vragen of ze er geen last van heeft als je achter in de tuin staat. En evtueel afspreken dat je dat dan doet wanneer zij haar raam open heeft.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vind ik ook.
    Ts: Prima zo toch? Misschien wel even aangeven -voor het goede contact met je buren- dat je nu bewust achter in de tuin gaat zitten, omdat voor aan straat, bij nader inzien toch niet zo geweldig is. Gewoon, als je er haar toch spreekt.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik vind dat ik zelf mag bepalen of ik in mijn tuin rook ja of nee... draag genoeg af aan tax om van die sigaret te genieten..

toen ik hier net kwam wonen.. vroeg de buurman of we niet bij ons terras wilde roken.. ook ivm openstaande ramen.. prima.. ging bij de keukendeur zitten.. niemand er last van..
    tot ik zelf bijna omviel van de wietlucht.. en buurman dus gezellig onder de slaapkamerramen een joint zat te paffen..
    na een hele winter geen raam open hebben kunnen zetten om niet vergeven te zijn van zijn stink open haard waarin die lekker vochtig hout op staat te branden ben ik er dus klaar mee

we roken weer gewoon op het terras op het bankje en van hun trek ik me dus niets meer aan.

4. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Maar daar kies je toch zelf voor? Een ander zegt niet dat je ze verplicht moet kopen. Betekent nog niet dat het er daardoor niet toe doet of een ander er wel of geen last van heeft.

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Waar mag een roker tegenwoordig nog wel gewoon zonder gezeik zijn peuk op steken ??

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Dit vind ik ook.

Je mag al nergens meer roken, zelfs als je op straat loopt met een sigaret wordt je al vies aangekeken... En nu mag je niet meer in je tuin roken?

Belachelijk!!

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wat dacht je van in je eigen huis? Maar nee, daar willen we die gore lucht niet hebben.... Maar de buurvrouw is een zeikerd...

8. FairyLaughs

Nou als we IN huis roken dan zijn we slechte ouders.... En moeten onze kinderen haast afgepakt worden...

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Antwoord word inderdaad al gegeven hierboven...

Dan ben je een slechte ouder want dan vergiftig je je kinderen met de rook van de peuken..

Tis nooit goed joh, rook je buiten dan zeikt de buuf, rook je in huis dan zeiken mensen dat je kids mishandeld, rook je op de hoek van de straat dan zeiken mensen dat je ze daar mee lastig valt ...

Het is nooit goed ...

10. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Heb daar net alles dicht gedaan ivm de wietlucht. Doe net voor het slapen gaan een laatste poging. Even de ramen open voor wat frisse lucht. Heb ik wéér die verrekte wietlucht binnen :x

11. Triskele

Triskele Niet meer actief

Jawel hoor door gewoon niet te roken als je een beetje hersens hebt zuig je niet aan stokjes waar je.kanker van krijgt maar wil je zo lang mogelijk gezond leven ... Het blijft een luxe keuze...

12. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Kun je tegenwoordig nog "gezond" leven? Uitlaatgassen enz zelfs deo is kankerverwekkend. Ok is niet gezond maar is niet het enige ongezonde

13. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik rook savonds ook niet meer in de achtertuin want heb laatst gemerkt dat als ik sta te roken de ramen van de buren gelijk dicht gaan. Ze hebben er dus last van. Niet dat ze er wat van zeggen maar ik wil hun ook niet irriteren met mijn stinksigaretten. Kies er daarom zelf voor om niet meer te roken wanneer zij liggen te slapen.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het al heel wat dat je er überhaupt aan denkt, hoe het voor de buurvrouw is! Zoveel mensen doen dat niet! Ik begrijp ook wel dat je niet bij de voordeur wil staan. Achterin de tuin is denk ik een goed compromis?

Ik vind het ook erg vervelend als het bezoek van de buren onder ons raam gaat staan roken. Ik vind dat echt zo stinken! Maar ze staan dan wel op de grond van onze buren... Ik heb er overigens nog nooit iets van gezegd. Gebeurt ook niet heel vaak.

De kern van de oplossing is 'rekening houden met elkaar'. Dus achterin de tuin roken lijkt me schappelijk. Niet te lastig voor jou en geen overlast voor de buurvrouw.

Trouwens wel leuk om eens de kant van de roker te lezen. Ik heb hier wel vaker topics gezien van: Mijn buurman rookt onder mijn slaapkamerraam! :D

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee, het is ook nooit goed... Maar je kiest er wel zelf voor WELK gezeik je negeert en welk niet.
    Dus waarom niet gewoon binnen in je eigen huis bij je eigen kinderen? Welke argumenten heb je dáár tegen, behalve dan dat anderen anders gaan zeiken?

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Gatver ja, mijn buren roken ook altijd op de plek waardoor het onze slaapkamer binnenwaait, heel vies.
    Ook één sigaret ruik je dus al, hoe onwaarschijnlijk dat ook lijkt.

Achter in de tuin roken: perfect idee!

17. FairyLaughs

Vind je nou echt dat iemand antwoordt moet geven op jou vraag?

Jij vind dus dat mensen maar binnen moeten roken BIJ hun kinderen, in een huis waar de rook blijft hangen en de vieze stoffen.. Die de kinderen dan inademen, en niet zolang het sigaretje aan is, nee nog éen langetijd erna want het blijft in de kamer hangen...

Dan gewoon ff in de tuin waar de giftige stoffen zo wegwaaien....???

18. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16

Ja wegwaaien bij de buren in huis.

Wel netjes om niet te roken bij je kinderen want die vragen er niet om maar de buurvrouw vraagt er toch ook niet om en die vraagt het nog netjes vind ik helemaal omdat ze er niet tegen kan.

Dus als je er niet tegen kan er bijvoorbeeld ziek van wordt moet je maar je ramen dichtdoen (met deze warmte) omdat de buren zonodig moeten roken naast je raam

19. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Is jou tuin dus gewoon roken waar jij wilt en als ze er last van heb doet ze maar lekker het raam dicht

20. ecl

ecl Niet meer actief

#80 ecl, 7 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2012
    TS
    Vindt het goed dat je rekening met je buurvrouw wilt houden. Maar moet zeggen dat ik dit normaal vindt. Op jouw terrein mag je doen wat je wilt, maar daarbij hoor je wel rekening te houden met de mensen om je heen.

Algemeen
    Ik hoef geen rooklucht en giftige rookstoffen in mijn kamer te krijgen, omdat mijn buren zo nodig willen roken. Dat ik dan mijn ramen maar dicht moet doen is natuurlijk belachelijk en daarnaast niet te doen. Roken wordt door sommige zoveel gedaan, dat ik dan of heen en weer moet rennen om het raam steeds open en dicht te doen of het raam blijft de hele tijd dicht. Dit vindt ik niet oké! Als ik mijn ramen open wil, om mijn huis te luchten of omdat ik het warm heb(wat het hele jaar door zo is, zelfs in de winter staan de ramen hier open) dan wil ik dit ook kunnen doen. Lekker buiten roken omdat je de geur niet in je huis wilt en je de gifstoffen niet in je huis wilt, maar vervolgens wel die gifstoffen en geur bij anderen in hun huis blazen. Vinden ze dit niet fijn, dan moeten zij hun raam maar dicht doen....... ff serieus;). Dat is natuurlijk echt de omgekeerde wereld en een hele kromme gedachtegang!
    Ga ff lekker zo staan, zodat niemand last heeft van jouw giftige stinkende rook!

Deel Deze Pagina