Dank jullie wel voor jullie reacties! Even voor de duidelijkheid; wij ebben idd gewoon een tussenwoning, dus sta onder mijn eigen open ramen te roken en dus naast die van hun. Ik begrijp dat dienlucht niet lekker is, vind in ook nog steeds niet als ikzelf niet meerook, maar et gekke vind ik dat ik zelf echt totaal niets ruik op onze kamers boven! Ook manlief niet die eigenlijk antiroken is dus die ruikt et dan beter dan mij. Ik weet niet of ze het 'goed' vind dat ik achterin wel gewoon rook dan, er staat iig een schuur tussen dan. Verder dan dit ga ik niet, maar voel me nu wel opgelaten als ik ga roken, net alsof ik in de gaten gehouden wordt ofzo, haha. Maar idd, wat iemand hier ook al zei; als er vrienden zijn die ook roken, ga ik niet met zn allen bij de poort staan, maar gewoon bij ons tuinset, die aan de kant van de andere buren staat, dat hebben ze dan maar te accepteren
Dus je mag mensen vergiftigen omdat het niet je eigen kinderen zijn? Ik ben blij dat ik niet zulke buren heb zeg. Ze zouden echt hele grote ruzie met mij krijgen als ze om de longen van hun kinderen te sparen de longen van mijn zoontje zouden verpesten. Die giftige stoffen waaiden inderdaad zo weg bij TS, zo bij haar buren naar binnen. Heel goed dat ze nu op een plek gaat staan waar in ieder geval mensen er binnenshuis geen last van hebben.
Vind idd dat je beiden wat moet kunnen geven en nemen. Jij doet jouw deel door het zoveel mogelijk te beperken en dan is het wel zo schappelijk als zij niet meteen komt klagen als het soms nog wel eens gebeurt als er bv vrienden op bezoek zijn. Overigens zit de rokende buuv van hiernaast meestal ook op het bankje voor het huis te roken omdat haar (en onze) kids aan de achterkant slapen. Ik ruik dat hier soms ook binnen door gebrekkige isolatie, maar zolang het geen heel vervelende vormen aanneemt is het geen probleem.
Ik vind het wel heel erg ver gaan om hier een burenruzie over te maken. Ze staat buiten een sigaretje te roken.. Ik heb ook wel eens dat onze buren barbequen of een vuurkorf aan hebben, als ik daar last van heb dan doe ik onze ramen dicht, klaar. Sorry, ik vind het erg moeilijk voor te stellen dat het rook wat vanaf de buren hun achtertuin komt van een sigaretje zo veel 'last' veroorzaakt. TS is er heel coulant mee omgegaan. Mensen wonen in een woonwijk nou eenmaal dicht opelkaar, en je kan ook op elke slak zout gaan leggen. Zo komt dit een beetje over op mij. Wou dit toch ff kwijt
Het is toch vervelend als je lkkr wil slapen met de ramen open, met dit weer. En dan ruik je opeens nicotine ipv frisse lucht. Dat kan je iemand toch niet aandoen voor je eigen plezier. Die mensen mogen dus niet hun ramen openhouden omdat de vervelende buurvrouw perse moet roken.
Maar eens een keer een sigaretje, BBQ, vuurkorf is iets anders als dat buren de gehele dag hun sigaretten roken naast je huis waarbij de rook bij je binnenkomt. Hier kan bijv echt niet het raam open aan de tuinkant, je doet gewoon geen oog meer dicht van de stank. Gelukkig werken de buren, maar in het weekend betekent het ramen en deuren zoveel mogelijk dicht helaas. Ga er niet bij ze over praten of iets, maar vervelend is het soms wel. Vooral met het warme weer van de afgelopen dagen.
Er is is natuurlijk wel een verschil of je nou binnen rookt,waar de rook blijft hangen en in de stof van bed/bank etc gaat zitten dan wanneer je buiten rookt. Even serieus hoeveel percentage van die gifstoffen komt er nou werkelijk binnen? Het waait toch zowat allemaal weg... Maar goed mensen,allemaal kappen met te gekruid koken want daar kunnen mijn ogen slecht tegen,stoppen met muziek want daar krijg ik oorpijn van,geen vuurkorf aan want daar moet ik van hoesten. Dus aub allemaal handjes op schoot, leef steriel dan heeft niemand last van je
Geven en nemen. Gewoon wat verder van het raam af gaan staan. Rookster blij...buurvrouw blij. Verder niet moeilijk doen!!!! Simpel toch...
menden we kunnen toch wel grwoon een beetje rekening houde met de medrmens?! kijk als je bure klagen en dan zelf joint roke ja dan zeg ik ook lik mr reet ma als je geen probleme hebt met dr bure kun je toch wel beetje rekening houde. enne dat "wij rokers" ma binne moete roke slaat natuurlijk nergend op. "wij moeders" worde met de nek aangekeke als we achter de buggy roken (joh wees blij dat ik buite rook en niet binne) binbe roke mag niet ma buite ook niet... waar dan wel??? pfff af en toe!
Hahaha, dat model ken ik! Dat is de Notso smartphone TS, als je af en toe eens een sigaretje rookt, of er komen af en toe eens rokende vrienden, dan is het wat anders. Maar als je regelmatig of zelfs iedere avond schuin onder het raam van je buurvrouw staat te roken, is het toch structureel overlast veroorzaken. Je kunt inderdaad zeggen "de buurvrouw heeft dat maar te accepteren", maar houd er rekening mee, dat je nog jaren naast elkaar woont (waarschijnlijk) en dat jij ook graag hebt, dat de buren rekening met JOU houden. Want als je een dergelijke houding aanneemt, dan zegt de buurvrouw over een maand ook dat je "het maar moet accepteren" als zij overdag de radio hard hebben staan in de tuin, of schuin onder jouw raam papier of plastic in de vuurkorf gooien, of in het weekend om zeven uur 's ochtends gaan boren, of .... Je snapt me wel. Geldt voor iedereen hier, trouwens. Hier in huis helpt alleen de ramen dichtdoen nog niet eens, want we hebben ook van die roosters erboven en die moeten ook dicht, willen wij de rook van de gasten van de buren niet ruiken. Maar gelukkig gebeurt dat dus maar een paar keer per jaar en in die gevallen doen we gewoon voor een nachtje alles dicht.
Mijn man rookt ook in de tuin. Achter. En als mijn buren (de een rookt zelf ook achter maar die anderen roken niet) zouden gaan zeuren dan hebben ze pech gehad. Kom op zeg. Je kan over alles wel zeuren. Doen ze het raam maar even dicht.
Met alle respect hoor. Maar als je buiten staat te roken dan is die rook al volledig onschadelijk en verdund op het moment dat het elders binnenkomt. Alleen de reuk is er. So what. Dat heeft niets te maken met anderen vergiftigen. Ikzelf rook niet en ja, als mijn man buiten staat te roken en ik lig al op bed dan ruik ik dat. En als mijn buufje het doet idem dito maar daar ga ik echt niet over lopen mekkeren hoor. Mensen moeten eens wat toleranter zijn en niet zo zeiken. Genoeg andere dingen die wel zwaar ongezond zijn dan een beetje rooklucht
Ik vind dat er met elkaar rekening gehouden moet worden. Dus achterin de tuin roken, prima oplossing. Als ze er verder om gaan klagen dan zou ik zeggen, Ga niet in een tussenwoning wonen, want daar moet je rekening met elkaar houden. Dus ook af en toe andermans geur, geluid, huisdieren, ed accepteren.
Als je even een paar reacties leest zijn er ook buren die de gehele dag buiten roken. Dus even je raam dichtdoen is er dan niet bij. Ok, ze roken niet continu, maar met een rokende buur aan de ene kant die niet werkt en twee rokende buren aan de andere kant waarvan er een werkt.. Tja, 'even' het raam dicht Zoals ik al aangaf klaag ik er niet over, maar als het zo blijft en de babykamer komt aan de tuinzijde ga ik wel even vragen of ze niet wat meer achterin de tuin zouden willen roken als het raam van de baby open staat. Tuinen zijn hier 15m diep en beiden hebben ook een zitje achterin. En nee dat hoeft niet altijd, maar ook iets rekening houden met ons zou fijn zijn. Nu maar hopen dat ze net zo mee willen denken als TS